Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du faar besoek, og ti minutt etterpaa tenker du 'ah, naa maa jeg rydde"? =)

Hehe....

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

3

• morsan

2

• DarkPink

2

• avtrykk

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bestefaren min lå for døden. Klokka fem om morgenen våknet jeg og tenkte: "Nå dør han!". Da telefonen ikke ringte, sovnet jeg igjen. To timer etter hørte vi fra sykehuset, som kunne fortelle at han døde for to timer siden.

Overnaturlig? Nei. Jeg kunne ha insistert på det. Men han lå for døden. Det er helt naturlig at jeg sov dårlig og ville tenke på at han døde så snart jeg våknet. At det skjedde akkurat klokka fem er nok bare tilfeldig.

Skrevet

Ja, flere ganger.

Det er ikke snakk om spøkelser o.l.

Skrevet

Mange tror nok at de har gjort det, og som regel skyldes det en mangel på tro på tilfeldigheter......

Gjest pekka
Skrevet

Vel, da jeg var liten så hørte jeg veldig ofte at noen kom, de kom ikke da, men ti minutter senere kom samme lydene og da kom de. Det kalles vel vardøger? Men det er vel ikke overnaturlig eller???

Gjest Memilie
Skrevet

Mange tror nok at de har gjort det, og som regel skyldes det en mangel på tro på tilfeldigheter......

- Goliath

Jeg tror de fleste mennesker tenker at "det var sikkert bare en tilfeldighet"

Jeg har opplevd mye rart selv, - og jo da det er sikkert bare tilfeldigheter, men ser man alt som tilfeldigheter, så er jordas eksistens også bare en tilfeldighet. Opppsannn - der skjedde det visst noe gitt.

For meg er ikke liv bare en tilfeldighet, men det er noe som blir til fordi det er en mening med det. Liv gir mening og er derfor ikke tilfeldig.

Med en slik tankegang er det lett å gjøre om såkalte tilfeldigheter til meningsfulle hendelser.

For meg selv så har jeg bestemte tall som hele tiden går igjen, bestemte klokkeslett som går igjen.(vil ikke si tallet mitt)

F. eks at klokken er 9-min over hel når du ser på klokka, så en time senere ser du på klokka igjen, den er 9- min over, .. så går det nøyaktig en time igjen, og klokken svitsjer akkurat til 9 min over når du titter på den.

Tilfeldig? njaaa klart. Men hva gjør du når dette fortsetter over lengere tid? at 9 min over blir en gjenganger når du tilfeldigvis ser på klokka? (ser ikke så ofte på klokka)

Inntil jeg finner ut at dette tallet er opuset på requiemet (katolske dødsmessen) jeg holder på å øve inn.

Jeg blir ikke redd, men føler at det tallet er mitt, og et lykketall, og det tallet betyr noe for meg ;-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Vel, da jeg var liten så hørte jeg veldig ofte at noen kom, de kom ikke da, men ti minutter senere kom samme lydene og da kom de. Det kalles vel vardøger? Men det er vel ikke overnaturlig eller???

jo! :)

Skrevet

- Goliath

Jeg tror de fleste mennesker tenker at "det var sikkert bare en tilfeldighet"

Jeg har opplevd mye rart selv, - og jo da det er sikkert bare tilfeldigheter, men ser man alt som tilfeldigheter, så er jordas eksistens også bare en tilfeldighet. Opppsannn - der skjedde det visst noe gitt.

For meg er ikke liv bare en tilfeldighet, men det er noe som blir til fordi det er en mening med det. Liv gir mening og er derfor ikke tilfeldig.

Med en slik tankegang er det lett å gjøre om såkalte tilfeldigheter til meningsfulle hendelser.

For meg selv så har jeg bestemte tall som hele tiden går igjen, bestemte klokkeslett som går igjen.(vil ikke si tallet mitt)

F. eks at klokken er 9-min over hel når du ser på klokka, så en time senere ser du på klokka igjen, den er 9- min over, .. så går det nøyaktig en time igjen, og klokken svitsjer akkurat til 9 min over når du titter på den.

Tilfeldig? njaaa klart. Men hva gjør du når dette fortsetter over lengere tid? at 9 min over blir en gjenganger når du tilfeldigvis ser på klokka? (ser ikke så ofte på klokka)

Inntil jeg finner ut at dette tallet er opuset på requiemet (katolske dødsmessen) jeg holder på å øve inn.

Jeg blir ikke redd, men føler at det tallet er mitt, og et lykketall, og det tallet betyr noe for meg ;-)

For meg er det tvert om.

Liv ble til ved en tilfeldighet, og er ikke et resultat av noe det var en mening med.

Men at de fleste så finner en mening med livet er jeg enig i. Det er dog noe helt annet.

Det jeg finner meningsfullt med livet er å leve det så fullt ut som mulig, og nyte så mye jeg kan av det - så lenge jeg har det.

