Gå til innhold

Seventh Heaven på TV

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe, det virker ganske snålt, ja ;-)

Men faktisk er det godt utbygd tolkesystem i Amerika. Iallefall etter det jeg har hørt.

Med høreapparater kan også jeg oppfatte de fleste brannalarmer (bortsett fra en type med så lys lyd at lyden havner innenfor der jeg ikke har hørselsrest i det hele tatt). Det er heller ikke lett å høre på min stemme at jeg er døv, bortsett fra mine heller dårlige s-er ;-)

Munnavlesning av skjeggete menn og "nakke-munnavlesning" er nok plent umulig for de fleste døve vil jeg tro!

Når jeg sammenlignet med det å høre brannalarmer, så mente jeg at selv om den amerikanske døve personen hører dårlig nok til å ikke høre en brannalarm, så er det ikke måte på hvor bra h*n klarer å gjøre seg forstått/forstå alt muntlig fordet ;) Tolkesystemet i Amerika vet jeg lite om, men du har nok rett. Det er tross alt et rimelig sivilisert land :) Men jeg blir fascinert over ASL, og hvor liten betydning den orale komponenten har. De må da ha en fantastisk mengde tegn?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

4

• KaVa

3

• jaime

3

• Gemini

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har mange døve kunder, og mange av de er flinke til å lese på munnen.

Jada, og det er det jo mange døve som er. Men sjelden klarer døve å forstå skjeggete, mumlende menn med ryggen halvveis til, det var bare det som jeg ville fram til. Jeg kjenner mange døve, og jeg er imponert over hvor mye de klarer å lese på munnen, men det er stort sett ikke like "piece of cake" som det det virker i idylliske serier/filmer :)

Gjest togli
Skrevet

Når jeg sammenlignet med det å høre brannalarmer, så mente jeg at selv om den amerikanske døve personen hører dårlig nok til å ikke høre en brannalarm, så er det ikke måte på hvor bra h*n klarer å gjøre seg forstått/forstå alt muntlig fordet ;) Tolkesystemet i Amerika vet jeg lite om, men du har nok rett. Det er tross alt et rimelig sivilisert land :) Men jeg blir fascinert over ASL, og hvor liten betydning den orale komponenten har. De må da ha en fantastisk mengde tegn?

Skjønner godt at du lurte da, ja :-)

I ASL brukes mye mer bokstavering enn i NTS (norsk tegnspråk). Da blir nok den orale komponenten mindre viktig. I NTS har vi jo mange like tegn, så oral komponent må være en nødvendig del av det språket.

Jeg tror jeg må begynne å følge med på den serien og satse på at den døve kommer tilbake :-)

Skrevet

Å grøss. Jeg tror ikke jeg hadde orket å bo en halv dag sammen med den familien! Hvis ikke de ekle, snusfornuftige drittungene hadde fått meg til å tilte hadde garantert supermamma og superpappa greid det.

Mary Poppins
Skrevet

Noen sexy sener da?;)

Hehe sexy sener i 7th heaven? I don't think so.

Gjest Calóni
Skrevet

Skjønner godt at du lurte da, ja :-)

I ASL brukes mye mer bokstavering enn i NTS (norsk tegnspråk). Da blir nok den orale komponenten mindre viktig. I NTS har vi jo mange like tegn, så oral komponent må være en nødvendig del av det språket.

Jeg tror jeg må begynne å følge med på den serien og satse på at den døve kommer tilbake :-)

Ah, så det er med bokstavering de løser det, altså. Da vet jeg det :) Hun Heather dukker opp en gang i blant, men jeg ville nok ikke avlyst møter og lignende i håp om at hun dukker opp mens du sitter og ser på ;)

Skrevet

Jeg er også hekte på den serien. Jeg bor i USA så jeg er helt oppdatert på hva som skjer. Nå er det bare 6 episoder igjen av hele serien. The Final episode kommer i mai!

Gjest vioola
Skrevet

Jeg er også hekte på den serien. Jeg bor i USA så jeg er helt oppdatert på hva som skjer. Nå er det bare 6 episoder igjen av hele serien. The Final episode kommer i mai!

skal de kansellere den?

Gjest togli
Skrevet

Ah, så det er med bokstavering de løser det, altså. Da vet jeg det :) Hun Heather dukker opp en gang i blant, men jeg ville nok ikke avlyst møter og lignende i håp om at hun dukker opp mens du sitter og ser på ;)

*hehe*

Jeg skal prøve å ikke gjøre det til et livsprosjekt å se på den serien ;-)

Skrevet

Det kalles omsorg og ubetinget kjærlighet. :-) Mine foreldre var slik da jeg vokste og og slik vil jeg ha det selv med mine barn...

Enten så kødder du med oss nå, eller så lever du på en annen planet enn oss andre.

Skrevet

De episodene som går nå er jo gamle, det har vært vist mye nyere episoder av 7th heaven i Norge enn de som går nå.

Ok, ikke vet jeg - alt jeg vet er at The WB (kanalen/nettverket som serien går på i USA) vedtok å avslutte serien nå i år, altså.

Skrevet

skal de kansellere den?

Ja de skal det. Siste 6 episodene går nå hver mandag her. 7th Heaven har nå gått i 10 år. Ikke dårlig bare det ! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...