Gjest hilsen enten leier eller utleier Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Etter et leieforhold er det kommet litt råteskade på kjøkkenbenken, omkring vasken. Utleier mener at leietaker har skylden. Leietaker mener at utleier bør være med å dele en del av utgiften, fordi leietaker var påpasselig med å tørke vann omkring vasken og fordi råteskaden er unormalt stor (dvs at der er ett parti på størrelse med diameter ca 7 cm) sett i forhold til hvor kort tid leietaker bodde i leiligheten (7mndr) og at det derfor må ha vært dårlig lakkert treplate på kjøkkenbenken. Hvem tror dere har rett, og hva vil det koste å la en fagmann fikse kjøkkenbenken? Den er ca 1 m lang og 45 cm bred. 0 Siter
flisa Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 1 meeter lang benk koster ikke allverden. Det syns jeg utleier får ta seg av. 0 Siter
mrxx Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hvis ikke dette er gjort med overlegg fra leietager så bør dete dekkes av utleier. Må ha nye plate da? Den koster vel ikke all verden, avhengig av hvor den kjøpes da. På IKEA koster den ikke så mye, så blir det et par timers arbeid av en snekker. Dette burde utleier ha gjort selv og dekket skadene. Jeg leier ut selv noen leiligheter og hadde nok dekket dette selv. Men jeg hadde undersøkt hvordan det har skjedd og bestemt det ut fra hvilken forklaring jeg fikk. Men mest sannsynlig er det dårlige tetninger rundt hullene i plata, ved at det f.eks ikke er brukt silikon. Vann på benken renner da ned der og det blir råte over tid. 0 Siter
KaVa Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Det må da anses som huseiers ansvar, dersom husleier har brukt kjøkkenbenken på normal måte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.