Gå til innhold

Hver tredje velger vil stemme FrP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/07/459932.html

Håndteringen av muhammed-saken og regjeringens pinlige knefall for islamistene straffer seg. Ingen av partiene bortsett fra FrP, vil diskutere islamistplagen. Folk er forbannet og konsekvensene er tydelige.

Dertil kommer at de fleste nå skjønner at de rødes valgløfter er bløff, og i den grad de ikke er det, er det vanlige arbeidsfolk som må betale.

Vil FrP kunne nå 40% før de andre borgerlige partiene reagerer? Hvor lenge kan Erna Solberg få fortsette å ødelegge Høyre?

Skrevet

At Frp får den oppslutningen de nå gjør, burde ikke overraske noen.

Men at Erna ikke kjenner sin besøkstid, er både overraskende og skuffende. Hadde hun vist litt tæl når det gjelder innvandringspolitikken, så ville høyre scoret masse på det.

I stedet så dytter hun velgerne over til Frp.

Og det er mildt sagt merkelig....

Skrevet

Jeg skjønner overhodet ikke dette, stemmer virkelig folk på 'enkeltsaker'?

Frp er faktisk ganske ekstrem på såpass mange felter at det bare ikke går an å vandre fra Ap eller for den saks skyld fra SV til Frp.

Og likeledes Høyre: Til tross for at Høyre og Frp deler høyrefløyen, representerer de da vitterlig totalt ulike ideologier.

Mellompartiene Sp, V og Krf har vel sine trofaste tilhengere uansett vil jeg tro (har ikke sjekket tall).

Altså, jeg ser overhodet ikke noe muntert eller givende ved islam, men det kunne da ikke falle meg inn å stemme Frp likevel...

Jeg synes for øvrig Gahr Støre & co ikke gjorde det så verst under karikaturstormen.

Det infernalsk irriterende og ikke-bra generelt, er imidlertid vendingen til og dermed legitimeringen av imamer (les: kraftislam) hver gang det er noe islamgreier på gang. Nå må de ta ny kurs, og heller snakke med sekulære muslimer på grasrota og dermed vise hvilken form for islam det først og fremst er aksept for.

Skrevet

Frp er faktisk ganske ekstrem på såpass mange felter at det bare ikke går an å vandre fra Ap eller for den saks skyld fra SV til Frp.

Og likeledes Høyre: Til tross for at Høyre og Frp deler høyrefløyen, representerer de da vitterlig totalt ulike ideologier.

Mellompartiene Sp, V og Krf har vel sine trofaste tilhengere uansett vil jeg tro (har ikke sjekket tall).

Altså, jeg ser overhodet ikke noe muntert eller givende ved islam, men det kunne da ikke falle meg inn å stemme Frp likevel...

Jeg synes for øvrig Gahr Støre & co ikke gjorde det så verst under karikaturstormen.

Det infernalsk irriterende og ikke-bra generelt, er imidlertid vendingen til og dermed legitimeringen av imamer (les: kraftislam) hver gang det er noe islamgreier på gang. Nå må de ta ny kurs, og heller snakke med sekulære muslimer på grasrota og dermed vise hvilken form for islam det først og fremst er aksept for.

Det er vel neppe noen overraskelse at mange stemmer på enkeltsaker - ofte noe så bagatellmessig som makspris på barnehager.

Men hvis det noen gang i senere tid har vært en god grunn til å stemme pga en enkeltsak, så er det nå - når det gjelder innvandringsproblematikken, og måten den blir politisk behandlet på.

For dette er en sak som ikke kan vente, om man ønsker å gjøre noe med det.

Det er allerede gått så langt at drastiske tiltak må til, om man ønsker å endre den utvikling vi nå ser.

Venter vi enda noen år, så vil det bare bli enda vanskligere - frem til den tid da det vil være umulig å gjøre noe med det. Og vi har da fått et land der kulturelle konflikter vil prege hverdagen på samme måte som vi ser i en del andre land nå - og der grov vold gjennom ulike planlagte aksjoner er den vanlige måten å uttrykke sin missnøye på.

Vi har i den senere tid sett tendensene til det også i Norge, men kun som små og til dels ufarlige enkeltepisoder.

Men det vil raskt utarte seg så snart de ulike miljøer med sine interne maktkamper føler seg sterke og sikre nok også i Norge.

Hvis vi ikke ønsker å få det slik, så må vi gjøre noe. Og vi må gjøre noe NÅ.

Skrevet

Folk er ikke så politisk bevisste egentlig - mange later som. Jeg snakket med ei i helga som syns det var så komisk at dattern min var medlem av Unge Venstre - så jeg svarte; "Tja -hun er ikke opptatt av sport eller noe annet - så å omgås ungdom i et så "ufarlig" parti som Venstre syns jeg bare er sunt - den dagen hun skjønner noe -så velger hun sikkert selv."

Da sa damen; "ja, jeg har ikke greie på det jeg altså -jeg tok en test på internett og jeg var visst BLÅ -men jeg vet ikke hva Venstre er altså!"

