Gå til innhold

Kostbart smykke

Anbefalte innlegg

Gjest Mmmmmm - nei
Skrevet

Jeg har arvet et meget kostbart smykke. Mange titusner av kroner. Er litt usikker nå på hva jeg skal gjøre.

Hva hadde dere gjort? Prøvd å selge det, brukt det en sjelden gang eller brukt det mye.

Smykket er veldig flott, og jeg har ikke økonomiske problemer.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Mista nikket

3

• gullfisk

2

• Mary Poppins

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

Hvis du kommer til å bruke det, og du har arvet det av en person som betyr noe for deg haddde jeg ikke tenkt tanken engang.

Skrevet

Kommer veldig an på: Dersom smykket kom fra noen jeg var glad i, ville jeg ikke solgt det. Dersom det kom fra en relativt distansert slektning, og det ikke betydde noe spesielt for meg, ville jeg vurdert å selge det.

Skrevet

Selvfølgelig beholdt det fordi: Det er flott, du har ikke økonomiske problemer. Gøy å ha noe verdifullt.

Skrevet

Selvfølgelig beholdt det fordi: Det er flott, du har ikke økonomiske problemer. Gøy å ha noe verdifullt.

Glemte å si: Og bruk det mye når du nå først har det.

Gjest foror
Skrevet

Hvis det er brukbart ville jeg selvsagt beholdt det og brukt det når det passet.

får du økonomiske problemer og smykket ikke betyr noe for deg kan du jo alltids selge det senere...

Gjest Tristann
Skrevet

Jeg hadde solgt smykket og kjøpt peper/pepetobakk for det jeg fikk for det.

Ha en fin dag videre!

Pepeklem:

Skrevet

Forudrer meg at du ikke har svar på det selv?

Jeg hadde solgt det om det var etter en tante - hadde det vært etter en annen tante hadde jeg beholdt det. ELLER jeg kunne gitt det til mine barn.

Gjest Mmmmmm - nei
Skrevet

Kommer veldig an på: Dersom smykket kom fra noen jeg var glad i, ville jeg ikke solgt det. Dersom det kom fra en relativt distansert slektning, og det ikke betydde noe spesielt for meg, ville jeg vurdert å selge det.

Kommer ikke fra noen som betyr noe for meg, men smykket er vakkert.

Gjest Mmmmmm - nei
Skrevet

Glemte å si: Og bruk det mye når du nå først har det.

Jeg har brukt det mye den korte tiden jeg har hatt det. Synes smykket er kjempeflott. Men har fått noen reaksjoner hvor folk synes det er horribelt å bruke et så kostbart smykke.

Gjest Mmmmmm - nei
Skrevet

Hvis det er brukbart ville jeg selvsagt beholdt det og brukt det når det passet.

får du økonomiske problemer og smykket ikke betyr noe for deg kan du jo alltids selge det senere...

Smykket er kjempeflott. Enkelt og nydelig. Men jeg har fått noen reaksjoner fra folk som synes det er rart at jeg bruker et så dyrt smykke til hverdags.

(Neida, jeg skryter ikke av at det er dyrt, men det er noen som har spurt om det er ekte, og det har jeg jo svart på. Og om de som jeg regner som nære venner spør, så sier jeg det)

Gjest Mmmmmm - nei
Skrevet

Forudrer meg at du ikke har svar på det selv?

Jeg hadde solgt det om det var etter en tante - hadde det vært etter en annen tante hadde jeg beholdt det. ELLER jeg kunne gitt det til mine barn.

Som arvegods betyr det ikke noe for meg. Og jeg har ikke så store barn at det er aktuelt at de skal bruke det. Men smykket er kjempeflott.

Grunnen til at jeg har begynt å tenke litt er at jeg har fått reaksjoner på at jeg bruker et så flott smykke til hverdags.

Skrevet

Så lenge du ikke har økonomiske problemer og liker smykket så må du jo selvsagt beholde det.

Og så bruker du det når du føler for det.

Synes

Gjest pekka
Skrevet

Siden du har arvet det bør du beholde det. Bruk det ofte hvis du tør :) Jeg ville vært redd for å bruke smykke med så stor verdi....pga faren for å miste det.

Skrevet

Som arvegods betyr det ikke noe for meg. Og jeg har ikke så store barn at det er aktuelt at de skal bruke det. Men smykket er kjempeflott.

Grunnen til at jeg har begynt å tenke litt er at jeg har fått reaksjoner på at jeg bruker et så flott smykke til hverdags.

Det hadde jeg også gjort - ting er til for å brukes - ikke legges i bankboks.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Uansett økonomi: Jeg ville aldri solgt det hvis smykket hadde hatt affeksjonsverdi for meg.

Gjest foror
Skrevet

Smykket er kjempeflott. Enkelt og nydelig. Men jeg har fått noen reaksjoner fra folk som synes det er rart at jeg bruker et så dyrt smykke til hverdags.

(Neida, jeg skryter ikke av at det er dyrt, men det er noen som har spurt om det er ekte, og det har jeg jo svart på. Og om de som jeg regner som nære venner spør, så sier jeg det)

Mulig det er et type smykke som ikke passer å gå med hele tiden?

Hvis det er sånn at det SER dyrt ut, ala dronning Sonja smykker så kan det fort se litt dumt ut å bruke det til vanlig. Fordi det da ser ut som du går med noe billig juggel som skal se ut som det er dyrt, om du forstår?

Kan ikke se noen annen grunn til at folk skulle bry seg om hvor mye det evt koster..

Kanskje du skal tenke over om det passer altid?

Skrevet

Jeg har brukt det mye den korte tiden jeg har hatt det. Synes smykket er kjempeflott. Men har fått noen reaksjoner hvor folk synes det er horribelt å bruke et så kostbart smykke.

noen syns det er for gæli å bruke sølvbestikk til hverdags også.-

Skrevet

Hva skal man ellers gjøre med et smykke enn å ha det på seg? Grave det ned?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...