Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker meg et tilfelle hvor jeg treffer en norks statsborger i Norge som skryter av å ha vært lengere tid i Irak, kjempet -mot- allierte styrker og drept nosrke soldater.

Neppe er jeg så sikker på noe: den fyren skal sikres og holdes igjen, anmeldes og arrestes for landsforræderi.

De finnes i alle skandianviske land, hjemkomne "helter". Jeg tror neppe svenskene heller ville la det gå at en svnsk gjorde det samme. De anser seg som helter, og finner mange her som anser dem so helter og vil hylle og støtte han.

Jeg vil ikke høre hva andre har gjort i en annen tid, et annet sted og i en annen kultur, evt ufrivillig.

Hva er en soldat som bytter side og skyter på våre allerte -for deg-? En som har sterk partriotisme?

Hevm/hva føler de tilhørighet til? En religion?

Skrevet

Unnskyld meg, men er du norsk??? Eller har du berre vanlige "trykkleif" ;-)

Skrevet

Det spørsmålet VET du svaret på, og jeg syns du heller kunne hatt en mening om saken keinstein tar opp, i stedet for slike barnslige innspill.

Skrevet

Normalt vil militær straffelov komme til anvendelse (finnes i Lovdata.no). Slikt straffes normalt meget hardt, men som vanlig er det unntak for muslimer. Det er vel traumer eller noe slikt....

Skrevet

Normalt vil militær straffelov komme til anvendelse (finnes i Lovdata.no). Slikt straffes normalt meget hardt, men som vanlig er det unntak for muslimer. Det er vel traumer eller noe slikt....

Jeg finner det meget vanskelig å være i nærheten av en som har fått norsk statsborgerskap, for så å kjempe som aktiv stridende mot norske allierte. Det vil etter min mening være meget risikabelt for landets sikkerhet å ha en slik i landet.

Når en slik blir oppbrakt og stilt for retten, vil kun hans sympatisører protestere, og det vil være meget interessant for meg å se hvem disse er, og hvor mange de er. Hvem som vil forsvare en landsforræder og med hvilke argument.

Skrevet

Det skyldes slurv. Og det er litt seint på natta.

Jeg er "norsk" nok til med god grunn til å ville ha tak i evt femtekolonister/ landsforrædere, og sterk vilje til å gjøre noe med dem. Uten samhold og kontant reaksjon på slikt er vi ikke mye verd som nasjon. Når kumpanene sitter inne, glaner ut gjennom gitteret, behørig registrert og fotografert, så er det et signal.

Skrevet

"Jeg reiste for å slåss den hellige krigen mot amerikanerne i Irak, sier en norskarabisk jihadist."

Jeg skulle gjerne vite hvor denne mannen befinner seg og hvem han omgås.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article576900.ece

Uff, jeg må bare le... han følte seg 'urettferdig behandlet'. Noen må beskyttes mot andre, men også mot seg selv.

Samt lære seg elementære definisjoner på etikkens kardinalbegrep: Rettferdighet. Ja, siden det er så urettferdig i Norge at man gjerne vil drepe og drepe, altså.

Skrevet

Ali: "Syriske myndigheter kontaktet aldri norske myndigheter, til tross for at Ali har norsk statsborgerskap. "

En marokkaner: "Han hadde fått flere avslag på asylsøknaden. Etter å ha bodd i Tromsø, flyttet han til Oslo. Han bestemte seg for å reise til Irak for å legge bak seg en falsk verden."

Denne andre søker asyl i Norge, og gir opp. Da reiser han til Irak for å drepe amerikanere?! Søker tilhold i de vantros land, og hevner seg når han ikke får del i godene? Les "honningen". For meg ser det ut som en levende trusel: gi meg penger, ellers dreper jeg.

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article576288.ece

Skrevet

Uff, jeg må bare le... han følte seg 'urettferdig behandlet'. Noen må beskyttes mot andre, men også mot seg selv.

Samt lære seg elementære definisjoner på etikkens kardinalbegrep: Rettferdighet. Ja, siden det er så urettferdig i Norge at man gjerne vil drepe og drepe, altså.

Vi har blitt godt kjent med ordene "respekt" og "rettferdighet".

Skrevet

Det påstås jo at Bin Laden selv befinner seg i Norge :)

Var ikke han på TV i Globoid i går?

Skrevet

Det spørsmålet VET du svaret på, og jeg syns du heller kunne hatt en mening om saken keinstein tar opp, i stedet for slike barnslige innspill.

HALLO???????????? Du såg no sjøl at det var trykkleif? Du er jammen enormt barnslig!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...