Gå til innhold

Reagere på graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slapp det spørsmålet, jeg da :-)

Men jeg trodde knapt mine egne øyne da graviditetstesten ble blå. Jeg visste jo utmerket godt at jeg ikke hadde vært utro, samtidig som jeg hadde lest sort på hvitt at min kjære ikke kunne bli far.

DÆVEN

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

8

• flisa

7

• laban

7

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Au en nøtt..

Nå er ikke jeg en person med store relasjons erfaringer. (sa jeg det riktig? Jeg har aldri vært i et langvarig forhold! :)

Men..Det hadde jo vært et veldig sjokk..!

Tror nok ikke det første som hadde slått meg at hun skulle ha vært utro, men jeg vet ikke..

Jeg ville nok hatt lyst til og vite om barnet var mitt hvis det var noe jeg lurte på. Bare så jeg ikke skulle lure på det i mange år.

Men hadde jeg turt og spørre om det var mitt barn?

I fare for og kansje miste henne fordi hun tror at jeg tror at hun har vært utro? Vet ikke..

Det hadde vært veldig dårlig gjort av kjæresten min om hun sa det var mitt barn hvis hun ikke var sikker.

Ideale løsningen måtte jo være at jeg accepterer barnet som mitt, og ikke tenker på dette i det hele tatt..hvis det er mulig. Ettersom jeg elsker kjæresten min. (den hypotetiske sånn sett) ;p

Du skal si; "er DU gravid -eller VI"? :)

Gjest fydda
Skrevet

Jeg slapp det spørsmålet, jeg da :-)

Men jeg trodde knapt mine egne øyne da graviditetstesten ble blå. Jeg visste jo utmerket godt at jeg ikke hadde vært utro, samtidig som jeg hadde lest sort på hvitt at min kjære ikke kunne bli far.

Våsprat.

Skrevet

Nå kom jeg på en historie (sorry om den handler om noen her inne!). Et par sliter litt i forholdet, hun er flyvertinne og mye borte (flyr mye i land langt borte). Så blir hun gravid, og de skværer opp og satser på familieforhold. Bare det at når babyen kommer ut har den en annen hudfarge enn både mor og "far"... Barnet er mulatt, men mor prøver lenge å påstå at det er kjæresten som er faren.... Han backa selvsagt ut.

Jeg hadde faktisk, da jeg var gravid, en seriøs frykt for at barnet skulle komme ut og ha mørk hudfarge. Jeg har ikke hatt sex med noen andre, men denne frykten fulgte meg langt inn i svangerskapet. Hormoner gjør en ganske gal... ;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

DÆVEN

Iblandt kan naturen slå til :-)

Gjest Ta gentest!
Skrevet

Da er det bare å ta en gentest for å overbevise han.

Alle pappaer som burde genteste ungene sine om de er i tvil om farskapet, det er så mange slue kvinnfolk som lurer menn til å tro at de er faren. Faktisk har en god del prosent av norske barn feil far leste jeg et sted.

Det er kjempeenkelt å ta en test via nettet, sende inn en hårlokk av hver, og vips så har du svaret etter kort tid.

Men det koster litt gryn da, men sannsynligvis verdt det.

Moren trenger ikke få vite noen om testen viser at genene stemmer.

Pappaen i dette innlegget øverst fleipa sikkert bare, men jeg synes det er en dårlig spøk.

Skrevet

Jeg hadde først blitt målløs og etterpå rasende tror jeg

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Var bare noe jeg tenkte på :)

Takk for alle svar!

Håper dere jenter ikke blir for forbanna hvis mannen deres skulle komme til og spørre dere om dette engang. Det er jo klin umulig for oss og være sikre..

Gjest M.Angelica
Skrevet

Var bare noe jeg tenkte på :)

Takk for alle svar!

Håper dere jenter ikke blir for forbanna hvis mannen deres skulle komme til og spørre dere om dette engang. Det er jo klin umulig for oss og være sikre..

"Håper dere jenter ikke blir for forbanna hvis mannen deres skulle komme til og spørre dere om dette engang. Det er jo klin umulig for oss og være sikre.."

Hadde kjæresten min spurt meg om dette så hadde jeg blitt _for_ jævlig forbanna. Jeg hadde følt at han ikke stoler på meg, noe han kan! Jeg hadde også begynt å tenke på om han hadde hatt noe og skjule siden han tenker stygge tanker om meg.

I et solid og sunt forhold, skal ikke sånne tanker og spørsmål finne sted!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du skal si; "er DU gravid -eller VI"? :)

Nei, nå har du ikke fulgt med i timen, flisa.

