Gå til innhold

Private rom i forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Er du sammen med MIN x? ;-)

Huff så vemmelig. Og det er sikkert noen som tror at du visste - det hadde jeg tenkt etterpå.

Det var det sikkert, men det gjorde jeg virkelig ikke. Naiv er vel et godt ord; han var mitt første ordentlige forhold, og jeg visste vel kanskje ikke bedre... Hadde i utgangspunktet ikke noen grunn til å tro noe galt, så...

Men det var jo noen som spurte, da, og de fikk jo svar. Og de trodde meg. I ettertid framstår det hele som fullstendig sprøtt, men der og da skjønte jeg ikke at han bedrev ulovligheter.

Heldigvis har senere forhold fått meg til å forstå at det forholdet der inneholdt mye rart og unormalt, men som sagt - det var mitt første ordentlige forhold og jeg visste ikke bedre.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• mil1365380270

3

• favn

2

• KaVa

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Utrolig irriterende med folk som har samme mailadr, sånn familemail, liksom. Mail er en ganske "muntlig" kontaktform, ville aldri kunnet "prate drit" med en venninne f.eks. på en slik fellesmail.

"ville aldri kunnet "prate drit" med en venninne f.eks. på en slik fellesmail"

Nei, men det er det ingen som gjør heller.

Vi ringes i steden ofte.

Jeg er ikke noe ivrig på å snakke med venninner på mail.

Dessuten går det an å maile meg på jobb også om det er noe hemmelig som skal sies.

Det er praktisk med en slik mail.

Vi får mye felles informasjon fra klassekontakt til ungene, fra informasjon som sendes ang.ungenes aktiviteter osv.

Det var det sikkert, men det gjorde jeg virkelig ikke. Naiv er vel et godt ord; han var mitt første ordentlige forhold, og jeg visste vel kanskje ikke bedre... Hadde i utgangspunktet ikke noen grunn til å tro noe galt, så...

Men det var jo noen som spurte, da, og de fikk jo svar. Og de trodde meg. I ettertid framstår det hele som fullstendig sprøtt, men der og da skjønte jeg ikke at han bedrev ulovligheter.

Heldigvis har senere forhold fått meg til å forstå at det forholdet der inneholdt mye rart og unormalt, men som sagt - det var mitt første ordentlige forhold og jeg visste ikke bedre.

Heldigvis lærer man av sine feil :)

Gjest kalindrua

Det første jeg ville ha gjort var å ta en titt i det rommet.

En slik uttalse ville gjort meg kjempenysgjerrig.

Vi har ikke noe hemmelig for hverandre.

Vi bruker samme mailadresse og leser hverandres mailer.

Har du ingen personlig korrespondanse med venninner( søster/ mor whatever som ikke er ment for ham? Han leser vel ikke mailer som er til deg? Selv om det sikkert ikke hadde gjort forholdet deres noe, men man misbruker jo da tilliten til venner, om de ikke vet om at alt er felles hos dere da...

Gjest kalindrua

Jeg har mange ganger stusset over at folk reagerer så sterkt på at man leser hverandres meldinger ol. jeg leser min manns meldinger og han leser mine. Jeg har ingenting å skjule for ham og han har ikke noe å skjule for meg. De eneste gangene det er forbud er rundt bursdager og jul. Hadde han hatt en egen skuff eller et rom som jeg IKKE fikk titte i ville jeg finne det svært merkelig.

Vi er kanskje rare, men guri så deilig å ha det sånn.

Det med meldinger synes jeg ikke går på at du ikke har noe å skjule for din mann, men at du skal respektere at din venninne sendte mld til DEG og ikke til din mann. Greit at han vet hvem du fikk mld fra, men ikke hva som stod der, det er jo fortrolig fra henne til deg. Og det å værne om dette er ikke å skjule noe for partner mener jeg. Det er jo ikke det at det er noe der han ikke kunne sett, noe som ville påvirke forholdet, men det er privat fra venninnen.

Gjest KariKruskakli

Har du ingen personlig korrespondanse med venninner( søster/ mor whatever som ikke er ment for ham? Han leser vel ikke mailer som er til deg? Selv om det sikkert ikke hadde gjort forholdet deres noe, men man misbruker jo da tilliten til venner, om de ikke vet om at alt er felles hos dere da...

Jo, men ikke noe som er noe som bør holdes hemmelig.

De venninnen jeg har i Oslo snakker jeg ofte med på telefonen og treffer dem ofte.Da ringes vi og avtaler.

Jeg har ikke en gang brukt mobil, før nå i det siste. Jeg er så knølete på å sende tekstmeldinger at jeg gidder ikke. Jeg løfter heller av røret og ringer.

Jeg har en venninne som sender alle tekstmeldingene sine til mannen min sin mobil. Det kan være alt fra grisevitser til: Vil dere komme på taco til lørdag? :)

Dem har vi såpass hyppig kontakt med at det er like naturlig å melde til han. Han videreformidler til meg og jeg ringer henne.

Ellers har jeg fått mail hjemme fra veninner også, men de føler vel ikke at disse er noe farlig da. De vet ihvertfall at vi har felles mail.

Venninner jeg har utenfor Oslo, snakker jeg med skjeldnere. Da er det mest naturlig å ringe.

Men om noen vil sende en mail personlig, så har både han og jeg mailadresse på jobb.

Dessuten har han en mailadrese på firmaet sitt også, og der gidder jeg skjelden å ta en titt.

Så det er mulig å ha noe privat om man ønsker det her.

Og selvfølgelig har jeg venninner som betror meg ting, som mannen min ikke skal vite noe om og heller ingen andre. Da sørger vi for å være alene, og hvis slik informasjon skal bli betrodd gjennom telefonen, sørger jeg for å gå i et annet rom.

Annonse

Gjest Lisan12

Så ekkelt, jeg hadde overhodet ikke likt at venners partnere fikk vite alt jeg snakker med vennene om eller betror meg om i all fortrolighet.

Men jeg har ikke venner som betror seg i all fortrolighet til meg pr. sms.

Vi har det sånn i vår vennegjeng at dersom man har ting som er av "hemmelig" faktor, så ringes eller møtes vi. Syns det er mye bedre enn å skrive en hel masse pr. sms. Og sånn er vi hele gjengen.

I utgangspunktet skal man respektere hverandres privatliv.

Men hvis kjæresten min hadde hatt en skapdør, og hadde sagt at jeg ikke under noen omstendigheter skulle åpne den, hadde jeg sikkert åpnet den allikevel.

Det er omtrent som å ha en stor rød knapp hvor det står "ikke trykk på denne knappen". Da MÅ man jo bare gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...