Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere prøvd healing, og har dere fått hjelp for det dere oppsøkte healeren for?

Det har jeg, og jeg har fått hjelp for flere ting.

Healeren jeg var hos er i tillegg synsk og h*n fortalte meg ting om en nær avdød, som bare jeg eller min nærmeste familie vet.

H*n fortalte også ting som jeg ikke visste, men som jeg fikk bekreftet av andre i familien etterpå.

Flere som har erfaringer?

Gjest Hanneline
Skrevet

Min eneste erfaring er at det er humbug fra ende til annen.

Hvorfor blir noen healet og andre ikke for den samme sykdommen? Hvis denne "evnen" kommer fra høyere makter, hvorfor blir ikke alle healet for den samme sykdommen? eller går det kanskje på "tro" der i gården?

Neitakk..

Gjest ræppern
Skrevet

Jeg har prøvd hyling flere ganger, men det blir så mye oppstandelse i nabolaget.

Skrevet

Jeg har prøvd healing, og det hjalp mot det jeg gikk der fo til en viss grad. H*n kunne også fortelle meg ting jeg ikke hadde tenkt på på årevis (de siste 10 årene kanskje), en skikkelig skremmende opplevelse som kunne være med på å blokke for noe av energien som h*n kalte det!

Jeg synes slik alternativ behandling er interessant jeg da!

Skrevet

Jeg har prøvd hyling flere ganger, men det blir så mye oppstandelse i nabolaget.

Hyling, du!;o) Ja, da kan jeg tenke meg det ble oppstandelse! hehe

Gjest pekka
Skrevet

Jeg var hos en mann en gang for tre år siden. Jeg slet med muskelsmerter. Det ble mye bedre i tillegg til at jeg ble mye sterkere i beina. Joda, dette virker. De sier at healing kraften går dit i kroppen som den trengs mest, uansett hvor de holder på klienten.

petter smart
Skrevet

Jeg har blitt svindlet av et postordrefirma. Det blir jo omtrent det samme.

Det er trist at folk tror på slikt og bruker pengene sine på det. Enda tristere er det med folk som oppfordrer andre til å gjøre det.

Den eneste effekten man kan få er det ens egen hjerne som står for, ved at man innbiller seg at det vil hjelpe. Tro kan flytte fjell. Placebo-effekt. Kjært barn har mange navn.

Skrevet

Det er trist at folk tror på slikt og bruker pengene sine på det. Enda tristere er det med folk som oppfordrer andre til å gjøre det.

Den eneste effekten man kan få er det ens egen hjerne som står for, ved at man innbiller seg at det vil hjelpe. Tro kan flytte fjell. Placebo-effekt. Kjært barn har mange navn.

Alt handler om en mellomting da, det nytter ikke bli fanatisk opptatt av det heller.

Det jeg har fått hjelp til er umulig å tro seg til..

Skrevet

Min eneste erfaring er at det er humbug fra ende til annen.

Hvorfor blir noen healet og andre ikke for den samme sykdommen? Hvis denne "evnen" kommer fra høyere makter, hvorfor blir ikke alle healet for den samme sykdommen? eller går det kanskje på "tro" der i gården?

Neitakk..

"Hvorfor blir noen healet og andre ikke av den samme sykdommen"

Så enkelt er det ikke. Det handler om at kroppen må være mottakelig for det også.

Jeg har heller ikke fått hjelp med alt jeg sliter med, men noe av det er faktisk et under.

Gjest Calóni
Skrevet

Det er ikke uten grunn at placebo-effekten er en stor del av den norske legemiddelindustrien. Her er feks et innlegg i et forum som beskriver litt av det:

http://www.fitnessprat.no//showthread.php?t=13758

Og nei, jeg har ikke veldig mye til overs for healere og andre "guruer". Men man skal ikke kimse av placeboeffekten. Det er å bli frisk som er det viktigste :)

Skrevet

Jeg har prøvd healing, og det hjalp mot det jeg gikk der fo til en viss grad. H*n kunne også fortelle meg ting jeg ikke hadde tenkt på på årevis (de siste 10 årene kanskje), en skikkelig skremmende opplevelse som kunne være med på å blokke for noe av energien som h*n kalte det!

Jeg synes slik alternativ behandling er interessant jeg da!

Ja, det er interessant.

Det er noe at det er verdt å prøve når alt annet er prøvd.

Skrevet

Det er ikke uten grunn at placebo-effekten er en stor del av den norske legemiddelindustrien. Her er feks et innlegg i et forum som beskriver litt av det:

Og nei, jeg har ikke veldig mye til overs for healere og andre "guruer". Men man skal ikke kimse av placeboeffekten. Det er å bli frisk som er det viktigste :)

Ganske interessant dette, men i mitt tilfelle handlet kun det ene jeg fikk hjelp for om smerte. Da hadde jeg spist på meg magesår av piller i ett år.

