Gjest Mmmmmm - nei Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har arvet et meget kostbart smykke. Mange titusner av kroner. Er litt usikker nå på hva jeg skal gjøre. Hva hadde dere gjort? Prøvd å selge det, brukt det en sjelden gang eller brukt det mye. Smykket er veldig flott, og jeg har ikke økonomiske problemer. 0 Siter
serendipity Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hvis du kommer til å bruke det, og du har arvet det av en person som betyr noe for deg haddde jeg ikke tenkt tanken engang. 0 Siter
KaVa Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Kommer veldig an på: Dersom smykket kom fra noen jeg var glad i, ville jeg ikke solgt det. Dersom det kom fra en relativt distansert slektning, og det ikke betydde noe spesielt for meg, ville jeg vurdert å selge det. 0 Siter
gullfisk Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Selvfølgelig beholdt det fordi: Det er flott, du har ikke økonomiske problemer. Gøy å ha noe verdifullt. 0 Siter
gullfisk Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Selvfølgelig beholdt det fordi: Det er flott, du har ikke økonomiske problemer. Gøy å ha noe verdifullt. Glemte å si: Og bruk det mye når du nå først har det. 0 Siter
Gjest foror Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hvis det er brukbart ville jeg selvsagt beholdt det og brukt det når det passet. får du økonomiske problemer og smykket ikke betyr noe for deg kan du jo alltids selge det senere... 0 Siter
Gjest Tristann Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Jeg hadde solgt smykket og kjøpt peper/pepetobakk for det jeg fikk for det. Ha en fin dag videre! Pepeklem: 0 Siter
flisa Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Forudrer meg at du ikke har svar på det selv? Jeg hadde solgt det om det var etter en tante - hadde det vært etter en annen tante hadde jeg beholdt det. ELLER jeg kunne gitt det til mine barn. 0 Siter
Gjest Mmmmmm - nei Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Kommer veldig an på: Dersom smykket kom fra noen jeg var glad i, ville jeg ikke solgt det. Dersom det kom fra en relativt distansert slektning, og det ikke betydde noe spesielt for meg, ville jeg vurdert å selge det. Kommer ikke fra noen som betyr noe for meg, men smykket er vakkert. 0 Siter
Gjest Mmmmmm - nei Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Glemte å si: Og bruk det mye når du nå først har det. Jeg har brukt det mye den korte tiden jeg har hatt det. Synes smykket er kjempeflott. Men har fått noen reaksjoner hvor folk synes det er horribelt å bruke et så kostbart smykke. 0 Siter
Gjest Mmmmmm - nei Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hvis det er brukbart ville jeg selvsagt beholdt det og brukt det når det passet. får du økonomiske problemer og smykket ikke betyr noe for deg kan du jo alltids selge det senere... Smykket er kjempeflott. Enkelt og nydelig. Men jeg har fått noen reaksjoner fra folk som synes det er rart at jeg bruker et så dyrt smykke til hverdags. (Neida, jeg skryter ikke av at det er dyrt, men det er noen som har spurt om det er ekte, og det har jeg jo svart på. Og om de som jeg regner som nære venner spør, så sier jeg det) 0 Siter
Gjest Mmmmmm - nei Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Forudrer meg at du ikke har svar på det selv? Jeg hadde solgt det om det var etter en tante - hadde det vært etter en annen tante hadde jeg beholdt det. ELLER jeg kunne gitt det til mine barn. Som arvegods betyr det ikke noe for meg. Og jeg har ikke så store barn at det er aktuelt at de skal bruke det. Men smykket er kjempeflott. Grunnen til at jeg har begynt å tenke litt er at jeg har fått reaksjoner på at jeg bruker et så flott smykke til hverdags. 0 Siter
Gyda Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Så lenge du ikke har økonomiske problemer og liker smykket så må du jo selvsagt beholde det. Og så bruker du det når du føler for det. Synes 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Siden du har arvet det bør du beholde det. Bruk det ofte hvis du tør Jeg ville vært redd for å bruke smykke med så stor verdi....pga faren for å miste det. 0 Siter
flisa Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Som arvegods betyr det ikke noe for meg. Og jeg har ikke så store barn at det er aktuelt at de skal bruke det. Men smykket er kjempeflott. Grunnen til at jeg har begynt å tenke litt er at jeg har fått reaksjoner på at jeg bruker et så flott smykke til hverdags. Det hadde jeg også gjort - ting er til for å brukes - ikke legges i bankboks. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Uansett økonomi: Jeg ville aldri solgt det hvis smykket hadde hatt affeksjonsverdi for meg. 0 Siter
Gjest foror Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Smykket er kjempeflott. Enkelt og nydelig. Men jeg har fått noen reaksjoner fra folk som synes det er rart at jeg bruker et så dyrt smykke til hverdags. (Neida, jeg skryter ikke av at det er dyrt, men det er noen som har spurt om det er ekte, og det har jeg jo svart på. Og om de som jeg regner som nære venner spør, så sier jeg det) Mulig det er et type smykke som ikke passer å gå med hele tiden? Hvis det er sånn at det SER dyrt ut, ala dronning Sonja smykker så kan det fort se litt dumt ut å bruke det til vanlig. Fordi det da ser ut som du går med noe billig juggel som skal se ut som det er dyrt, om du forstår? Kan ikke se noen annen grunn til at folk skulle bry seg om hvor mye det evt koster.. Kanskje du skal tenke over om det passer altid? 0 Siter
flisa Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har brukt det mye den korte tiden jeg har hatt det. Synes smykket er kjempeflott. Men har fått noen reaksjoner hvor folk synes det er horribelt å bruke et så kostbart smykke. noen syns det er for gæli å bruke sølvbestikk til hverdags også.- 0 Siter
favn Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har brukt det mye den korte tiden jeg har hatt det. Synes smykket er kjempeflott. Men har fått noen reaksjoner hvor folk synes det er horribelt å bruke et så kostbart smykke. Hva skal man ellers gjøre med et smykke enn å ha det på seg? Grave det ned? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.