Gå til innhold

Hvordan er dine holdninger til dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Lizea
Skrevet

Du er arbeidstaker på en arbeidsplass. En dag kommer det en person inn og skal ha praksisplass der i regi av aetat. Har du opplevd dette, og hvilken problemstilling hadde personen? Ble du nysgjerrig? Hadde du blitt nysgjerrig i en sånn situasjon?

Gjest blame
Skrevet

Det har skjedd et sted jeg har jobbet, men jeg tenkte overhodet ikke over hvorfor.

Skrevet

Hadde vel regnet med at det var snakk om rehab. - helt ukomplisert det.

Skrevet

Hadde vel tenkt at personen trengte litt arbeidstrening.

Ikke brydd meg mer med det.

Skrevet

Det har hendt flere ganger at vi har hatt sånne hos oss. De har gjort en god jobb, og flere fikk fast ansettelse etterpå. Det er ikke alltid like lett for nyutdannede å få jobb. Den ene regnet jeg med gjorde dårlig inntrykk på evt jobbintervju for hun var faktisk enda mer sjenert enn meg! Den andre aner jeg ikke hvorfor hun ikke hadde fått jobb, men jeg kan ikke huske jeg lurte på det.

Gjest Lizea
Skrevet

Det har hendt flere ganger at vi har hatt sånne hos oss. De har gjort en god jobb, og flere fikk fast ansettelse etterpå. Det er ikke alltid like lett for nyutdannede å få jobb. Den ene regnet jeg med gjorde dårlig inntrykk på evt jobbintervju for hun var faktisk enda mer sjenert enn meg! Den andre aner jeg ikke hvorfor hun ikke hadde fått jobb, men jeg kan ikke huske jeg lurte på det.

Kan jeg spør hvilken bransje du jobber i?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det trenger ikke være noen hokus pokus med praksisplasser i det hele tatt!

Hvis det er en voksen person, kan det være en som har vært borte fra arbeidsmarkedet lenge pga sykdom f.eks og trenger litt praksis for å komme i gang i arbeidslivet igjen.

De jeg har vært borti er unge folk som ikke er motivert for videre utdanning etter videregående og som sliter med å få seg jobb... Da kan praksisplass være et greit sted å begynne :-)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Nei, slikt pirrer ikke min nysgjerrighet.

Skrevet

Du er arbeidstaker på en arbeidsplass. En dag kommer det en person inn og skal ha praksisplass der i regi av aetat. Har du opplevd dette, og hvilken problemstilling hadde personen? Ble du nysgjerrig? Hadde du blitt nysgjerrig i en sånn situasjon?

Har opplevd dette flere ganger. Ble ikke videre nysgjerrig, tenker bare at det er tungt å få jobb på små plasser om man er ufaglært. Og det var vel stort sett dealen også selv om vi fikk inn litt "pussige" folk.... Alle fikk ansettelse, dog jeg husker en som ble sagt opp litt etterpå da.

Gjest molka
Skrevet

Føler du din posisjon truet? Forøvrig ikke uvanlig blant de "gamle" ved nyansettelser.

De sistnevnte har en tendens til å pisse revir overalt.Men svært mange av de taper, fordi de ikke har forstått at verden er i kontinuerlig endring.

Skrevet

Praksisplass er et vanlig virkemiddel for folk som har falt (delvis) utenfor arbeidslivet av ulike grunner, og for høyt nyutdannede som har problemer med å komme inn på arbeidsmarkedet for 'første' gang. Både private og offentlige bedrifter har mange i praksis.

Skrevet

"Holdninger" til noen som trenger praksisplass? Det blir som å spørre om "holdninger" overfor arbeidssøkere. Praksisplass er bl.a noe sosialkontoret eller kan tvinge en til gjennom jobbsøkerkurs, og som man kan risikere å måtte ta for ikke å miste stønad (dagpenger o.l.)

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...