Gå til innhold

Har dere mye alvorlig sykdom i slekta?

Anbefalte innlegg

Gjest Strong
Skrevet

Ukoselig spørsmål i dag!

Tenker på kreft og annet dødelig.

Jeg bare oppsummerte litt, av alle søskenbarn (og dem er det mange av), alle tanter og onkler, besteforeldre, onkelunger og til og med filletanter og filleonkler, så har vi kun hatt et stk krefttilfelle i slekta (for 40 år siden sies det).Og alle lever lenge.

Dette må da kalles gode gener?

Lenger ut i slekta (tremenninger osv) har jeg ikke hørt om sykdom heller.

Gjest togli
Skrevet

Alle mine fire besteforeldre døde av kreft. Farfaren min ble bare 46 år gammel (en type kreft som er lett å helberede nå), mens de andre levde til de var rundt 75 år gamle. Forøvrig er det ingen "unge" i min familie som har dødd av sykdom. Jeg har iallefall tenkt å bli 100 år gammel :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Lite sykdom i familien min. Kun en tante som har dødd av kreft, hun var inngift.

Har slektninger som er over 100 år , bor hjemme og kjører bil osv :)

Skrevet

Kreft på både mor og farsiden, så nærme meg som farmor.

Hverken morfar eller hans søsken levde til de ble 70, og "trange" blodårer på morsiden.

Tror ikke jeg kan regne med å få livsforsikring! :P

Skrevet

Farfar har blodkreft. Han har også tidligere hatt noe kreftgreier i magen, så han måtte fjerne halve magesekken (og har vært veldig tynn etter dette, det er mange år siden).

Morfar vet jeg ikke, for jeg husker ikke (var 10 da han døde). Mormor har vel hatt noe kreftgreier for leenge siden men ble helt frisk (døde ifjor av hjerteinfarkt etter operasjon pga brukket lårhals).

Farmor er frisk som en fisk, fikk slag i fjor da, men er oppegående nå. Sykepleierne sa til sønnene hennes, at de som hadde halvparten av hennes gener kom til å få en fantastisk alderdom!

foreløpig ingen sykdom blant mine foreldre og tanter og onkler, søsken eller søskenbarn *bank i bordet*.

Så mye mer vet jeg ikke om slekt lenger ute. Bortsett fra at onkelen til min mor var mentalt syk. Husker heller ikke hva det var for no. Han er død nå.

Gjest skummelt
Skrevet

Begge besteforeldrene mine på far sin side døde av problemer med hjertet (husker ikke om det var tette årer eller innfark eller hva det var..).

Moren min døde av kreft.

Tanten hennes døde av kreft.

Onkelen hennes døde av kreft.

Faren hennes døde av kreft.

Har en bestemor igjen og hu har kreft.

Jeg kommer nok til å dø av kreft eller hjertesvikt..

Gjest Lever sunt !!!!!!!
Skrevet

Skal vi se : mormor døde av kreft, morfar av hjertesvikt, farfar av kreft,farmor av kreft, 5 tanter av hjerneslag, en onkel av hjerteinfarkt, en annen onkel av kols, en tredje onkel av kreft, mora mi har hatt 3 hjeneslag........

Dette ser ikke lyst ut.........

skorpionfisken
Skrevet

Hjertet har tatt knekken på tre av besteforeldrene i veldig høy alder. Den fjerde døde av prostatakreft i 60-årene. Nå er ikke jeg disponert for prostatakreft så føler meg trygg der. Ingen andre jeg vet om han hatt kreft.

Men det bekymrer meg at en av mine bestemødre slet med kraftig leddgikt som først slo ut i overgangsalderen. Det sies at den sykdommen kan finne på å hoppe over et ledd og slå til hos barnebarn igjen.

Skrevet

Vi har nesten ikke hatt kreft i vår slekt. Hjertet har tatt knekken på altfor mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...