Gå til innhold

Cerazette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg måtte slutte på vanlige p-piller pga nyoppstått migrene sent i fjor. Da var alternativet Cerazette.

Jeg hat nå brukt Cerazette i vel 4 mnd nå, og jeg er KJEMPEfornøyd!

Altså, helt i starten så hadde jeg ganske mange småblødninger (noe som var helt vanlig i begynnelsen i følge fastlegen). Så med bruk av Cerazette den første måneden hadde jeg som sagt masse småblødninger. Men de er helt borte nå. Det som er litt dumt med disse tablettene er at du ikke har helt kontroll når mens kommer. Altså, når jeg tror jeg får den, så er det ganske lite blod, og varer max to dager. Noe som er helt herlig! Tidligere fikk jeg grusomme magesmerter da mens kom, men nå har jeg ikke hatt noen form for smerter. Jeg har heller ikke lagt på meg på noen måter, så tror ikke tablettene gjør at du gjør det. I hvert fall ikke hvis du fortsetter å leve som før (normalt matinntak og trening etc).

Jeg er strålende fornøyd med Cerazette. Må innrømme at jeg var litt skeptisk i starten pga blødningene, men det var vel bare kroppen som trengte tilvennning!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221696-cerazette/#findComment-1654875
Del på andre sider

Gjest dancing

Begynte på cerazette for ca et halvt år siden pga jeg var veldig plaget med sopp som forsvant da jeg sluttet med "vanlige" ppiller. Minipiller inneholder jo mye mindre, så da ble det løsningen.

Hadde litt småblødninger i starten, noe som var litt irriterende. Men det var svært lite, og truseinnlegg fiksa dette (men litt kjipt når de kom sporadisk). Men nå har ikke jeg hadd mens siden jul - og hva mer kan ikke en kvinne ønske seg :) Noen jeg snakket med synes det er litt ekkelt, ettersom det å få mensen er tegn på at man ikke er gravid. Men nå stoler jeg mer eller mindre blindt på disse, og føler ikke behov for å få mensen bare for å forsikre meg om at jeg ikke er gravid.

Ikke merket noe bivirkninger (er jo veldig mye mindre hormoner i ceracette, så skulle jo bare mangle) og er kjempefornøyd. Slipper dette maset med tamponger osv :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221696-cerazette/#findComment-1656770
Del på andre sider

Gjest ikke sign.

Hei, jeg hadde et par knalltøffe og slitsomme måneder når jeg begynte med Cerazette, men holdt ut(har en veldig tålmodig og forståelsesfull kjæreste)og det var det verdt! Jeg fikk store humørsvingninger, gråt mye, og dessuten så blødde jeg mye de første 2-3 månedene, men det har gått over nå som kroppen min har vendt seg til pillene, og har ingen bivirkninger per i dag. Mensen er redusert til to-fire dager med brunlig utflod i måneden, noe som er himmelen for meg som hadde smerter og mye blødninger før. Jeg kommer i hvert fall til å fortsette på Cerazette så lenge jeg kan..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221696-cerazette/#findComment-1660529
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...