Gjest Lizea Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Du er arbeidstaker på en arbeidsplass. En dag kommer det en person inn og skal ha praksisplass der i regi av aetat. Har du opplevd dette, og hvilken problemstilling hadde personen? Ble du nysgjerrig? Hadde du blitt nysgjerrig i en sånn situasjon? 0 Siter
Gjest blame Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Det har skjedd et sted jeg har jobbet, men jeg tenkte overhodet ikke over hvorfor. 0 Siter
flisa Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hadde vel regnet med at det var snakk om rehab. - helt ukomplisert det. 0 Siter
avtrykk Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hadde vel tenkt at personen trengte litt arbeidstrening. Ikke brydd meg mer med det. 0 Siter
fresja Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Det har hendt flere ganger at vi har hatt sånne hos oss. De har gjort en god jobb, og flere fikk fast ansettelse etterpå. Det er ikke alltid like lett for nyutdannede å få jobb. Den ene regnet jeg med gjorde dårlig inntrykk på evt jobbintervju for hun var faktisk enda mer sjenert enn meg! Den andre aner jeg ikke hvorfor hun ikke hadde fått jobb, men jeg kan ikke huske jeg lurte på det. 0 Siter
Gjest Lizea Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Det har hendt flere ganger at vi har hatt sånne hos oss. De har gjort en god jobb, og flere fikk fast ansettelse etterpå. Det er ikke alltid like lett for nyutdannede å få jobb. Den ene regnet jeg med gjorde dårlig inntrykk på evt jobbintervju for hun var faktisk enda mer sjenert enn meg! Den andre aner jeg ikke hvorfor hun ikke hadde fått jobb, men jeg kan ikke huske jeg lurte på det. Kan jeg spør hvilken bransje du jobber i? 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Det trenger ikke være noen hokus pokus med praksisplasser i det hele tatt! Hvis det er en voksen person, kan det være en som har vært borte fra arbeidsmarkedet lenge pga sykdom f.eks og trenger litt praksis for å komme i gang i arbeidslivet igjen. De jeg har vært borti er unge folk som ikke er motivert for videre utdanning etter videregående og som sliter med å få seg jobb... Da kan praksisplass være et greit sted å begynne :-) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Nei, slikt pirrer ikke min nysgjerrighet. 0 Siter
Piraye Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Du er arbeidstaker på en arbeidsplass. En dag kommer det en person inn og skal ha praksisplass der i regi av aetat. Har du opplevd dette, og hvilken problemstilling hadde personen? Ble du nysgjerrig? Hadde du blitt nysgjerrig i en sånn situasjon? Har opplevd dette flere ganger. Ble ikke videre nysgjerrig, tenker bare at det er tungt å få jobb på små plasser om man er ufaglært. Og det var vel stort sett dealen også selv om vi fikk inn litt "pussige" folk.... Alle fikk ansettelse, dog jeg husker en som ble sagt opp litt etterpå da. 0 Siter
Gjest molka Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Føler du din posisjon truet? Forøvrig ikke uvanlig blant de "gamle" ved nyansettelser. De sistnevnte har en tendens til å pisse revir overalt.Men svært mange av de taper, fordi de ikke har forstått at verden er i kontinuerlig endring. 0 Siter
favn Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Praksisplass er et vanlig virkemiddel for folk som har falt (delvis) utenfor arbeidslivet av ulike grunner, og for høyt nyutdannede som har problemer med å komme inn på arbeidsmarkedet for 'første' gang. Både private og offentlige bedrifter har mange i praksis. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 "Holdninger" til noen som trenger praksisplass? Det blir som å spørre om "holdninger" overfor arbeidssøkere. Praksisplass er bl.a noe sosialkontoret eller kan tvinge en til gjennom jobbsøkerkurs, og som man kan risikere å måtte ta for ikke å miste stønad (dagpenger o.l.) "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.