neitakk Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Jeg fikk for en uke siden konstatert soppinfeksjon i underlivet. En så kraftig en at underlivsundersøkelsen like så godt kunne vært gjort med kniver... Etter Canestenbehandling forsvant utfloden, men jeg har fått et par sår mellom (skam)leppene mine. Disse sårene kom i helgen og jeg vil bli kvitt dem så fort som mulig. Det ene er langt og ligger akkurat i øverste sprekken. Det andre litt lenger ned, men over klitoris. Hele området klør noe vanvittig om jeg først berører det. Det svir noe vanvittig når jeg tar på det. Så jeg får verken tørket meg skikkelig etter dobesøk eller vasket meg nedentil. Jeg bruker nå Repair krem for lindringens skyld. Legen sa jeg skulle vente noen dager og se det an - uten noen videre behandling. Jeg er så skeptisk til dette siden sårene svir så inmari og klør vanvittig. Er det virkelig vanlig med så irriterende sår pga en soppinfeksjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22162-sopp-og-s%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Sår er ikke vanlig med sopp. Kan det være herpes? Det gir blemmer som er vonde og svier. Ved herpes kan man gi krem som forkorter forløpet, men andre sår må ta den tid de trenger for å gro. Hvis du bruker soppkrem unngår du den verste kløe, for hvis du klør i såret vil det forsinke sårtilheling. Jeg kjenner ikke til repair krem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22162-sopp-og-s%C3%A5r/#findComment-95559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neitakk Skrevet 18. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2001 Sår er ikke vanlig med sopp. Kan det være herpes? Det gir blemmer som er vonde og svier. Ved herpes kan man gi krem som forkorter forløpet, men andre sår må ta den tid de trenger for å gro. Hvis du bruker soppkrem unngår du den verste kløe, for hvis du klør i såret vil det forsinke sårtilheling. Jeg kjenner ikke til repair krem. Tusen hjertelig takk for svaret! >Kan det være herpes? Legen sa at det ikke så ut som herpes. Testet ikke noe mer (altså jeg er ikke testet for noe som helst - legen har bare tittet på meg). Det føles heller ikke ut som herpes - slik det beskrives. Sårene har nå blitt mindre, men jeg er sår stort sett fra leppenes begynnelse og bak mot skjeden (men ikke noe i skjeden). >Det gir blemmer som er vonde og svier. Jeg har ikke blemmer - bare sår. >Hvis du bruker soppkrem unngår du den verste kløe, for hvis du klør i såret vil det forsinke sårtilheling. Det har jeg skjønt. Guuud så det klør noen ganger! Jeg har nå de siste to dager erstattet repair (fettkrem fra apoteket) med soppkremen (canesten) som jeg har igjen fra kombikuren for en uke siden. Det hjelper i alle fall en stund. Men siden jeg har hatt sårene i over en uke nå, så ringer jeg til legen igjen i morgen. Jeg blir gal og flyr i veggene her ellers. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22162-sopp-og-s%C3%A5r/#findComment-95582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.