Gjest tilfeldigheter ...
Skrevet

Nei, jeg har aldri prøvd personlig, men jeg har hørt om mange mange som har vært hos healere.

Noe jeg hører "får håret på ryggen til å reise seg", men når jeg "tygger" litt på det jeg har hørt så ender det vel opp i at det er mye tilfeldigheter ute å går.

Gjest Calóni
Skrevet

Ganske interessant dette, men i mitt tilfelle handlet kun det ene jeg fikk hjelp for om smerte. Da hadde jeg spist på meg magesår av piller i ett år.

Det er jo det jeg også mener,- enhver medisin kan ha virkning, placebo eller ikke. Men spiller det egentlig noen rolle? Effekten er jo likedan.

Angående synskhet etc. er jeg skeptisk, men jeg har heller aldri vært borti det. Hadde noen begynt å fortelle meg om ting ingen andre enn jeg vet om, så ville jeg nok blitt "omvendt" jeg også. Men jeg har enda til gode å oppleve det, derfor står tvilen sterkt hos meg enda.

Skrevet

Det er jo det jeg også mener,- enhver medisin kan ha virkning, placebo eller ikke. Men spiller det egentlig noen rolle? Effekten er jo likedan.

Angående synskhet etc. er jeg skeptisk, men jeg har heller aldri vært borti det. Hadde noen begynt å fortelle meg om ting ingen andre enn jeg vet om, så ville jeg nok blitt "omvendt" jeg også. Men jeg har enda til gode å oppleve det, derfor står tvilen sterkt hos meg enda.

Ja, sånt må man oppleve selv for å tro det.

Anser meg selv som å ha et langt fra fanatisk syn på dette her, og jeg går fortsatt først til legen når det dukker opp et helseproblem :)

petter smart
Skrevet

Det spiller en rolle da det framstilles som om dette faktisk har medisinks virkning. Noe det ikke har. Selv om placebo-effekten gjør noen få bedre.

Dermed blir mange lurt til å prøve, lurt til å bruke opp pengene sine. De lever i et falskt håp.

Gjest Calóni
Skrevet

Det spiller en rolle da det framstilles som om dette faktisk har medisinks virkning. Noe det ikke har. Selv om placebo-effekten gjør noen få bedre.

Dermed blir mange lurt til å prøve, lurt til å bruke opp pengene sine. De lever i et falskt håp.

Jeg tenkte generelt på placeboeffektens rolle i legemiddelindustrien, men jeg presiserte vel ikke det. Å ta 1500 kroner for et glass med sukkerpiller blir litt drøyt, når man kan få skikkelige piller på blå resept for mye mindre, med samme placeboeffekten ;)

petter smart
Skrevet

Så enkelt er det ikke. Det handler om at kroppen må være mottakelig for det også.

Jeg har heller ikke fått hjelp med alt jeg sliter med, men noe av det er faktisk et under.

Det handler vel mer om at de fleste sykdommer går over av seg selv. Og så tar healeren æren for det. Og bortforklarer de som ikke ble friske med at kroppen ikke var mottakelig for healingen.

Gjest Hanneline
Skrevet

"Mottakelig for healingen" ?

Ufattelig lettvint svar om healingen ikke fungerer da...

Jeg regner med at det såklart ikke finnes noen måte å finne ut på om kroppen er mottakelig for healingen annet enn at man ble _ikke_ frisk...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Spørs hva du mener med healing.

Sånn jeg forstår ordet healing, kan det omfatte flere ulike metoder. Noen ting er kanskje ment for å gjøre syke friske, mens andre ting kanskje mer er for selvutvikling og for å forebygge mot sykdom.

Noen jobber med ulike former for massasje, noen med meditasjon, noen med håndspåleggelse og noen med klarsynt veiledning. Og fargeterapi og musikkterapi... og tusen andre ting. Fellesnevneren for disse tingene er at de ser helhetlig på mennesket, i stedet for å fordype seg i en enkelt kroppsdel og ett enkelt symptom.

Greit nok at noen er skeptiske til en del slike ting - det kan jo fortone seg som en jungel, og det er jo uvante ting for mange. Tror likevel ikke en kan skjære alt over en kam, tror hver og en må kjenne på sitt behov og se om de tror en bestemt ting er verdt for dem å prøve.

Og så tror jeg det er viktig å se det som et eventuelt supplement til legen - og ikke en erstatning for legen.

Personlig har jeg god erfaring med rosenterapi, meditasjon og klarsynt veiledning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...