Gå til innhold

hjertelyd

Anbefalte innlegg

Gjest gravidførstegang
Skrevet

Hei, hvor tidlig kan man høre hjertelyden til den lille ved å legge øret inntil magen?

Gjest individuelt
Skrevet

Tror ikke du selv kan høre det, du må nok til lege/jordmor, de bruker et eget apparat for å finne hjertelyden ..... det er individuelt hvor tidlig de kan høre den, du kan være mange uker på vei før de finner den.

Skrevet

Du hører det ikke ved bare å legge øret inntil magen. Men du kan høre det med stetoskop eller jordmorstetoskop fra rundt uke 16.

Skrevet

*Latter*

Samboeren min skulle prøve det....Resultatet ble at han fikk seg et tupp i kinnet i steden for.

Det står på nettet at man kan høre det fra uke 26, men jeg vet ikke om det funker.

Skrevet

Det funka i hvert fall ikke her. Hikking derimot hørte sambis tydelig + at det syntes godt på magen.. hehe...Legen in fant hjertelyd med doopler i uke 14, ikke uke 11 som hun først prøvde..

Skrevet

Jeg tror nok man først hører sin egen puls i øret eller mammaens puls før man hører babyens hjerteslag. Men leste et sted at man kan etterligne et jordmorstetoskop med en tørkerull. Pappsylinderen inni, altså. Jeg hadde tenkt å teste det, men vi kom aldri så langt :-)

Gjest Thekla84
Skrevet

Fra uke 27 sånn ca kan partner høre hjertelyd om han legger øret inntil magen, eller en tom toalettrull sies det. Er ikke alltid man klarer det for babyen beveger på seg og kan legge seg slik at man ikke treffer på riktig plass. Men med litt tolmodighet og tid så kan man etterhvert høre det skal du se :) Jeg er i uke 33 og har en utolmodig samboer, så han har ikke hørt hjertelyden direkte gjennom magen ennå ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...