Gå til innhold

Hammerfest

Anbefalte innlegg

Gjest flytte nordover?
Skrevet

Hvordan er det å bo der? Er det gode jobbmuligheter der? Hva med andre byer der nord?

Gjest Bodd både her og der
Skrevet

Jeg har bodd i Hammerfest (er født og oppvokst på Østlandet). Jeg trives ikke så altfor godt. Det blåste hele tiden og byen er veldig 'naken' (nesten ikke et tre å se). Nå er jo i tillegg Hammerfest invadert av Snøhvit-arbeidere. Dette har ført til at prisene på både kjøp og leie av bolig der, har skutt i været. Helt sinnsyke priser. Så en annonse der en leilighet på 60 kv. leides ut for 11000 i mnd.!

Bodde tre år i Hammerfest før jeg fikk jobb i Alta og flyttet dit. Og der stortrivdes jeg. Mye bedre klima og naturen er veldig, veldig fin. Mye mer frodig enn i Hammerfest. I tillegg er Alta større (rett i underkant av 20.000 innbyggere mot ca. 9000 i Hammerfest). Folk er vennlige og åpne, og både jeg og samboeren ble fort kjent med folk der. Så vi trivdes veldig godt. Hadde det ikke vært for at jeg fikk meg (en bedre) jobb en annen plass, hadde jeg nok bodd der enda. :)

Gjest flytte nordover?
Skrevet

Jeg har bodd i Hammerfest (er født og oppvokst på Østlandet). Jeg trives ikke så altfor godt. Det blåste hele tiden og byen er veldig 'naken' (nesten ikke et tre å se). Nå er jo i tillegg Hammerfest invadert av Snøhvit-arbeidere. Dette har ført til at prisene på både kjøp og leie av bolig der, har skutt i været. Helt sinnsyke priser. Så en annonse der en leilighet på 60 kv. leides ut for 11000 i mnd.!

Bodde tre år i Hammerfest før jeg fikk jobb i Alta og flyttet dit. Og der stortrivdes jeg. Mye bedre klima og naturen er veldig, veldig fin. Mye mer frodig enn i Hammerfest. I tillegg er Alta større (rett i underkant av 20.000 innbyggere mot ca. 9000 i Hammerfest). Folk er vennlige og åpne, og både jeg og samboeren ble fort kjent med folk der. Så vi trivdes veldig godt. Hadde det ikke vært for at jeg fikk meg (en bedre) jobb en annen plass, hadde jeg nok bodd der enda. :)

Tusen takk for svar!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Bare hyggelig. :) Glemte å nevne at jeg bodde i Alta i syv år.

Gjest mye barbarer der nord
Skrevet

Var det ikke i Alta de kappa huet av folk en periode?

Skrevet

Jupp, utenfor SAS-hotellet i Alta en gang på 80-tallet. Etter det ble det en stund sagt: 'SAS-hotellet, alltid et hode foran'..

Gjest flytte nordover?
Skrevet

Bare hyggelig. :) Glemte å nevne at jeg bodde i Alta i syv år.

Mannen min har vært i Alta og mener det ikke er noen by å bo i......

Skrevet

Mannen min har vært i Alta og mener det ikke er noen by å bo i......

Okei, smak og behag. Men om han bare har vært der en dag eller to, er det jo ikke store inntrykket man får. Lykke til med flytting uansett hvor det blir i allefall. :)

Gjest flytte nordover?
Skrevet

Okei, smak og behag. Men om han bare har vært der en dag eller to, er det jo ikke store inntrykket man får. Lykke til med flytting uansett hvor det blir i allefall. :)

Takk for det! Vi blir nok boende her, men jeg har veldig lyst til å flytte et annet sted! Jeg får av og til en trang til å flytte på meg, men nå har vi barn så det er ikke "bare bare".

Skrevet

Takk for det! Vi blir nok boende her, men jeg har veldig lyst til å flytte et annet sted! Jeg får av og til en trang til å flytte på meg, men nå har vi barn så det er ikke "bare bare".

Sant nok. Fikk faktisk barn da vi bodde i Alta, og jeg er kjempeglad for at de fikk sine første leveår der. Trygt og godt. Nå bor vi i Oslo. Ikke like lett å bare sende de ut for å leke her. ;) Men vi trives godt her også da.

Gjest jøssenavn
Skrevet

Du skriver: "Var det ikke i Alta de kappa huet av folk en periode?"

Det er liksom mange barbarer i Alta??? Snakk om å generalisere.

Dette har skjedd en gang. En sinnsforvirret person kuttet hodet av på en sovende mann. Skjedde for maaange år siden.

Kunne ha skjedd hvor som helst, er nok mer tilfeldig at det var akkurat i Alta.

Gjest Trives i vest.
Skrevet

Jeg har bodd et år i Hammerfest. ALDRI mer! Det blåser mye, veldig spesielle folk som bor der og ellers også veldig utrivelig. Hammerfestfolk liker ikke andre finnmarkinger, og ser på seg selv som storbyfolk. Men det er mye rein der, i gatene og hagene og over alt! Så om man vil leke med rein så er det rette plassen.

Har også bodd i Alta i to år. Der trivdes jeg ganske godt. Menneskene er veldig imøtekommende og åpne. liten by dette også, og veldig spredt.

Ellers vet jeg ikke om andre byer i finnmark som man kan bo i. Men er jo mange småsteder rundt omkring.

Jeg for min del fikk nok med tre år i finnmark.

Gjest mye barbarer der nord
Skrevet

Du skriver: "Var det ikke i Alta de kappa huet av folk en periode?"

Det er liksom mange barbarer i Alta??? Snakk om å generalisere.

Dette har skjedd en gang. En sinnsforvirret person kuttet hodet av på en sovende mann. Skjedde for maaange år siden.

Kunne ha skjedd hvor som helst, er nok mer tilfeldig at det var akkurat i Alta.

Når saken kom for retten, kom det for en dag at fyren hadde øvd seg på å kappe huet av hunder.

Gjest henriettel.
Skrevet

Jeg ville foretrukket Alta. Om sommeren er det grønt og frodig der. Om vinteren en del snø.

Det er lett å komme seg fra Alta til Sør- Norge, med daglige flyavganger.

Alta er en by i vekst. "Alle" vil dit. Det er ofte mange søkere til ledige stillinger der, men det er jo håp likevel da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...