Gå til innhold

Blir redd

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp_meg_er_du_snill

Jeg skrev innlegg her tidligere der jeg skrev at jeg hadde slått opp med kjæresten min i sinne (jeg har problemer med sinne). Vi hadde hatt en krangel og hun mente at alle hennes problemer skyldtes meg. Hennes dårlige selvtillit etc. Det fant jeg meg ikke i og til slutt ble jeg angrepet fra alle kanter og ble så frustrert at jeg slo opp med henne i sinne, det mente jeg ikke å gjøre. Ikke si noe mer om dette er dere snille.

Men det er det som har skjedd de siste dagene som plager meg. Jeg angret og ville ha henne tilbake. Og fortalte henne om det. Først var hun veldig sint og lei seg og gråt masse. Etter hvert sa hun at vi aldri kunne møtes og ikke bli venner igjen heller. For det hadde vi prøvd før. Vi kunne ikke være på de samme festene for hun kunne ikke takle å se meg sjekke opp en annen jente. Dette var kjedelig å høre så jeg ble lei meg. Så tok hun kontakt over msn og lurte på hvordan singellivet var. Jeg svarte at på et slikt dumt spørsmål har jeg ingen svar på. På mandag (igår) var jeg kjempedperimert og tenket at vi ikke ville snakke igjen etc. Men så tok hun kontakt med meg på msn. Lurte på hvordan jeg hadde det. Jeg sa greit nok. Så ble hun sur fordi jeg ikke spurte henne noe mer om hvorfor hun var lei seg. Jeg visste så altfor godt at det var pga meg så jeg lot være. Men det verste kommer nå. Hun ringte meg og sa at jeg fikk ta farvel. Hva mener du sa jeg. Hun sa at hun hadde tatt piller og ville dø snart. Jeg spurte om hun spøkte men det gjorde hun ikke. Jeg løp rett ned til henne og der lå hun. Jeg rystet i henne og hun begynte å gråte skikkelig. Jeg har aldri gått så mye inn for en gutt og elsket noen så mye sa hun til meg. Så ville hun at jeg skulle holde rundt henne siden det var vår siste kveld sammen. Jeg sa at hvis det var slik så ville jeg ikke være der. Men hun holdt meg tilbake. Så lå vi der og jeg strøk henne på kroppen. Det endte med at jeg hadde hånda under trusa men hun sa ikke noe. Så spurte hun om jeg hadde stått på ski med vennene mine. Jeg sa nei men at jeg og henne kunne gjøre det. Deretter snakket vi om billettpriser etc. Jeg sa til henne at vi kunne prøve igjen og ikke gi opp. Vi var glade i hverandre og det der.

Det som skremte meg var det med pillene. Jeg skjønner ikke noe av det. Kanskje dere skjønner det bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør du meg, har dama di et stort problem.

Ønsker en å holde på noen, bruker en ikke slike pressmidler.

Er du glad i henne, og ønsker å være sammen med henne, bør du ta dette opp med henne. Er det slik at hun faktisk mente dette, bør hun søke hjelp.

Blir litt irritert jeg, når folk bruker slike virkemidler. Hva om hun hadde gjort det, dødd av pillene. Fy faen. Gjøre sånn mot noe menneske, for kanskje å gi deg dårlig samvittighet resten av livet....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1654845
Del på andre sider

Er du glad i henne, og ønsker å være sammen med henne, bør du ta dette opp med henne. Er det slik at hun faktisk mente dette, bør hun søke hjelp.

Blir litt irritert jeg, når folk bruker slike virkemidler. Hva om hun hadde gjort det, dødd av pillene. Fy faen. Gjøre sånn mot noe menneske, for kanskje å gi deg dårlig samvittighet resten av livet....

Jeg er kjempeglad i henne men det toppet seg da jeg fikk skylden for at jeg hadde gitt henne dårlig selvtillit. Jeg vil være der for henne uansett hva men det hun gjorde igår skremte meg. Hun hadde ikke gjort noe men det var en kjip opplevelse. Jeg husker at jeg trakk flere sukk av lettelse.

Hva er det med henne nå? Jeg har sagt at jeg angrer og at jeg angrer. Jeg vet at hun er såret men hva mer kan jeg gjøre enn å si beklager igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1654899
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad i henne men det toppet seg da jeg fikk skylden for at jeg hadde gitt henne dårlig selvtillit. Jeg vil være der for henne uansett hva men det hun gjorde igår skremte meg. Hun hadde ikke gjort noe men det var en kjip opplevelse. Jeg husker at jeg trakk flere sukk av lettelse.

Hva er det med henne nå? Jeg har sagt at jeg angrer og at jeg angrer. Jeg vet at hun er såret men hva mer kan jeg gjøre enn å si beklager igjen?

Det er ikke så mye mer du kan gjøre.

Det er viktig å bli ferdig med det som var, og gå videre. Ikke alle klarer dette, men det er den som ikke klarer dette, som har et problem.

Hvis det er sånn at hun bebreider deg, og trykker deg ned med sine problemer bør du si i fra. Gi henne tid, og si at hun får finne ut av hva hun vil.

Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har vært sammen, og hvor etablerte dere er. Men det finnes steder hvor dere kan søke hjelp. Høres jo ut som hun trenger å se ting i litt større perspektiv.

Fint om du ønsker å hjelpe henne, men ikke la det dra deg ned.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1654933
Del på andre sider

Gjest been there done that

Det som har skjedd er at hun har fanget deg, og du kommer ikke ut av dette.

Du kommer til å få mange beskyldninger fremover, og du vil få mange spørsmål som; har vi aldri hatt det bra, alt har bare vært en løgn, er det noen andre og mye mer.

Dersom du ikke trekker deg ut av livet hennes så fort som mulig blir du bare trukket mere ned.

