Gå til innhold

Reagere på graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Cezalion
Skrevet

Nå kom jeg på en historie (sorry om den handler om noen her inne!). Et par sliter litt i forholdet, hun er flyvertinne og mye borte (flyr mye i land langt borte). Så blir hun gravid, og de skværer opp og satser på familieforhold. Bare det at når babyen kommer ut har den en annen hudfarge enn både mor og "far"... Barnet er mulatt, men mor prøver lenge å påstå at det er kjæresten som er faren.... Han backa selvsagt ut.

Ikke alt man kan lyve seg unna, nei..

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

8

• flisa

7

• laban

7

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Au en nøtt..

Nå er ikke jeg en person med store relasjons erfaringer. (sa jeg det riktig? Jeg har aldri vært i et langvarig forhold! :)

Men..Det hadde jo vært et veldig sjokk..!

Tror nok ikke det første som hadde slått meg at hun skulle ha vært utro, men jeg vet ikke..

Jeg ville nok hatt lyst til og vite om barnet var mitt hvis det var noe jeg lurte på. Bare så jeg ikke skulle lure på det i mange år.

Men hadde jeg turt og spørre om det var mitt barn?

I fare for og kansje miste henne fordi hun tror at jeg tror at hun har vært utro? Vet ikke..

Det hadde vært veldig dårlig gjort av kjæresten min om hun sa det var mitt barn hvis hun ikke var sikker.

Ideale løsningen måtte jo være at jeg accepterer barnet som mitt, og ikke tenker på dette i det hele tatt..hvis det er mulig. Ettersom jeg elsker kjæresten min. (den hypotetiske sånn sett) ;p

Det som skjedde i dette hypotetiske tilfellet, var at mannen strålte opp i glede over å skulle bli far. Han spurte aldri henne om hun hadde vært utro, til hennes store lettelse. (Barnet var hans, men hun var livredd for å bli mistrodd.)

Første gang barnets farmor (som ikke visste noe om graviditetsproblemene) så den nyfødte sønnesønnen, sa hun til barnets far: "Han kan du ikke lyve deg i fra, han er jo en kopi av deg"

Til stor fornøyelse for foreldrene.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Hehe :-)

Dette senarioet hadde vi ferdig avklart etter at sambos prøver viste dårlige soldater. Han forsikret meg om at han likevel ikke ville ha noen grunn til å tvile på farskapet dersom jeg skulle bli gravid.

Nå spør han stadig vekk om det er hans unge som er i magen min, men jeg kan jo bare svare at jeg er ikke noe mer sikker på at det er min enn jeg er på at det er hans - hehe :-p

Hehe, bra svar til ham;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hehe :-)

Dette senarioet hadde vi ferdig avklart etter at sambos prøver viste dårlige soldater. Han forsikret meg om at han likevel ikke ville ha noen grunn til å tvile på farskapet dersom jeg skulle bli gravid.

Nå spør han stadig vekk om det er hans unge som er i magen min, men jeg kan jo bare svare at jeg er ikke noe mer sikker på at det er min enn jeg er på at det er hans - hehe :-p

Jeg slapp det spørsmålet, jeg da :-)

Men jeg trodde knapt mine egne øyne da graviditetstesten ble blå. Jeg visste jo utmerket godt at jeg ikke hadde vært utro, samtidig som jeg hadde lest sort på hvitt at min kjære ikke kunne bli far.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Det som skjedde i dette hypotetiske tilfellet, var at mannen strålte opp i glede over å skulle bli far. Han spurte aldri henne om hun hadde vært utro, til hennes store lettelse. (Barnet var hans, men hun var livredd for å bli mistrodd.)

Første gang barnets farmor (som ikke visste noe om graviditetsproblemene) så den nyfødte sønnesønnen, sa hun til barnets far: "Han kan du ikke lyve deg i fra, han er jo en kopi av deg"

Til stor fornøyelse for foreldrene.

hehe, kult at det var 1 rask "fisk" igjen da! :)

Nesten så man må tro på mirakler!

Skrevet

Jeg slapp det spørsmålet, jeg da :-)

Men jeg trodde knapt mine egne øyne da graviditetstesten ble blå. Jeg visste jo utmerket godt at jeg ikke hadde vært utro, samtidig som jeg hadde lest sort på hvitt at min kjære ikke kunne bli far.

Han spør bare for tull, da ;-)

Ingen av oss kan annet enn å stole på at bio-ingeniøren miksa de to rette cellene og satt dem tilbake i riktig kropp :-p

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

hehe, kult at det var 1 rask "fisk" igjen da! :)

Nesten så man må tro på mirakler!

Ja, råkult!

Som du forstår, så er resultatet av dette mirakelet en flott rabagast i skolealder som jeg nå skal legge :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Han spør bare for tull, da ;-)

Ingen av oss kan annet enn å stole på at bio-ingeniøren miksa de to rette cellene og satt dem tilbake i riktig kropp :-p

En liten IVF, altså?

Gratulerer!

Min var hjemmesnekret, så da var det jo større rom for tvil...

Skrevet

En liten IVF, altså?

Gratulerer!

Min var hjemmesnekret, så da var det jo større rom for tvil...

En ICSI-frøken.

Takk :-D

Gjest LucySky
Skrevet

Det kan jo være av et øyeblikks klossethet, da ...

*oj, skal jeg bli far! hjelp! hva skal jeg si! der står hun og ser på meg!*

- eh, er du sikker på at det er mitt?

he-he, liksom.

Man har da kjent menn/gutter som har klart å vri av seg det underligste fordi de er blitt overrumplet med noe som innebar store følelser.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

he-he, liksom.

Man har da kjent menn/gutter som har klart å vri av seg det underligste fordi de er blitt overrumplet med noe som innebar store følelser.

Et lite tips: trådstarter er en mann...

Skrevet

he-he, liksom.

DET tenkte jeg også - en klossete måte å bli glad p - og så "gjemme" bort usikkerheten med en dum vits/setning.

Skrevet

Jeg hadde blitt dritforbanna!

Hva med "Er du sikker på at det er ditt?" he he :-D

Skrevet

JEg hadde blitt skikkelig sur hadde jeg blitt møtt med det spørsmålet.

Greit, mannen har aldri garanti for at han er faren. Men så lenge han ikke har grunn til å tro at dama er/har vært utro, så bør han ikke stille slike spørsmål.

Gjest noenlunde
Skrevet

JEg hadde blitt skikkelig sur hadde jeg blitt møtt med det spørsmålet.

Greit, mannen har aldri garanti for at han er faren. Men så lenge han ikke har grunn til å tro at dama er/har vært utro, så bør han ikke stille slike spørsmål.

Hva er å være utro?

Skrevet

Hva er å være utro?

Vel, i forbindelse med graviditet så vil jeg si det er samleie :)

Men det er jo et vanskelig spørsmål du stiller, og jeg vil tro det er mange riktige svar på det - alt avhengig av hvem du spør.

Skrevet

Hva er å være utro?

å ha seg med andre enn kjæresten -det var det i alle fall på min tid....

Skrevet

Kan jo være han har et snev av ironisk humor;)

Gjest noenlunde
Skrevet

å ha seg med andre enn kjæresten -det var det i alle fall på min tid....

Gjør det noe da?

Jeg vil være fri, og gjøre det med den jeg vil.

Skrevet

Gjør det noe da?

Jeg vil være fri, og gjøre det med den jeg vil.

om du er fri er det ikke utroskap :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...