Gå til innhold

Selge hobbyprodukter - noen tips?

Anbefalte innlegg

Gjest hobbyglad
Skrevet

Driver med en del hobby-aktiviteter, og har flere ganger blitt spurt om jeg selger noe av det jeg lager. Hittil har det vært begrenset til familie og venner, men nå kan jeg tenke meg å "utvide". Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal gjøre det, hvordan få produktene frem til mulige kunder?

Gjest pekka
Skrevet

Du kan jo sjekke om de har en altmuligbutikk i ditt nærmiljø, så hører du om du kan sette dine ting til salgs der. De tjener noen kr, men du mest. Vet min mor drev å leverte ullsokker på en sånn butikk.

Du kan også sitte ved rema1000 f.eks ved medbrakt bord å selge. Ser mange gjør det. I sommergatene er det også ofte forskjellige salgsbord å se.

Eller du kan begynne med homeparty?

Gjest pekka
Skrevet

Du kan jo også ta bilder av produktene å henge opp lapper på oppslagstavler rundtforbi. Lykke til mot millioninntekten ;)

Gjest erwin
Skrevet

Du har vel begrenset produksjonkapasitet, derfor passer vel pekkas råd best. Men hvis det er fine produkter, som mange kan tenke seg å kjøpe, så bør du kanskje tenke litt større. Lag deg en flott nettside, og kontakt lokalavisen. De skriver gjerne om slike ting.

Hva med å vise produktene for en gave/hobby-grossist? Du får kanskje litt dårligere pris enn direkte til privatepersoner, men det kan bli en sikker salgskanal, der selve salgsarbeidet tar mye mindre tid.

Skrevet

Vet ikke hva slags hobbyprodukter du lager, men tanten min, som lager mye av leire (troll, nisser, lysestaker, skåler osv) fikk solgt en del i en lokal blomsterbutikk, før hun åpnet egen butikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...