Gå til innhold

Kan du tipse meg på faglitteratur på mat i institusjon/sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å skrive en oppgave. Finner ikke fagstoff der en sier noe om mat/kost i institusjon eller sykehus. Maten blir gjerne laget 2 dager i forveien. I tillegg ligger den lenge oppvarmet før pasienten får den. Tenker på pasienter med dårlig matlyst og at maten ser lite innbydende ut. Vitaminer må det jo også bli dårlig med.

Gjest stripete servietter
Skrevet

Jeg ville spurt på biblioteket. Jeg jobber på sykehjem og der er maten veldig god og de eldre skryter også! I helgene kommer maten vakumpakket, og det er et minus. Men ellers i uken er den rett fra kjøkkenet. Middagsrettene er varierte og det er med grønnsaker. Når det er brødmåltider smører de av og til selv, eller vi smører til kveldsmaten. Da "pynter" vi med egg, agurk, tomater, druer osv. og vi ser at de gjerne spiser mer når det er ferdig påsmurt. Etter kveldsen er det gjerne oppskåren frukt.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Jeg har bodd på 2 forskjellige ungdoms institusjoner over en lengre tid i livet mitt. Med 5-15 andre ungdommer (13-18'åringer). Hvor maten ble forberedt rett før vi spiste, og det var helt vanlig hjemmelaget mat.

Det var egene "hus mødre" som passet på at det gikk "riktig for seg".

Jeg opplevde aldri ferdig laget "sykehus" mat på disse stedene.

Har ikke no forslag til no litteratur på området, men nå fikk du i allefall en liten førstehånds erfaring fra mindre institusjoner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...