Gå til innhold

Skilsmisse går i arv!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Der er jeg faktisk litt enig med deg.

For og gjøre en lang historie kort, jeg har opplevd flere samlivsbrudd i nær familie. Og jeg er veldig obs på mitt eget forhold. Tenker på at en skal gi og ta, kommunikasjon o.l

Og ikke minst, ikke la ett evnt problem vokse oss over hode.

Og jeg tror det er pga mine erfaringer i oppveksten.

"Og jeg tror det er pga mine erfaringer i oppveksten."

Ja, men prøver jo å lære av erfaringer.

Selv om mine foreldre ikke er skilt, så har jeg tenkt mye over forholdet til min egen mor, og har sørget for å ha et mye nærmere og åpnere forhold til mine barn enn det hun hadde.

Skrevet

"ingen skilsmisser hos verken besteforeldre, oldeforeldre, onkler, tanter, søskenbarn og søsken."

Fint at du spesifiserte hva som kan regnes for slekt. Det var akkurat disse relasjonene jeg også tenkte på.

Straks jeg hadde sendt svaret mitt, tenkte jeg at nå får jeg vel spørsmål om jeg ikke har skilte tremenninger :)

Stakkars søskenbarnet ditt, ikke hyggelig å være den første til å bryte en så god tradisjon.

He he, ja jeg måp bare innrømme at jeg langt fra har oversikten over tremenningene mine!! ;-)

Men jeg tro faktisk at jeg kan inkludere alle grandtanter og -onkler i oversikten også. :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

He he, ja jeg måp bare innrømme at jeg langt fra har oversikten over tremenningene mine!! ;-)

Men jeg tro faktisk at jeg kan inkludere alle grandtanter og -onkler i oversikten også. :-)

"Men jeg tro faktisk at jeg kan inkludere alle grandtanter og -onkler i oversikten også. :-)"

Samme her :-) Slektstreet bakover har jeg god oversikt på, der er det ingen skillsmisser.

Slektninger utover derimot, er det verre å holde styr på.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg tror man finner begge deler, sånn at ut fra egen erfaring så stemmer det for noen og ikke for andre.

Min eksmanns foreldre er skilt, hans bestefar var gift men ikke bestemora. Både min eksmann og hans søsken er skilt.

Min samboers foreldre er skilt, det er også han. Men søsknene hans er ikke skilt.

Min mors foreldre er skilt, min fars foreldre var aldri gift med hverandre. Mine foreldre er ennå gift.

Selv er jeg skilt, men på min eksmanns initiativ og gjennomføring så jeg vil påstå at egentlig er jeg trofast nok.

Kanskje det hjelper at mine foreldre er skilt, og at det berger neste forhold selv om jeg har min samboers skilte foreldre i bakgrunnen...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei. det stemmer ikke i mine familie.

Jeg tror også at ikke trenger å stemme. Barn som har opplevd en vond skilsmisse f.eks, vil kanskje jobbe enda hardere for å få sitt ekteskap til å fungere enn kanskje hva foreldrene gjorde.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er en doktorgrad, og materialet er innsamlet fra før. Så hun har ikke fått mer enn det alle som tar doktorgraden har å leve av.

Avhandlingen tar for seg atferd hos ungdom som har opplevd at foreldrene har skilt seg. Den konklusjonen som Puls valgte å fokusere på, er en av fire hovedtendenser hun fant i materialet hun forsket på.

I media ser det svært ofte ut til at forskere har brukt mange år på å finne ut en opplagt ting. Men media griper ofte fatt i noe som er salgbart, ikke hovedpoenget ved resultatet.

Når det er sagt, så går faktisk forskning bl.a. ut på å teste om det "alle" mener er helt opplagt, stemmer med virkeligheten. Det er slett ikke alltid tilfelle.

"Når det er sagt, så går faktisk forskning bl.a. ut på å teste om det "alle" mener er helt opplagt, stemmer med virkeligheten. Det er slett ikke alltid tilfelle."

Akkurat som den innbitte oppfatningen blant folk om at "alle" som adopterer, blir gravide. Det er blitt motbevist grundig av forskning, men ikke pokker om det hjelper på den gjengse oppfatning. ;o)

Skrevet

"Når det er sagt, så går faktisk forskning bl.a. ut på å teste om det "alle" mener er helt opplagt, stemmer med virkeligheten. Det er slett ikke alltid tilfelle."

Akkurat som den innbitte oppfatningen blant folk om at "alle" som adopterer, blir gravide. Det er blitt motbevist grundig av forskning, men ikke pokker om det hjelper på den gjengse oppfatning. ;o)

Det er utrolig mange myter om graviditet og denslags, basert på f.eks. ett enkelt tilfelle i egen venninnegjeng.

Man blir gravid av å adoptere eller av å la være å tenke på å bli gravid, og aborterer ved å stresse, trene eller spise / drikke et eller annet som er litt på kanten.

Og en av mine kampsaker: Myten om at "det tas stadig flere aborter fordi det påvises noe galt med fosteret". Niks! Det tallet har ligget på snaue 200 pr. år i laaang tid, noen av disse mangler hjerne eller nyrer eller andre helt essensielle funksjoner for å overleve.

Derimot aborteres det hvert år 10 000 - 14 000 fostre som antakelig ikke feiler noe som helst. Så

evt. kampanjer, debatter og bebreidelser kunne kanskje konsentrere seg om disse først?

Sånn, det var min 8. mars-utblåsning...

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er utrolig mange myter om graviditet og denslags, basert på f.eks. ett enkelt tilfelle i egen venninnegjeng.

Man blir gravid av å adoptere eller av å la være å tenke på å bli gravid, og aborterer ved å stresse, trene eller spise / drikke et eller annet som er litt på kanten.

Og en av mine kampsaker: Myten om at "det tas stadig flere aborter fordi det påvises noe galt med fosteret". Niks! Det tallet har ligget på snaue 200 pr. år i laaang tid, noen av disse mangler hjerne eller nyrer eller andre helt essensielle funksjoner for å overleve.

Derimot aborteres det hvert år 10 000 - 14 000 fostre som antakelig ikke feiler noe som helst. Så

evt. kampanjer, debatter og bebreidelser kunne kanskje konsentrere seg om disse først?

Sånn, det var min 8. mars-utblåsning...

Hehe, den tiraden har jeg tatt tidligere også.

Skrevet

Hehe, den tiraden har jeg tatt tidligere også.

Du verden så fornuftige og klarsynte vi er...

Gjest Rusle
Skrevet

Jeg hadde foreldre som holdt sammen og er selv sammen med samme mann i 20 år nå.

Leste et sted at barn som kommer fra skilsmisse-hjem ikke har det samme forbildet å leve etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...