Gå til innhold

Jeg er ensom

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Du er så grei togli. Jeg kjenner faktisk en mørk, høy fyr jeg kan tenke meg så kanskje jeg skal sende noen sms :o)

Ja, kom igjen! Glasskula har talt ;-)

Psst: Jeg forventer rapport altså!

Skrevet

Ja, kom igjen! Glasskula har talt ;-)

Psst: Jeg forventer rapport altså!

OK togli, jeg sender en sms i morra og så håper vi at jeg får et kult svar. Jeg lover å rapportere ;o)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg har en tendens til å bare bli kompis med gutta. Hyggelig det også da.

Jeg har prøvd nettet, ingen som så på meg som et kjerringemne der heller ;o)

Det er såpass mange personer som er ute på nettet, og flere kommer hele tiden til, så at det ikke skulle finnes noen der, har jeg litt vondt for å tro på.

Men kanskje det bare tar tid? Har du sett på profiler hvor noen er på utkikk etter det samme som deg? Har du i din egen profil gitt klare signaler på hva du ser etter?

Det kan være en litt tidkrevende prosess - det å kommunisere på den måten og lære å "lese mellom linjene" når en skriver med noen.

Til syvende og sist tror jeg det kan være lett å la seg skremme før ting får sjansen til å bli alvorlig.

Du har ikke litt angst for følelsesmessig nærhet, da? Det er det i hvert fall mange som sliter med.

Skrevet

Det er såpass mange personer som er ute på nettet, og flere kommer hele tiden til, så at det ikke skulle finnes noen der, har jeg litt vondt for å tro på.

Men kanskje det bare tar tid? Har du sett på profiler hvor noen er på utkikk etter det samme som deg? Har du i din egen profil gitt klare signaler på hva du ser etter?

Det kan være en litt tidkrevende prosess - det å kommunisere på den måten og lære å "lese mellom linjene" når en skriver med noen.

Til syvende og sist tror jeg det kan være lett å la seg skremme før ting får sjansen til å bli alvorlig.

Du har ikke litt angst for følelsesmessig nærhet, da? Det er det i hvert fall mange som sliter med.

Jeg lover at en rullestol skremmer livet av de fleste menn.

Det kjipe er at det ikke er omvendt. Gutta drar damer som bare det ;o)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg lover at en rullestol skremmer livet av de fleste menn.

Det kjipe er at det ikke er omvendt. Gutta drar damer som bare det ;o)

Hmm... Jeg håper virkelig det finnes noen som har større forståelse enn det.

Hvis mange har fordommer, så trenger jo ikke det å gjelde ALLE, allikevel.

Hvis man først blir ordentlig kjent, burde vel det viktigste være personen, og ikke rullestolen. Men jeg kan godt forstå at det må kjennes både tungt og vanskelig å møte mye fordommer.

Gjest togli
Skrevet

OK togli, jeg sender en sms i morra og så håper vi at jeg får et kult svar. Jeg lover å rapportere ;o)

Venter i spenning ;-)

Skrevet

Venter i spenning ;-)

Nå har jeg sendt sms'en. Nå må du krysse fingrene for at jeg får svar. Jeg synes jeg var kjempemodig nå altså.

Skrevet

Hmm... Jeg håper virkelig det finnes noen som har større forståelse enn det.

Hvis mange har fordommer, så trenger jo ikke det å gjelde ALLE, allikevel.

Hvis man først blir ordentlig kjent, burde vel det viktigste være personen, og ikke rullestolen. Men jeg kan godt forstå at det må kjennes både tungt og vanskelig å møte mye fordommer.

Men problemet er at svært få i utgangspunktet er interessert. Når man kjenner personen er det endel som mister fordommene men langt fra alle.

Nordmenn er faktisk ganske diskriminerende, bare det å få en jobb er et mareritt da det er vanskelig å overbevise arbeidsgiver at man ikke er mer syk enn andre og at man gjør en like bra jobb.

Gjest togli
Skrevet

Nå har jeg sendt sms'en. Nå må du krysse fingrene for at jeg får svar. Jeg synes jeg var kjempemodig nå altså.

Supert!!

Jeg skal nok titte innom her flere ganger i løpet av dagen for å sjekke ståa :-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Men problemet er at svært få i utgangspunktet er interessert. Når man kjenner personen er det endel som mister fordommene men langt fra alle.

Nordmenn er faktisk ganske diskriminerende, bare det å få en jobb er et mareritt da det er vanskelig å overbevise arbeidsgiver at man ikke er mer syk enn andre og at man gjør en like bra jobb.

Nei, det er ikke noe hyggelig å bli forhåndsdømt på grunn av noe som burde være irrelevant. Det er jo litt trist at så mange mennesker går rundt med sånne fordommer.

Jeg håper likevel ikke du gir opp. Kanskje du har litt trass på lager? Håper du klarer å trosse fordommene og finne din vei gjennom motgangen.

Kanskje en og annen på din vei må bite i seg saker og ting og tenke noen tanker på nytt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...