Gå til innhold

Jeg er ensom

Anbefalte innlegg

Gjest den ensomme
Skrevet

Jeg har ikke sovet i natt, og har tenkt mye over livet og tilværelsen. I disse nattetimene har jeg vært så til de grader ensom. Jeg har vært gift, og er for lengst kommet over skilsmissen. Jeg vet innerst inne at jeg aldri kommer til å finne en ny, og trodde jeg hadde forsonet meg med det. Jeg har ikke det. Jeg ønsker meg en å dele mine innerste tanker, en som smiler til meg, en som elsker meg som den jeg er. Jeg ønsker meg ikke en å bo sammen med, og ikke en å dele økonomien med. Jeg har det bra nok på det praktiske planet. Jeg lengter bare etter noen som er glad i meg. Jeg har sluttet å date og ha ons, det gir ikke tilfredsstillese. Jeg har tenkt å leve i sølibat.

Gjest tytgyt
Skrevet

Meld deg på et dansekurs. Der blir du kjent med folk du danser med, går på kurs med og på dansekvelder. Du trenger ikke ha med partner i www.komogdans.no

Gjest nogga
Skrevet

Hva gjør du selv for å treffe noen som passer til dine ønsker?

Tror det kan bli vanskelig for deg å treffe en mann som oppfyller dine ønsker, men som ikke vil ha sex?

Får du ikke oppfylt dine ønsker med noen i din egen familie?

Gjest togli
Skrevet

Dette er som å høre om en av mine venninner. Hun var skilt, alenemor og følte seg ensom. Økonomiske problemer hadde hun også nok av.

I tillegg var selvtilliten ikke særlig stor.

Plutselig en dag traff hun den store kjærligheten! Det kom som lyn fra klar himmel. Nå er hun gravid, skal gifte seg og de har kjøpt nytt hus :-)

Det er viktig å være aktiv og få med seg det livet tilbyr. Selvmedlidenhet hjelper deg ikke! Det er lov å føle at man har det vanskelig, men da bør man forsøke å se glede i de små tingene i livet.

Man er selv ansvarlig for å jobbe for å finne lykken!

Lykke til:-)

*klem*

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Ingen vet hva morgendagen bringer...

En kan tror at en aldri skal få oppleve det ene eller andre, men det er det bare tiden som kan vise.

Hvis du investerer i din egen utvikling, vil du også lettere kunne påvirke tingenes gang. Å sitte passiv å vente hjelper sjelden...

Viktig å tenke gjennom hvordan du ønsker at livet ditt skal være, og så sette deg mål. Vær forberedt på at det kan ta tid å jobbe mot målet sitt. Men stå på!

Skrevet

Slå deg på keinstein da vel - han holder jo ikke ut sølibatet sitt snart lenger.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Kankjse en kontaktannonse vil hjelpe deg med å finne den rette? Stå på:o)

Skrevet

Dette er som å høre om en av mine venninner. Hun var skilt, alenemor og følte seg ensom. Økonomiske problemer hadde hun også nok av.

I tillegg var selvtilliten ikke særlig stor.

Plutselig en dag traff hun den store kjærligheten! Det kom som lyn fra klar himmel. Nå er hun gravid, skal gifte seg og de har kjøpt nytt hus :-)

Det er viktig å være aktiv og få med seg det livet tilbyr. Selvmedlidenhet hjelper deg ikke! Det er lov å føle at man har det vanskelig, men da bør man forsøke å se glede i de små tingene i livet.

Man er selv ansvarlig for å jobbe for å finne lykken!

Lykke til:-)

*klem*

Det hørtes lovende ut da. Hvor lenge er det vanlig før man finner en passende kandidat. Jeg har jammen meg venta i 20 år, det synes jeg er lenge :o(

Jeg er ikke den som skriver hovedinnlegget altså.

Gjest togli
Skrevet

Det hørtes lovende ut da. Hvor lenge er det vanlig før man finner en passende kandidat. Jeg har jammen meg venta i 20 år, det synes jeg er lenge :o(

Tja, jeg mener jo ikke at alle er så heldige, men man bør iallefall ikke bestemme seg for at man ikke har sjans!

Negativitet virker nok heller ikke særlig attraktivt på det motsatte kjønn ;-)

(mener ikke at du er negativ altså! :-))

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Vanlig? Alle varianter finnes. For noen går det slag i slag (såkalt seriemonogami) og for andre kan det bli lang ventetid...

Vi er forskjellige. Jeg tror på en måte at alle mennesker har godt av både litt tid for seg selv og litt fellesskap, men vi får det i ulike porsjoner - og kanskje har vi også utrolig varierte behov her.

Men alt kan overdrives. Angst kan få et menneske til å flykte inn i kroken og ikke våge noe som helst med tanke på forhold. Men angst kan også få mennesker til å klenge overdrevent, så en ødelegger de forholdene en er i.

Selv bodde jeg alene i 11 år før jeg traff ham jeg ville dele livet med. Jeg trodde virkelig aldri jeg skulle finne noen. Men i ettertid tror jeg at jeg egentlig slet med dårlig selvtillit, og at jeg drev og sa ting til meg selv som forsterket den onde sirkelen.

På den annen side har jeg også tro på at jeg traff mannen min da jeg var moden for det.

Hver har sitt tempo - så lenge det i det minste går litt framover med ens egenutvikling, nærmer en seg også målet.

Men det nytter så klart ikke å sitte passiv å vente. NOE må en gjøre for sin egen utvikling.

Gjest den ensomme
Skrevet

Hva gjør du selv for å treffe noen som passer til dine ønsker?

