Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147841

Her har nok den gode Gahr Støre tatt munnen for full. Det er greit å være intelligent og rik, men som diplomatisk førstereisgutt er det nødvendig med en viss ydmykhet.

Man sier ikke slikt om lederen av vår viktigste allierte og frontfigur i krigen mot terror (mene? tja, kanskje...men si offentlig? Nei)

Jeg regner med at han nå må aktivisere unnskyldningsministeren (Pølse-Hansen) og at de sammen setter i gang med kastanjeraking og brevskriving til Washington. Kanskje også en telefonsamtale.

...

Alternative forklaringe til tabbeteorien; 1) Gahr Støre er så tøff i trynet og vil markere en ny utenrikspolitisk kurs for Norge. Neppe. 2) Etter at han har krøpet for verdens islamister føler han behov for å *late som* han er en tøffing, og velger seg Bush. Kanskje, men lite sannsynlig.

Skrevet

Men dette er jo ikke Gahr Støres _mening_. Jeg husker da utmerket godt at Busk sa det: 'De som ikke er med oss, er mot oss.' Om Bin Laden har sagt det, vet jeg ikke, men det stemmer sikkert.

Skrevet

Han er så diplomatisk, rundt og glatt i det han skriver her at det hele bare blir så kvalmende "politisk korrekt" - masse preik, og intet annet.

Det jeg legger spesielt merke til er at han klarer nok en gang å påstå at "dialog er de modiges strategi overfor fundamentalister" - og da kan jeg ikke heller tolke han annerledes enn at han fremdeles mener at dialog og diplomati er måten å møte ekstremistene med.

Mao ingen krav, ingen handlinger, ingen tiltak....

Men "fy deg - dette må dere ikke gjøre, for ellers prater jeg enda hardere til dere" taktikken, som har en snøballs sjanse i helvete til å nå frem hos disse.....

Tvert i mot er det en fin taktikk å bruke om man ønsker å skape litt humor hos fundamentalistene - for de må jo le så de griner når Støre ikke ser eller hører dem......

Skrevet

Men dette er jo ikke Gahr Støres _mening_. Jeg husker da utmerket godt at Busk sa det: 'De som ikke er med oss, er mot oss.' Om Bin Laden har sagt det, vet jeg ikke, men det stemmer sikkert.

Nei, det er mulig. Jeg synes budskapet i artikkelen var komplisert.

Menneh..hvis amerikanske media henger seg opp i det budskapet som VG formidler, kan det bli litt morro ut av det. Hvis ikke blir det med en tråd på dol.

Skrevet

Nei, det er mulig. Jeg synes budskapet i artikkelen var komplisert.

Menneh..hvis amerikanske media henger seg opp i det budskapet som VG formidler, kan det bli litt morro ut av det. Hvis ikke blir det med en tråd på dol.

Han prøver sikkert å være diplomat og roe ned islamraseriet som krakelerer med ujevne mellomrom.

petter smart
Skrevet

Han er så diplomatisk, rundt og glatt i det han skriver her at det hele bare blir så kvalmende "politisk korrekt" - masse preik, og intet annet.

Det jeg legger spesielt merke til er at han klarer nok en gang å påstå at "dialog er de modiges strategi overfor fundamentalister" - og da kan jeg ikke heller tolke han annerledes enn at han fremdeles mener at dialog og diplomati er måten å møte ekstremistene med.

Mao ingen krav, ingen handlinger, ingen tiltak....

Men "fy deg - dette må dere ikke gjøre, for ellers prater jeg enda hardere til dere" taktikken, som har en snøballs sjanse i helvete til å nå frem hos disse.....

Tvert i mot er det en fin taktikk å bruke om man ønsker å skape litt humor hos fundamentalistene - for de må jo le så de griner når Støre ikke ser eller hører dem......

Chamberlain kom jo triumferende tilbake til England og deklamerte "Fred i vår tid".

Når skal folk begynne å lære av historien?

En kan ikke forhandle seg fram til fred med folk som ikke ønsker fred. Man forhandlet med Hitler også, man ga ham både Østerrike og deler av Tsjekkoslovakia.....

Skrevet

Chamberlain kom jo triumferende tilbake til England og deklamerte "Fred i vår tid".

Når skal folk begynne å lære av historien?

En kan ikke forhandle seg fram til fred med folk som ikke ønsker fred. Man forhandlet med Hitler også, man ga ham både Østerrike og deler av Tsjekkoslovakia.....

Og Hitler brukte forhandlingene på nøyaktig samme måte som fundamentalistene gjør og vil gjøre - til å unngå konfrontasjon til han var sterk nok til å kjøre over dem.

Men lærer vi....? Ikke f..n.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Han har jo helt rett.

Klokeste politikeren vi har hatt på lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...