Så da svarte jeg: "Venstre er ofte enig med Frp - men ikke SÅ blå- og SV men ikke SÅ røde, ikke er vi ARRRRBEIDSfolk som tar hverandre i hendene og synger når vi møtes - ikke er vi bønder og ikke er vi religiøse - så Venstre er midt i blinken for for folk flest.:)

Etter det sa hun til andre i selskapet: "ja, Flisa sier at Venstre er er så bra -så det er nok det!" :)

hehe

Gjest Sverige here I come!
Skrevet

Lovte da jeg var yngre at den dagen Frp får flertallsregjering, så flytter jeg til Sverige.

Ting er ikke noe bedre der. Tvert i mot. Men jeg har ikke vilje til å bo i et land styrt av høyreekstremister.

Sjekker utdanning i Sverige og sånn :)

Skrevet

Folk er ikke så politisk bevisste egentlig - mange later som. Jeg snakket med ei i helga som syns det var så komisk at dattern min var medlem av Unge Venstre - så jeg svarte; "Tja -hun er ikke opptatt av sport eller noe annet - så å omgås ungdom i et så "ufarlig" parti som Venstre syns jeg bare er sunt - den dagen hun skjønner noe -så velger hun sikkert selv."

Da sa damen; "ja, jeg har ikke greie på det jeg altså -jeg tok en test på internett og jeg var visst BLÅ -men jeg vet ikke hva Venstre er altså!"

Så da svarte jeg: "Venstre er ofte enig med Frp - men ikke SÅ blå- og SV men ikke SÅ røde, ikke er vi ARRRRBEIDSfolk som tar hverandre i hendene og synger når vi møtes - ikke er vi bønder og ikke er vi religiøse - så Venstre er midt i blinken for for folk flest.:)

Etter det sa hun til andre i selskapet: "ja, Flisa sier at Venstre er er så bra -så det er nok det!" :)

hehe

Hehe... har du ikke noe gammelt rask du skulle vært kvitt? Den damen høres ut som en potensiell kunde.

Men litt seriøst, vi mimer vel og stoler på dem vi på en eller annen måte ser opp til? Så hvis du er en slags autoritet, eller har faglig pondus der hun er blank, så er det kanskje ikke så rart at hun kjøper budskapet ditt :)

Skrevet

Hehe... har du ikke noe gammelt rask du skulle vært kvitt? Den damen høres ut som en potensiell kunde.

Men litt seriøst, vi mimer vel og stoler på dem vi på en eller annen måte ser opp til? Så hvis du er en slags autoritet, eller har faglig pondus der hun er blank, så er det kanskje ikke så rart at hun kjøper budskapet ditt :)

tror ikke hun ser opp til meg - hehehe -skal fortelle deg hvorfor en annen gang

Skrevet

Lovte da jeg var yngre at den dagen Frp får flertallsregjering, så flytter jeg til Sverige.

Ting er ikke noe bedre der. Tvert i mot. Men jeg har ikke vilje til å bo i et land styrt av høyreekstremister.

Og jeg fomlet med samme tanker om SV kom til makta....

Skrevet

Det er vel neppe noen overraskelse at mange stemmer på enkeltsaker - ofte noe så bagatellmessig som makspris på barnehager.

Men hvis det noen gang i senere tid har vært en god grunn til å stemme pga en enkeltsak, så er det nå - når det gjelder innvandringsproblematikken, og måten den blir politisk behandlet på.

For dette er en sak som ikke kan vente, om man ønsker å gjøre noe med det.

Det er allerede gått så langt at drastiske tiltak må til, om man ønsker å endre den utvikling vi nå ser.

Venter vi enda noen år, så vil det bare bli enda vanskligere - frem til den tid da det vil være umulig å gjøre noe med det. Og vi har da fått et land der kulturelle konflikter vil prege hverdagen på samme måte som vi ser i en del andre land nå - og der grov vold gjennom ulike planlagte aksjoner er den vanlige måten å uttrykke sin missnøye på.

Vi har i den senere tid sett tendensene til det også i Norge, men kun som små og til dels ufarlige enkeltepisoder.

Men det vil raskt utarte seg så snart de ulike miljøer med sine interne maktkamper føler seg sterke og sikre nok også i Norge.

Hvis vi ikke ønsker å få det slik, så må vi gjøre noe. Og vi må gjøre noe NÅ.

Nei, det er jo ikke noe nytt at den jevne nordmann og -kvinne er idioter *dukker* Men jeg kan liksom ikke la være å bli overrasket likevel.

Jeg greier ikke helt å slenge meg på den dommedagsprofetien din. Norge er lissom utenfor resten av verden på alle måter, også når det gjelder islambråk. Det er da ganske fredelig her, stort sett?

På den annen side er tiden overmoden for at man rydder kraftig opp i asyl- og gjenforeningspolitikk og fremmedkulturell familiepolitikk. Nå er det bare HRS o.a organisasjoner som virkelig tar tak i det sistnevnte.

