Gå til innhold

Glad jeg ikke har katt nå

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke katteeier
Skrevet

Nå har fire katter dødd av fugleinfluensa. Det var jo uvanlig at det smittet til dyr sa de da første katta døde tidligere. Men nå er fire døde. Nå begynner jeg å bli skeptisk til smitte til mennesker også. Uff. Men glad jeg slipper ta stilling til om jeg må avlive pusen min!

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde nok ikke skaffa meg katt akkurat nå.. Nå har det seg slik at vi har to katter fra før, så jeg må bare stole på myndighetene og følge deres retningslinjer etterhvert som fugleinfluensaen kommer hit :-/

Gjest Katten er et ørkendyr
Skrevet

Jeg hadde nok ikke skaffa meg katt akkurat nå.. Nå har det seg slik at vi har to katter fra før, så jeg må bare stole på myndighetene og følge deres retningslinjer etterhvert som fugleinfluensaen kommer hit :-/

Våre 4 katter (3 av dem var forkomne eierløse katter) skal leve trygt og godt til denne fugleinfluensaen gir seg. Kommer dette til å vare kommer jeg til å holde dem inne. Katteluken kan stenges. Når de får velge om de kan være ute eller inne, har de alltid valgt å være mest inne. Så dette blir ikke noe savn for kattenes del.

Jeg frykter uansvarlige katteeiere og enda mye mer av dette:

http://www.hjelpesentralenforkatter.no/fakta.htm

Gjest lurer bare jeg
Skrevet

Våre 4 katter (3 av dem var forkomne eierløse katter) skal leve trygt og godt til denne fugleinfluensaen gir seg. Kommer dette til å vare kommer jeg til å holde dem inne. Katteluken kan stenges. Når de får velge om de kan være ute eller inne, har de alltid valgt å være mest inne. Så dette blir ikke noe savn for kattenes del.

Huff.... :(

Katten min går ute enda, men bør jeg begynde å ha den inne allerede nå?

Skrevet

Huff.... :(

Katten min går ute enda, men bør jeg begynde å ha den inne allerede nå?

Jeg lar fremdeles kattene mine få gå ut og synes det er litt vel massehysteri nå!!! Ingen katter i Norge er blitt smittet og får vi beskjed om det, så er det bare å begynne å holde kattene inne. Synes ikke dette er noe problem.

Les forøvrig dette:

http://www.hadeland.net/Ytringer/ledere/article1985395.ece

Gjest hallow :o/
Skrevet

Leste et tips om å henge en liten bjelle rundt halsen på katten. Da ble fuglene skremt når katten kom løpende og katten unngår å bli smittet :o)

Skrevet

Hvorfor skulle man ta stilling til å avlive kattene sine? Det finnes ikke i mine tanker og jeg har 4 katter selv (3 av dem var forkomne dumpede katter). Man kan jo bare holde dem inne. Det er vinter og minsugrader ute og kattene trives best inne.

Vi har kattedør og de velger selv å være mest inne, de går bare ut når de skal på do. Når de har vært på do, piler de opp på badet hvor vi har varmekabler for å varme seg.

Les dette:

http://www.hadeland.net/Ytringer/ledere/article1985395.ece

Med denne hysterien ang katter som er nå frykter jeg mange uansavrlige katteeiere vil dumpe kattene sine:

Skrevet

Leste et tips om å henge en liten bjelle rundt halsen på katten. Da ble fuglene skremt når katten kom løpende og katten unngår å bli smittet :o)

SUPERT tips!!! Det skal jeg virkelig løpe ut å kjøpe til kattene mine, I DAG!!!!

Takk for tipset! :-)

Skrevet

Tror vi bare kan ta det med ro. Det var KJEMPElurt det tipset med halsbånd med bjelle på!!!

Det er herved bestillt til mine 4 katter nuh. Ringte min mann som er i byen og han kjøper 4 bjellehalsbånd med seg hjem.

Kan det bli bedre? Nope! ;-)

Problemet er løst!

Gjest dina2
Skrevet

tusen takk for tips, skal straks å kjøpe det:)

Skrevet

Tenk hvor mange barn som dør av sult og sykdom rundt om i verden.

Jeg er glad jeg ikke har barn nå.....

Skrevet

Jeg tenker litt på de som må holde katten inne. Og så tenker jeg litt på de som vil bli glade når kattene er inne. Og så tenker jeg litt på kattene som må være inne.

Og så tenker jeg litt på de som benytter sjansen til bli kvitt noen katter.

Skrevet

tusen takk for tips, skal straks å kjøpe det:)

Husk at halsbåndet bør være elastisk, i tilfelle pus henger seg fast i noe. Da kan den vri seg ut.

Skrevet

SUPERT tips!!! Det skal jeg virkelig løpe ut å kjøpe til kattene mine, I DAG!!!!

Takk for tipset! :-)

Husk at halsbåndet bør være elastisk, i tilfelle pus henger seg fast i noe. Da kan den vri seg ut. :-)

Skrevet

Husk at halsbåndet bør være elastisk, i tilfelle pus henger seg fast i noe. Da kan den vri seg ut. :-)

LURT!!!

Håper mannen min har tatt hensyn til det! Må ringe ham øyeblikkelig, han har ikke kommet hjem fra byen enda, så han kan enda få byttet det i 4 med bjeller. :-)

Skrevet

LURT!!!

Håper mannen min har tatt hensyn til det! Må ringe ham øyeblikkelig, han har ikke kommet hjem fra byen enda, så han kan enda få byttet det i 4 med bjeller. :-)

Mente 4 som var elastiske... :). Ringte han just og han har kjøpt nå og de var elastiske!!! :)

Da blir det 4 katter trygge for katteinfluensaen. Hipp hurra! ;)

Takk for enda et godt tips!

Skrevet

Mente 4 som var elastiske... :). Ringte han just og han har kjøpt nå og de var elastiske!!! :)

Da blir det 4 katter trygge for katteinfluensaen. Hipp hurra! ;)

Takk for enda et godt tips!

Tja, bjelle skremmer jo ikke vekk fugler som allerede er døde eller så syke at de ikke kan flykte, og disse smitter mest sannsynlig mer enn en fugl som enda er frisk nok til å flykte.

Så helt trygge ville jeg ikke si vi er.

Har vært veldig avslappet til dette hysteriet, men merker jeg blir mer engstelig nå som flere katter dør av dette fugleviruset.

Skrevet

Tenk hvor mange barn som dør av sult og sykdom rundt om i verden.

Jeg er glad jeg ikke har barn nå.....

Hehe.

Jeg tenker på BÅDE barn og katter. Akkurat nå børster jeg kjælne lange skogkattehår av min sorte genser. Innekatt. Inkl et par fotspor i str 23?, visstnok satt av en kommende fjellklatrer.

Snart er det på tide å henge opp oppklipte gamle garnstumper på trestammen til redebygging, blandet med skogkattehår, og senere fjær eller litt stopp fra en gammel pute.

Egentlig er jeg ikke så glad for at kattene rensker alle reir for unger så snart de kan gi lyd fra seg, og angriper rugende fugl.

Gjest dem er det nok av nå
Skrevet

nok en overhysterisk person ....

Gjest togli
Skrevet

Det hadde vært dyreplageri å ha kattene våre inne hele døgnet. Vi bor ved landlig til ved skogen og kattene elsker å være ute, spesielt på natta. På daen ligger de gjerne inne og sover i timesvis.

Foreløpig tar jeg dette med ro og satser på at media prøver å få oss mer hysteriske enn hva nødvendig er!

Den tid, den sorg... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...