Gå til innhold

Hver tredje velger vil stemme FrP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker heller ikke islam i matfatet, fri og bevare. Men likevel... i mitt hode er det avstander å ligne med Apollos ferd til månen i '67 vi snakker om.

Forestående kommunevalg blir _meget_ interessant.

Er du forresten enig i det jeg sier om store ideologiske forskjeller mellom Høyre og Frp?

Ideologiske forskjeller? It jused to be. De siste årene er det lite konsekvens og ideologi i både H og FrP.

Jeg synes Høyre svikter på mye av det fundamentale; en dynamisk, vekstfremmende skatte- og avgiftspolitikk og ikke minst når det kommer til det kompromissløse forsvar av våre vestlige verdier, kf de siste runder om ytringsfrihet...og et Høyre som er vagt og utydelig.

FrP var et liberalistisk parti for mange herrens år siden, men de tendensene er nå rensket ut.

Hvis man leter, kan man kanskje finne fellestrekk mellom FrP og H som går i retning av "mer personlig frihet og mindre stat". Men begge partiene finner på så mye rart for tiden, at jeg vet ikke om det gjelder lenger.

....

Jeg tror FrP og Høyre meget vel kunnet regjere sammen, og også finne en omforent politisk plattform. Likevel; det er et eller annet som skiller FrP- og Høirefolk, og som går ut over politikken, og langt inn i sosiologien. Dette skillet gjør at et formalisert samarbeid H/FrP likevel blir svært utfordrende.

Akkurat på dette punktet, håper jeg at favn kan bidra. Du kan jo se dette..om ikke ovenfra :-), så i alle fall fra utsiden.

Skrevet

Ideologiske forskjeller? It jused to be. De siste årene er det lite konsekvens og ideologi i både H og FrP.

Jeg synes Høyre svikter på mye av det fundamentale; en dynamisk, vekstfremmende skatte- og avgiftspolitikk og ikke minst når det kommer til det kompromissløse forsvar av våre vestlige verdier, kf de siste runder om ytringsfrihet...og et Høyre som er vagt og utydelig.

FrP var et liberalistisk parti for mange herrens år siden, men de tendensene er nå rensket ut.

Hvis man leter, kan man kanskje finne fellestrekk mellom FrP og H som går i retning av "mer personlig frihet og mindre stat". Men begge partiene finner på så mye rart for tiden, at jeg vet ikke om det gjelder lenger.

....

Jeg tror FrP og Høyre meget vel kunnet regjere sammen, og også finne en omforent politisk plattform. Likevel; det er et eller annet som skiller FrP- og Høirefolk, og som går ut over politikken, og langt inn i sosiologien. Dette skillet gjør at et formalisert samarbeid H/FrP likevel blir svært utfordrende.

Akkurat på dette punktet, håper jeg at favn kan bidra. Du kan jo se dette..om ikke ovenfra :-), så i alle fall fra utsiden.

Takk for opplysende drodling fra en dannet Høiremann :)

De eneste spiselige i Frp etter mitt syn, var 80-tallets liberalister Skjervengen og t.d. Wara (selv om akkurat han var ufordragelig hoven).

I dag framstår Frp som spritforførere og populister. Men Rema-hiten 'Det enkle er ofte det beste' ser ut til å slå an land og strand rundt. Menmen, folket er lette å forføre.

Ditt poeng med en dypere sosiologisk forskjell mellom Høire og Frp, er vel like mye det jeg tenker på når jeg snakker om ideologiske forskjeller. Årgangskonjakk vs hjemmebrent, liksom ;-)

Gjest BattleClown
Skrevet

Lovte da jeg var yngre at den dagen Frp får flertallsregjering, så flytter jeg til Sverige.

Ting er ikke noe bedre der. Tvert i mot. Men jeg har ikke vilje til å bo i et land styrt av høyreekstremister.

Sjekker utdanning i Sverige og sånn :)

Det kan hende du får finne ut av hvordan det egentlig er i Sverie, om noen år. For etter mange år med slepphendt innvandrings/integreringspolitikk så har de nå klart å "utvikle" ekte ghettoer.

Og siden de svenske politikerene velger å late som at det ikke er et problem, så kommer det kun til å gå en vei.

Sånn er det med problemer, de forsvinner som regel ikke av seg selv.

Ting som forsvinner av seg selv kalles for utslett, og er ofte av den mildere typen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...