Skrevet

tror ikke hun ser opp til meg - hehehe -skal fortelle deg hvorfor en annen gang

ok :)

Skrevet

Nei, det er jo ikke noe nytt at den jevne nordmann og -kvinne er idioter *dukker* Men jeg kan liksom ikke la være å bli overrasket likevel.

Jeg greier ikke helt å slenge meg på den dommedagsprofetien din. Norge er lissom utenfor resten av verden på alle måter, også når det gjelder islambråk. Det er da ganske fredelig her, stort sett?

På den annen side er tiden overmoden for at man rydder kraftig opp i asyl- og gjenforeningspolitikk og fremmedkulturell familiepolitikk. Nå er det bare HRS o.a organisasjoner som virkelig tar tak i det sistnevnte.

Ville du reist på interrail med ryggsekk fra Bergans med et bittelite flagg på i disse dager? :D

Skrevet

Og jeg fomlet med samme tanker om SV kom til makta....

Sv har spilt seg forvirret ut og befinner seg nå i oppløsning et sted ute på sidelinjen. De kan aldri samle seg til et parti av noen størrelse igjen.

Men du er jo vant til småpartier, så du greier sikkert å håndtere et lite SV i årene som kommer ;-)

Skrevet

Ville du reist på interrail med ryggsekk fra Bergans med et bittelite flagg på i disse dager? :D

Hehe... overhodet ikke.

Pen koffert og lekre weekend-klær derimot... eller lett strandtøy med kurs for Hawaii eller noe sånt, veldig gjerne.

Vintrene blir lengre og lengre, tror jeg. Ikke bare i hodet mitt altså, men på ramme alvor.

petter smart
Skrevet

Da krysser jeg fingrene for at du flytter. For slike idioter vil vi ikke ha i Norge.

FRP er IKKE høyreekstremister. Og slike latterlige forsøk på hersketeknikk er for lengst gjennomskuet.

Skrevet

Frp er ikke lenger noe "høyreekstremistisk" parti.

De er vel heller blitt et parti som nå kan kalle seg sosialdemokratisk.

Skrevet

Virker desverre sånn.

Enten er det visst "piker-vin-og-sang"-partiet ellers så er det opptatt av penger. Resten av hverdagen virker det ikke som om de fleste har tenkt på....

Skrevet

Jeg håper jeg tar feil i "dommedagsprofetiene" mine, men - og helt seriøst - så tror jeg ikke at jeg gjør det.

Det er ikke tilfeldig og noen "uheldige" utslag av enkeltpersoners "forgottbefinnende" vi ser nå. Dette er godt planlagt og systematisk gjennomført.

Vi er et lite land her oppe i nord - med stor rikdom og få mennesker.

Med andre ord et attraktivt land med store verdier som kan utnyttes enkelt av denne type miljøer - der en enkelt menighet i f.eks Pakistan har flere medlemmer enn vi er nordmenn.

Og vi lar oss utnytte så enkelt at det er til å gråte av....og vi har bare sett den spede begynnelse.

Husker du når jeg tidligere nevnte at jeg forholdsvis godt kjente noen personer i et av de norske muslimske miljøene? Og at jeg ble så overrasket over ekstremismen hos disse (i forbindelse med Muhammed tegningene) som jeg trodde var godt integrert i det norske samfunn og moderate muslimer?

Hvis du så på debattprogrammet på NRK og/eller TV2, så så du en av disse personene der....

Og jeg vet etterhvert mer om han (og flere av hans "mektige" venner") enn de fleste som ikke er en del av dette miljøet. Ikke minst om hans tidligere år i Norge, og hvordan de har kommet seg dit de nå er økonomisk.

Det jeg vet gagner ikke deres "troverdighet og moral" - for å si det mildt.....

Skrevet

Bakgrunnsdata fra valg (og meningsmålinger) viser at det er meget stor vandring av velgere mellom FrP og AP. Så FrP tar nok det meste fra Jens, men også noe fra Høyre også.

Mange, langt utover FrP, er opptatt av islamist-problemet og ser på dette som en meget viktig sak. Når saken ignoreres av de andre, bidrar dette til at barrierene mot å stemme FrP blir stadig lavere.

Skrevet

Bakgrunnsdata fra valg (og meningsmålinger) viser at det er meget stor vandring av velgere mellom FrP og AP. Så FrP tar nok det meste fra Jens, men også noe fra Høyre også.

Mange, langt utover FrP, er opptatt av islamist-problemet og ser på dette som en meget viktig sak. Når saken ignoreres av de andre, bidrar dette til at barrierene mot å stemme FrP blir stadig lavere.

Jeg ønsker heller ikke islam i matfatet, fri og bevare. Men likevel... i mitt hode er det avstander å ligne med Apollos ferd til månen i '67 vi snakker om.

Forestående kommunevalg blir _meget_ interessant.

Er du forresten enig i det jeg sier om store ideologiske forskjeller mellom Høyre og Frp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...