Det har nylig vært en tråd her om temaet hvem som er gravid. Da fikk dolere grundig innprentet at det kun er hun som er gravid, men at begge skal ha barn.

Så da må du nok råde Streker på veggen til å omformulere seg litt.

Skrevet

Nei, nå har du ikke fulgt med i timen, flisa.

Det har nylig vært en tråd her om temaet hvem som er gravid. Da fikk dolere grundig innprentet at det kun er hun som er gravid, men at begge skal ha barn.

Så da må du nok råde Streker på veggen til å omformulere seg litt.

Syns uttrykekt "Vi er gravide" er koselig jeg :)

Skrevet

Jeg hadde blitt dødelig fornærmer hvis min mann hadde prestert å spørre et slikt utrolig dumt spørsmål den gangen jeg ble gravid.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Syns uttrykekt "Vi er gravide" er koselig jeg :)

Det må du jo få lov til å synes.

Men når jeg hører det, så dukker alltid bilder fra den filmen der Swartzenegger var gravid mann opp i hodet mitt.

Skrevet

Det må du jo få lov til å synes.

Men når jeg hører det, så dukker alltid bilder fra den filmen der Swartzenegger var gravid mann opp i hodet mitt.

LIkte den filmen jeg! hehe

men så er jeg gift med en mann som var veldig engasjert også :)

Jeg erta han med at han kom til å trøkke på seg hemoroider under fødselen.

petter smart
Skrevet

De gjennomførte en undersøkelse i Sverige for noen år siden der 15% (om jeg ikke husker feil) hadde "feil" far.

Det er med andre ord mange kvinner som er utro og blir gravide etter utroskap (skal en først være utro bør en i alle fall ha vett nok til å beskytte seg mot graviditet).

Derfor er det jo et relevant spørsmål.

Personlig synes jeg det burde vært obligatorisk DNA test av alle barn/fedre. Det er jo ikke slikt en kan spørre om (enkelte har foreslått at det kun er de som spør som får DNA test - hvem pokker tør spørre om det?).

mumitrollet
Skrevet

Da er det bare å ta en gentest for å overbevise han.

Alle pappaer som burde genteste ungene sine om de er i tvil om farskapet, det er så mange slue kvinnfolk som lurer menn til å tro at de er faren. Faktisk har en god del prosent av norske barn feil far leste jeg et sted.

Det er kjempeenkelt å ta en test via nettet, sende inn en hårlokk av hver, og vips så har du svaret etter kort tid.

Men det koster litt gryn da, men sannsynligvis verdt det.

Moren trenger ikke få vite noen om testen viser at genene stemmer.

Pappaen i dette innlegget øverst fleipa sikkert bare, men jeg synes det er en dårlig spøk.

En stor prosent (10%) av de som fra før av mistenkte at barnet ikke var deres, ja, altså de som valgte å ta en DNA-test. Ikke blant befolkningen generelt.

mumitrollet
Skrevet

Den mannen ville måtte kjempe en lang kamp for å komme inn i varmen igjen. Sannsynligvis er det foten i ræva, takk og farvel.

mumitrollet
Skrevet

Au en nøtt..

Nå er ikke jeg en person med store relasjons erfaringer. (sa jeg det riktig? Jeg har aldri vært i et langvarig forhold! :)

Men..Det hadde jo vært et veldig sjokk..!

Tror nok ikke det første som hadde slått meg at hun skulle ha vært utro, men jeg vet ikke..

Jeg ville nok hatt lyst til og vite om barnet var mitt hvis det var noe jeg lurte på. Bare så jeg ikke skulle lure på det i mange år.

Men hadde jeg turt og spørre om det var mitt barn?

I fare for og kansje miste henne fordi hun tror at jeg tror at hun har vært utro? Vet ikke..

Det hadde vært veldig dårlig gjort av kjæresten min om hun sa det var mitt barn hvis hun ikke var sikker.

Ideale løsningen måtte jo være at jeg accepterer barnet som mitt, og ikke tenker på dette i det hele tatt..hvis det er mulig. Ettersom jeg elsker kjæresten min. (den hypotetiske sånn sett) ;p

Om ikke annet bør du vente til barnet er kommet til verden, kanskje svaret gir seg selv. Min sønn er som snytt ut av nesen til sin far, aldri vært noen tvil der.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

LIkte den filmen jeg! hehe

men så er jeg gift med en mann som var veldig engasjert også :)

Jeg erta han med at han kom til å trøkke på seg hemoroider under fødselen.

Ja, filmen var fin. Jeg har den på DVD og har sett den flere ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...