Hun er syk og må ha hjelp.

Desverre er det ikke du som kan hjelpe fordi hun har følelser for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1655169
Del på andre sider

Annonse

Det som har skjedd er at hun har fanget deg, og du kommer ikke ut av dette.

Du kommer til å få mange beskyldninger fremover, og du vil få mange spørsmål som; har vi aldri hatt det bra, alt har bare vært en løgn, er det noen andre og mye mer.

Dersom du ikke trekker deg ut av livet hennes så fort som mulig blir du bare trukket mere ned.

Hun er syk og må ha hjelp.

Desverre er det ikke du som kan hjelpe fordi hun har følelser for deg.

Hva mener du med det? Jeg skjønte det ikke helt. Jeg kan ikke hjelpe henne siden hun har følelser for meg. Hva mener du med det?

Psykologen min sa at når en gutt har såret en jente så trenger den jenta gutten mest av alt. Ikke skjønte jeg hva det betydde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1655890
Del på andre sider

Hun sa at vi hadde prøvd å være venner og det hadde ikke funket og heller ikke som kjærester. Så jeg har kanskje gitt opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1655894
Del på andre sider

Gjest Persille

1 Jenter som truer med selvmord (enten de mener det eller ikke) fordi en gutt ikke vil snakke med dem trenger hjelp.

2 Hun truer med slike ting fordi hun vet du vil reagere og komme løpende slik du gjorde, og hun får det som hun vil.

3 Dersom hun virkelig hadde tatt piller for å dø før du kom - så hadde hun dødd.

4 Hvorfor ringte du ikke etter ambulanse på vei dit? Eller når du kom? Da ville du vel antagelig raskt fått vite om hun virkelig hadde gjort det eller ikke.

5 Hva hadde hånden i trusen med dette å gjøre?

6 Er du glad i henne (på ordentlig) så skaffer du henne hjelp, og så prøver dere igjen.

7 Er du ikke så glad i henne at du vil ofre deg selv - noe det ser ut som du må i dette tilfellet, så holder du deg HELT unna.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1655935
Del på andre sider

1 Jenter som truer med selvmord (enten de mener det eller ikke) fordi en gutt ikke vil snakke med dem trenger hjelp.

2 Hun truer med slike ting fordi hun vet du vil reagere og komme løpende slik du gjorde, og hun får det som hun vil.

3 Dersom hun virkelig hadde tatt piller for å dø før du kom - så hadde hun dødd.

4 Hvorfor ringte du ikke etter ambulanse på vei dit? Eller når du kom? Da ville du vel antagelig raskt fått vite om hun virkelig hadde gjort det eller ikke.

5 Hva hadde hånden i trusen med dette å gjøre?

6 Er du glad i henne (på ordentlig) så skaffer du henne hjelp, og så prøver dere igjen.

7 Er du ikke så glad i henne at du vil ofre deg selv - noe det ser ut som du må i dette tilfellet, så holder du deg HELT unna.

Lykke til :)

Hånden i trusen var min måte å finne ståa på. Hva mener du med å ofre seg? Akkurat nå har jeg ikke filla peiling på hva jeg skal gjøre. Har vært hos psykologen min og fått masse hjelp. Men hva skal jeg gjøre for å få henne tilbake? På veien hjem tok hun samme buss. Jeg satte meg ved siden av henne og snakket med henne. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1656008
Del på andre sider

Gjest Persille

Hånden i trusen var min måte å finne ståa på. Hva mener du med å ofre seg? Akkurat nå har jeg ikke filla peiling på hva jeg skal gjøre. Har vært hos psykologen min og fått masse hjelp. Men hva skal jeg gjøre for å få henne tilbake? På veien hjem tok hun samme buss. Jeg satte meg ved siden av henne og snakket med henne. Hva skal jeg gjøre?

Vel, hånd-i-truse-kontroll er sjelden en bra pekepinn på hvor "ståa" er.

Med å ofre deg selv mener jeg at du må bruke enormt med tid på henne, du kommer til å være sint, skuffet, såret, oppgitt, irritert - i det hele tatt mange negative følelser før det endelig kan bli bedre.

Og ingenting vil bli bedre før hun får hjelp.

Enten hjelp fordi hun er selvmordskandidat, eller hjelp fordi hun er psyk nok til å bruke trussel om sin egen død mot et menneske hun angivelig er glad i. Uansett hva svaret her er - så bør du tenke deg _godt_ om før du går videre i dette forholdet.

Tenk om det skal være sånn for alltid? Hver gang dere krangler så skal hun true med å ta sitt eget liv, du blir redd, rusher til og tilgir alt eller jenker deg på alt, bare for å tilfredsstille henne.

Er det et slikt liv du vil ha?

Jeg tipper dere er ganske unge begge to - og dette er ikke måten å tilbringe den gyldne ungdomstiden på. Havet er fullt av bedre fisk enn dette (jada, vet det høres kynisk ut) - du må vurdere hvorvidt det er verdt å bli i et forhold som allerede fortoner seg slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1656045
Del på andre sider

Annonse

Gjest been there done that

Hva mener du med det? Jeg skjønte det ikke helt. Jeg kan ikke hjelpe henne siden hun har følelser for meg. Hva mener du med det?

Psykologen min sa at når en gutt har såret en jente så trenger den jenta gutten mest av alt. Ikke skjønte jeg hva det betydde.

Det jeg mente var:

Hvis du ønsker å bli sammen med henne igjen må du, som andre her har sagt, regne med masse jobb.

Dersom du ikke ønsker å fortsette samlivet med hennne må du forsøke å holde deg unna, alle ting du da sier blir tolket i feil retning, da er vi inne på at du er fanget av henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221690-blir-redd/#findComment-1658088
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...