malena2006 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 i forbindelse med fødsel av min sønn fikk jeg komplikasjoner i form av total ruptur av sphinkter ani. er det vanlig at dette skjer en gang til? tenker på at arrvev er jo svakere, og at det kanskje er lettere å revne en gang til på samme måte. er redd for dette med tanke på ny graviditet og fødsel. har hatt mye plager i ettertid pga dette. har også fått beskjed av gynekolog om at jeg muligens burde spalte opp, slik at skjedeåpningen blir litt større. har en klump med arrvev nederst i skjedeåpningen(mot anus) og dette gjør at det blir litt for trang ved samleie. kan gjennomføre et samleie, men må ta det rolig. det jeg lurer på er om dette er en stor affære? har lite lyst å operere i dette området igjenn. takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221658-sphinkter-ruptur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.