Tror det kan bli vanskelig for deg å treffe en mann som oppfyller dine ønsker, men som ikke vil ha sex?

Får du ikke oppfylt dine ønsker med noen i din egen familie?

Jeg har hatt en del kortere forhold. Jeg har aldri ønsket meg et forhold til en mann uten sex. Jeg mente at jeg orket ikke flere kortvarige forhold som bare dreier seg om sex.

Jeg har et rikt liv, og har alt jeg trenger. Jeg har familie, venner, meningsfylt jobb og fritid, og grei økonomi. Jeg ønsker meg kjærlighet som barn, søsken, foreldre og venner ikke kan gi meg.

Gjest den ensomme
Skrevet

Meld deg på et dansekurs. Der blir du kjent med folk du danser med, går på kurs med og på dansekvelder. Du trenger ikke ha med partner i www.komogdans.no

Det har jeg overhodet ikke tid til, aktiv som jeg er hele tiden.

Gjest den ensomme
Skrevet

Kankjse en kontaktannonse vil hjelpe deg med å finne den rette? Stå på:o)

Jeg har hatt mange kortere forhold, og nå orker jeg ikke mer. Jeg har ikke problemer med å sjarmere menn;)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg har hatt mange kortere forhold, og nå orker jeg ikke mer. Jeg har ikke problemer med å sjarmere menn;)

OK, skjønner.

Skrevet

Tja, jeg mener jo ikke at alle er så heldige, men man bør iallefall ikke bestemme seg for at man ikke har sjans!

Negativitet virker nok heller ikke særlig attraktivt på det motsatte kjønn ;-)

(mener ikke at du er negativ altså! :-))

Jeg er nok blitt litt sånn at skjer det så skjer det :o)

Jeg overlever alene og jeg da.

Skrevet

Vanlig? Alle varianter finnes. For noen går det slag i slag (såkalt seriemonogami) og for andre kan det bli lang ventetid...

Vi er forskjellige. Jeg tror på en måte at alle mennesker har godt av både litt tid for seg selv og litt fellesskap, men vi får det i ulike porsjoner - og kanskje har vi også utrolig varierte behov her.

Men alt kan overdrives. Angst kan få et menneske til å flykte inn i kroken og ikke våge noe som helst med tanke på forhold. Men angst kan også få mennesker til å klenge overdrevent, så en ødelegger de forholdene en er i.

Selv bodde jeg alene i 11 år før jeg traff ham jeg ville dele livet med. Jeg trodde virkelig aldri jeg skulle finne noen. Men i ettertid tror jeg at jeg egentlig slet med dårlig selvtillit, og at jeg drev og sa ting til meg selv som forsterket den onde sirkelen.

På den annen side har jeg også tro på at jeg traff mannen min da jeg var moden for det.

Hver har sitt tempo - så lenge det i det minste går litt framover med ens egenutvikling, nærmer en seg også målet.

Men det nytter så klart ikke å sitte passiv å vente. NOE må en gjøre for sin egen utvikling.

Jeg tror ikke akkurat ridderen på den hvite hesten kommer å ringer på døra mi altså :o)

Men vet i grunnen ikke hvor jeg kan møte menn. Nå har jeg gått på kurs og der var det i hvert fall ingen som falt i smak.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er nok blitt litt sånn at skjer det så skjer det :o)

Jeg overlever alene og jeg da.

Jepp! "Skjer det så skjer det!" :-)

Nå er det en god stund siden jeg har brukt glasskula, så nå måtte jeg pusse støv av den her... Skal vi se... Aha, innen fire måneder skjer det visst noe. En høy, mørk kjekkas krysser din vei, Dorthe!

Jeg satser på at kula denne gangen har vært medgjørlig ;-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg tror ikke akkurat ridderen på den hvite hesten kommer å ringer på døra mi altså :o)

Men vet i grunnen ikke hvor jeg kan møte menn. Nå har jeg gått på kurs og der var det i hvert fall ingen som falt i smak.

Så lenge du gjør ting som interesserer deg, utvikler du deg. Det øker også sjansene for at du er mest mulig deg selv når du treffer noen, og også vet å sile de du møter. Det handler kanskje litt om å kjenne seg selv godt?

Et godt tips er forresten å bli kjent med noen på nettet. Prøv for eksempel Blink. Der kan du bli kjent med drøssevis av profiler, og finne noen du har noe felles med.

Jeg traff faktisk mannen min på Blink...

Skrevet

Jepp! "Skjer det så skjer det!" :-)

Nå er det en god stund siden jeg har brukt glasskula, så nå måtte jeg pusse støv av den her... Skal vi se... Aha, innen fire måneder skjer det visst noe. En høy, mørk kjekkas krysser din vei, Dorthe!

Jeg satser på at kula denne gangen har vært medgjørlig ;-)

Du er så grei togli. Jeg kjenner faktisk en mørk, høy fyr jeg kan tenke meg så kanskje jeg skal sende noen sms :o)

Skrevet

Så lenge du gjør ting som interesserer deg, utvikler du deg. Det øker også sjansene for at du er mest mulig deg selv når du treffer noen, og også vet å sile de du møter. Det handler kanskje litt om å kjenne seg selv godt?

Et godt tips er forresten å bli kjent med noen på nettet. Prøv for eksempel Blink. Der kan du bli kjent med drøssevis av profiler, og finne noen du har noe felles med.

Jeg traff faktisk mannen min på Blink...

Jeg har en tendens til å bare bli kompis med gutta. Hyggelig det også da.

Jeg har prøvd nettet, ingen som så på meg som et kjerringemne der heller ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...