For jeg tror på et liv FØR døden....:-)

Skrevet

Hos oss bor det "en ekstra" ja - vi har sett og hørt han alle 5. Han bor mest i gangen, men vi kan skremme han opp på loftet om vi gaper til han.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Dette opplevde mamma før også. Hun hørte pappa kom hjem, noe han ikke gjorde. Like etterpå kom han inn døra :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Du faar besoek, og ti minutt etterpaa tenker du 'ah, naa maa jeg rydde"? =)

Haha! Ja - jeg er litt treig noen ganger, skjønner du. ;o)

Nei, jeg mente jo at jeg som regel får besøk når jeg har tenkt "æh, den ryddinga kan alltids vente til i morgen, jeg tar heller på meg ei behagelig joggebukse og synker ned under pleddet".

Skrevet

For meg er det tvert om.

Liv ble til ved en tilfeldighet, og er ikke et resultat av noe det var en mening med.

Men at de fleste så finner en mening med livet er jeg enig i. Det er dog noe helt annet.

Det jeg finner meningsfullt med livet er å leve det så fullt ut som mulig, og nyte så mye jeg kan av det - så lenge jeg har det.

For jeg tror på et liv FØR døden....:-)

"Liv ble til ved en tilfeldighet, og er ikke et resultat av noe det var en mening med."

Ja, litt slik som at perler blir til pga et ørlite sandkorn har forvillet seg inn i søtersen og ligger der og irriterer muslingen! Tilfeldigheter! :-)

Og når det gjelder vardøger:

Dersom man føler/hører at noen vil komme, og så kommer de like etterpå, så vil man alltid huske det. Men for at det skal være pålitelig må man også notere seg alle de gangene man har slike følelser UTEN at noen kommer. Og det er sikkert en del slike tilfeller også!

Skrevet

Nei, jeg er ikke overtroisk.

Men jeg HAR vært sanndrømt, og mest spektakulært var to drømmer relatert til eksamen:

I den ene drømte jeg hvilken karakter jeg kom til å få - og det stemte akkurat! Dette var karakterer med desimaler, så det var mange å "velge" blant, men jeg drømte altså "riktig".

Ellers drømte jeg før eksamen flere ganger om ulike oppgaver jeg kunne få, og så "besvarte" jeg dem i søvne. En gang var jeg snandrømt - jeg fikk akkurat det jeg hadde ligget og resonnert meg fram til et par netter før.

Men jeg ser ikke på dette som noe overnaturlig - heller bare ren og skjær flaks! :-)

Skrevet

"Liv ble til ved en tilfeldighet, og er ikke et resultat av noe det var en mening med."

Ja, litt slik som at perler blir til pga et ørlite sandkorn har forvillet seg inn i søtersen og ligger der og irriterer muslingen! Tilfeldigheter! :-)

Og når det gjelder vardøger:

Dersom man føler/hører at noen vil komme, og så kommer de like etterpå, så vil man alltid huske det. Men for at det skal være pålitelig må man også notere seg alle de gangene man har slike følelser UTEN at noen kommer. Og det er sikkert en del slike tilfeller også!

Veldig helt sikkert :-)

Gjest pekka
Skrevet

Hos oss bor det "en ekstra" ja - vi har sett og hørt han alle 5. Han bor mest i gangen, men vi kan skremme han opp på loftet om vi gaper til han.

hjælp :) Hvordan merker dere han da?

Skrevet

hjælp :) Hvordan merker dere han da?

Vi ser skuggen av han - noen ganger er han en hvit tåke - en liten som bare suser forbi. Noen ganger står han bak oss og vimser så vi merker han - da må han snakkes hardt til!

Skrevet

Tja, jeg vet ikke om ouija-bord går under termen overnaturlig, men at noe styrte glasset det er helt sikkert. Det skled etterhvert så fort at vi nesten ikke klarte følge med. Og vi var tre ekstremt gode venner, ingen av oss flyttet glasset med vilje. Vi satt og gråt sammen etterpå, så skummelt var det.

Dette er nå 15 år siden, og vi prater iblant om det fremdeles. Vi har fått det på avstand, men synes ennå opplevelsen er ekkelt å tenke på.

Skrevet

Tja, jeg vet ikke om ouija-bord går under termen overnaturlig, men at noe styrte glasset det er helt sikkert. Det skled etterhvert så fort at vi nesten ikke klarte følge med. Og vi var tre ekstremt gode venner, ingen av oss flyttet glasset med vilje. Vi satt og gråt sammen etterpå, så skummelt var det.

Dette er nå 15 år siden, og vi prater iblant om det fremdeles. Vi har fått det på avstand, men synes ennå opplevelsen er ekkelt å tenke på.

Hei, jeg vil gjerne at så mange som mulig leser dette innlegget som ble postet til meg i dag:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3019852

Tråden heter 'Litt kvinnfolkpjatt på kvinnedagen' (8/3)

Gjest mullifaks
Skrevet

Ja, rett som det er. Men det begynner å bli så vanlig at jeg ikke tenker over det lenger.

Bl.a. er jeg så statisk (tror jeg) at elektriske ting starter når jeg går forbi dem. Spesielt leker. Det skjer ofte midt på natta også, forresten.

Sist våknet jeg av at et leketog begynte å kjøre rundt på kjøkkengulvet kl 4 om morgenen.

Det rare er at det skjer i perioder. Et par dager på rad kan kanskje 3-4 forskjellige ting ha begynt å ule, kjøre, eller noe annet. Så går det mange uker til neste gang.

Alle klokker min mor bærer stopper etter kort tid. Og hun er ikke spesielt utagernde av seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...