Gjest anonymadama Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Ble påkjørt bakfra for noen dager siden. Bilen min sto stille og han bak traff tilhengerfestet og bilen min hoppet fremover med et kraftig rykk. Ingen synlige skader på min bil,utrolig nok, for jeg opplevde det som et stort"Knas". Støtet kjente jeg i hele kroppen. Hans bil hadde trykket inn skilt og støtfanger. Uklart hva farten hans var, han sier selv 20-max 25 km/t. Han sier at han var i ferd med å bremse, men skled inn i min bil med bremsen inne. Det var glatt/glatte trikkeskinner der, men han var helt klart veldig uoppmerksom. Bilen skal på en sjekk, men hva med meg ? Jeg opplever det som å være stiv og støl i rygg,skuldre og nakke, jeg ble jo anspent etterpå også. Men man tenker jo på nakkesleng, jeg er ikke noen hypokonder, men bør man rutinemessig få en legeundersøkelse etter et slikt uhell?? 0 Siter
Gjest Siddisen Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Ja, absolutt. Spesielt med tanke på evt. senskade / forsikringssak er det avgjørende med dokumentasjon fra lege. 0 Siter
Atene Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 JA! Gå til lege, så du får dokumentert skaden, i tilfelle du får problemer senere. 0 Siter
Gjest dra til legen med en gang. Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 En bør ALLTID til legen etter en sånn ulykke, samme om en ikke kjenner noen smerter. Nakkeslengskadene trenger ikke "vises" før om flere år, og pga forsikringer o.l. så trenger de legeerklæringer for å kunne hjelpe deg. 0 Siter
flisa Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Det skulle du gjort med en gang - det er rutine etter slike påkjørsler. Du skulle også kontaktet politiet. 0 Siter
Rith Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Ja, du burde vært hos lege innen 24 timer etter uhellet, så kom deg til lege. Dette er særs viktig i forhold til en eventuell forsikringssak. Plager i forhold til en nakkesleng kan komme snikende etter tid, derfor er det viktig med dokumentasjon. Kjenner to stykker som fikk livet ødelagt i et biluhell for 7 år siden, de har fortsatt ikke vunnet frem tiltross for bevis. Så nakkesleng er et omfattende tema. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Du bør ta deg en tur til legen. Kan være viktig for helsen din. Hvis dette blir et problem for deg senere kan du gå glipp av erstatninger, hvis du ikke oppsøker lege nå. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Det er veldig viktig at du går til legen og får sjekket opp dette. Ikke minst for at det skal bli registrert i forbindelse med denne påkjørselen, slik at du har dokumentasjon på dette i tilfelle symptomer på skaden først dukker opp litt senere. I tillegg er det viktig at du informerer forsikringsselskapet om det. Ring dem også og spør hvordan du bør forholde deg til dette. Årsaken er at HVIS du har fått en skade som kan medføre ubehagligheter på sikt, så er det viktig at dette er registrert som en personskade som følge av denne ulykken. For da har du krav på den personskadeforsikringen som ligger i bilforsikringen. 0 Siter
frosken Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Jeg ble også påkjørt bakfra for noen dager siden, og både politi og ambulanse som kom forbi insisterte på at jeg dro innom legevakten for registrering av evt. skade. De færreste får varige skader i etterkant av slike episoder, men det er vanlig å føle seg sår og mørbanket i nakke og skuldre. Legen sa at det var viktig å passe på å få nok søvn første uken, samt at det var nyttig å ta antiflogistika (napren, ibux ol) noen dager . Dersom man har lite plager kort tid etter uhellet, er det uvanlig med alvorlige langtidsvirkninger. Synes du skal kontakte legen din samt informere forsikringsselskapet - men samtidig ikke krisemaksimere . 0 Siter
Gjest Tonine Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Viktig å gå til legen, selv om en tror at plagene er forbigående. Særlig på grunn av registrering av skade i forhold til evt. forsikringssak. JEg var selv ut for en ulykke for over 4 år siden. Det så i utgangspunktet ut som jeg var skadefri, men fikk allerede samme kveld stivhet og influensalignende symptomer. Til tider har jeg vært bedre, for så igjen fått igjen plagene. Er nå på god veg til å bli uføretrygdet, og har forsikringssak på gang. Godt at jeg var hos lege dagen etter ulykken. Husk å melde av til forsikringsselskap og ta vare på alle kvitteringer for å få dekket utgiftene av forsikringsselskapet. 0 Siter
midnattsol Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Skynd deg å melde til politiet om personskade. Har hørt at selv om du oppsøker lege rett etter ulykken, så hjelper det ikke for å få erstatning ved et senere tidspunkt om ikke dette er registrert hos politiet. Du må jo selvfølgelig til lege også. Lykke til 0 Siter
Gjest anonymadama Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Takker for alle svar!! Jeg ringte politiet isted for å forhøre meg litt.... Man kontakter politiet ved personskade, derfor også aktuelt ved nakkesleng. Det tenkte ikke jeg på da jeg sto der, stressa, med skademeldings-skjemaet:-( Når man, typisk nok, ikke vet at man eventuelt har en/får en nakkeslengskade, så er det imidlertid vanlig at man leverer inn en anmeldelse i ettertid. Politiet anbefalte også å kontakte lege nå. Har legetime idag om noen timer:-) Kontaktet også forsikringsselskapet mitt idag. Huff. Jeg hadde helst vært alt dette foruten, og ikke vil jeg "påberope" meg nakkesleng sånn uten videre. Jeg har tenkt at jeg er stiv i nakken og ryggen pga stresset og anspentheten etterpå, for jeg var nødt til å kjøre bilen videre for å hente barna i barnehagen.Men det er fornuftig å oppsøke legen. 0 Siter
KjetilEriksen Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Det kan lønne seg å søke advokatbistand raskt, slik at du unngår å gå i noen "feller" underveis! KjetilE 0 Siter
Gjest skikk og bruk på forum Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Det kan lønne seg å søke advokatbistand raskt, slik at du unngår å gå i noen "feller" underveis! KjetilE PS! Ikke bruk navn som nick som noen kan eie, du eller andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.