Gå til innhold

Skadet kjøkkenbenk

Gjest hilsen enten leier eller utleier

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen enten leier eller utleier
Skrevet

Etter et leieforhold er det kommet litt råteskade på kjøkkenbenken, omkring vasken. Utleier mener at leietaker har skylden. Leietaker mener at utleier bør være med å dele en del av utgiften, fordi leietaker var påpasselig med å tørke vann omkring vasken og fordi råteskaden er unormalt stor (dvs at der er ett parti på størrelse med diameter ca 7 cm) sett i forhold til hvor kort tid leietaker bodde i leiligheten (7mndr) og at det derfor må ha vært dårlig lakkert treplate på kjøkkenbenken.

Hvem tror dere har rett, og hva vil det koste å la en fagmann fikse kjøkkenbenken? Den er ca 1 m lang og 45 cm bred.

Skrevet

1 meeter lang benk koster ikke allverden. Det syns jeg utleier får ta seg av.

Skrevet

Hvis ikke dette er gjort med overlegg fra leietager så bør dete dekkes av utleier.

Må ha nye plate da? Den koster vel ikke all verden, avhengig av hvor den kjøpes da.

På IKEA koster den ikke så mye, så blir det et par timers arbeid av en snekker.

Dette burde utleier ha gjort selv og dekket skadene.

Jeg leier ut selv noen leiligheter og hadde nok dekket dette selv. Men jeg hadde undersøkt hvordan det har skjedd og bestemt det ut fra hvilken forklaring jeg fikk. Men mest sannsynlig er det dårlige tetninger rundt hullene i plata, ved at det f.eks ikke er brukt silikon. Vann på benken renner da ned der og det blir råte over tid.

Skrevet

Det må da anses som huseiers ansvar, dersom husleier har brukt kjøkkenbenken på normal måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...