Gå til innhold

Militæret erfaringer

Anbefalte innlegg

Gjest militærjenta
Skrevet

Har du noen morsomme opplevelser fra militæret? Hva er fordeler og ulemper med militæret? Jeg tenker på at man lærer disiplin, samhold, vond mat osv.....

Gjest MCLoud
Skrevet

Vond mat ???

Forresten hvor mange andre stiller med 15 ulike sorter pålegg på frokostbordet hjemme.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Nja, spiste veldig god mat i Trondheim jeg ;)

Okay, spagettien var helt jævlig,slapp som fy og helvete til himmelen unna "all-dente", men ellers så var det bare digg mat ;)

De morsomste historiene...hmmmmm...... gruble.. det er sånne... "kisen gikk med samme underboksa i 6 månder", "folk hadde sex og ble sendt hjemm" , "skjøt seg selv i foten" ; aktige historier ;)

Skrevet

Blandet rekesalat i shampoen til en rett før vi skulle ut i skauen i en uke. Han luktet ikke særlig godt den uka.

I tillegg sydde vi reker inn i soveposen til en fyr. Han klagde som faen i lange tider på at soveposen lukta fælt uansett hvor mye han luftet den.

Skrevet

Vond mat ???

Forresten hvor mange andre stiller med 15 ulike sorter pålegg på frokostbordet hjemme.

Skal nicket ditt være han gode gamle McCloud eller? I så fall mangler du en "C" - og så har han nettopp - dødd a gett! Dennsi Weaver altså. trist

Gjest militærjenta
Skrevet

Nja, spiste veldig god mat i Trondheim jeg ;)

Okay, spagettien var helt jævlig,slapp som fy og helvete til himmelen unna "all-dente", men ellers så var det bare digg mat ;)

De morsomste historiene...hmmmmm...... gruble.. det er sånne... "kisen gikk med samme underboksa i 6 månder", "folk hadde sex og ble sendt hjemm" , "skjøt seg selv i foten" ; aktige historier ;)

Hi hi :).. hvordan var det på brakka når alle hadde spist ertesuppe?

Skrevet

Fordeler: Man lærer å strekke laken, masjere i takt, adlyde ordre blindt, gå til ferdig matbort etc.

Ulemper: Se over.

:-)

"............................................."

Skrevet

Fordeler: Man lærer å strekke laken, masjere i takt, adlyde ordre blindt, gå til ferdig matbort etc.

Ulemper: Se over.

:-)

"............................................."

Skopuss, skopuss, skopuss ... skopuss!

Skopuss...

Skrevet

Hi hi :).. hvordan var det på brakka når alle hadde spist ertesuppe?

Nja, kan ikke huske at ting stinka, kom på rom med nesten normale folk ;p

Er du en jente forresten?

Jenter får litt mere privatliv ettersom det er færre av dere. Det var rundt 5-8stk på rekkrutt leirn når jeg var inne. og rundt 250 gutter eller no sånt.

Dere har; dessverre for guttene; egne bad og rom. Og får nok litt mere oppassing av offiserene, eller så er dere bare flinkere soldater ;)

Skrevet

Skal nicket ditt være han gode gamle McCloud eller? I så fall mangler du en "C" - og så har han nettopp - dødd a gett! Dennsi Weaver altså. trist

Nei, riktignok noe av den samme bransjen, men jeg er jo ikke han. Derfor denne lille forskjellen.

Jepp, det er trist med hans bortgang.

Skrevet

Nei, riktignok noe av den samme bransjen, men jeg er jo ikke han. Derfor denne lille forskjellen.

Jepp, det er trist med hans bortgang.

Hurra for den lille forskjellen:-D

Skrevet

Masse mat og ikke minst god mat.. Mange klaget, men jeg er 110 % sikre på at de aldri har hatt så mye forskjellige pålegg i sitt kjøleskap noen gang.

Jeg er ikke spesielt glad i militæret, men det er mye å lære også, selv om det der og da virket svært utnyttig.

En jeg kjenner hadde vært på fylla en kveld sammen med andre soldater. Da de kom på brakka så sto det ei seng i gangen. Denne tok de med seg og bar den langt avgårde, mens de holdt på å le seg i hjel av tanken på han som eide senga kom til å tenke når han oppdaget at den var borte.

Når han jeg kjenner kom inn på rommet sitt, så var senga hans borte:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Den største fordelen med militæret må være at da har menn noe å snakke om!

Når de kommer inn på dette temaet, så overgår jo gutta hverandre i gode historier :-)

Skrevet

Jeg har mange morsomme erfaringer fra min tid i militæret, og de kan kort oppsummeres som:

"Hvordan gjøre gutter av menn"....:-)

Ikke lite med "practical jokes" vi fant på der nei...he-he

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du lærer ingenting av nytte. Med mindre du mener det er nyttig å få kjeft for et lite skrukk på lakenet eller to støvkorn på skoene.

Hadde det helt greit i militæret selv, men de reglene man må forholde seg til er klin kokos og litt til.

Men du lærer selvdisiplin. Flere måneder må du forsøke som best du kan å styre trangen til å grisebanke befal med åpenbare mindreverdighetskomplekser og herskemani.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...