Gå til innhold

Katt spiste på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, neida, sånn er ikke mine to gullpuser. Nå ligger de bak ryggen min og maler og varmer rompa mi. De er sååå skjønne!

Svigermor er redd katter og liker dem følgelig ikke. Hun er likevel litt på gli når hun ser hvor snille og kosete kattene våre er. Våre katter _er_ spesielle ;-)

Jeg bare tuller :)

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

17

• Prozak

17

• flisa

16

• Goliath

13

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Katteeiere er rare, da. De sier katter er så renslige dyr. Blir man ren av å stikke tunga i rumpa og gni det utover hele kroppen etterpå da? *erte* (ikke skyld på meg, var bikkja som nevnte det) ;-)

Tenk om de ikke vaska seg i rompa sjøl da! Man kan liksom ikke gi dem en vaskeklut og be dem vaske seg heller da ;-)

Den forrige katten min vaska seg alltid rett innenfor inngangsdøra, før hun gikk inn i stua. De to kattene jeg har nå er ikke fullt så nøye på hvor de vasker seg i huset da, men :-/

Onkelen min hadde for mange år siden et grufullt, svært kjøttsår nederst på foten. Såret gikk oppover leggen hans. Han var flere ganger hos lege, men ingenting hjalp. En dag satt han ute med nakne føtter og hunden kom og begynte å slikke på sårene. Onkelen min lot hunden gjøre det fordi det lindret godt. Etter får dager var alle sår borte og han så dem aldri igjen :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Katteeiere er rare, da. De sier katter er så renslige dyr. Blir man ren av å stikke tunga i rumpa og gni det utover hele kroppen etterpå da? *erte* (ikke skyld på meg, var bikkja som nevnte det) ;-)

Synes ikke du skal bruke det mot kattene. Hadde du vært så myk hadde du sannsynligvis gått for selvrimming store deler av dagen du også.

Gjest togli
Skrevet

Jeg bare tuller :)

Jeg begynte jammen å lure altså ;-)

Skrevet

Jeg begynte jammen å lure altså ;-)

men jeg vil ikke ha dem - de ER egoister! :)

Skrevet

Synes ikke du skal bruke det mot kattene. Hadde du vært så myk hadde du sannsynligvis gått for selvrimming store deler av dagen du også.

*lol*

Minner meg forresten om nok en filmscene, men denne gangen med en HUND:

Det var i "a long kiss goodnight", der en mann sier til en dame om den rumpeslikkende bikkja hennes:

"For guds skyld, den bikkja har slikket seg i over en time nå! Det den prøver å få bort er enten borte for lengst ellers så er det kommet for å bli!"

Gjest katteperson
Skrevet

Du viser vel bare hvor lite du vet om katter. Foretrekker dyr som tenker jeg som en katt, en et flokk dyr som bare sikler etter godbit og ikke tenker i det hele tatt (hund). De har helt tomme øyne også, ser at det ikke er noen hjemme der inne... Og DE er virkelig urenslige...æsj...

Gjest katteperson
Skrevet

Hmmm...tror ikke jeg har sagt det - har kun kommentert folks kunnskapsløse uttalelser om dyrs psykologi. Det er veldig ofte sånn at det som mener mest, vet minst.

Forøvrig - alle som har et minimum av kunnskap om slike dyr (katter, hunder o.l.) vet at for å ikke daue selv av bakterier, så har de en enorm naturlig bakterieflora i munnen (bl.a) som dreper fremmede bakterier de får i seg via tungen. Jeg er f.eks ikke begeistret hvis nabobikkja absolutt skal sleike meg i ansiktet, men jeg vet utmerket godt at det ikke er farlig (de naturlige bakteriene dens er sjelden noe annet enn irrelevante for mennesker).

".........................................."

Jepp, menneskebitt er mye værre enn fra katt og kanskje også hund, sånn rent bakteriemessig. Ikke bare bakterier men også antibakterielle stoffer i spyttet til katter.

Gjest togli
Skrevet

men jeg vil ikke ha dem - de ER egoister! :)

Pøh!!!

Skrevet

Hunder kan ha bakterier i munnen som kan være livsfarlige for mennesker. Grøsset skikkelig en gang jeg så ei gammel dame dele isen sin med bukkja, de sleiket annenhver gang. Ble kvalm jeg.

De kan, men som regel har de ikke det.

"........................................"

Mrs. Wallace
Skrevet

Ikke vet jeg om friske katter kan finne på sånt, men at de kan legge seg oppå en baby og kvele den, DET er helt sikkert.

Derfor brukte jeg kattenett når baby sov utendørs uten tilsyn.

Skrevet

Men nå har det seg faktisk sånn at det dør haugevis av mennesker i sultkatastrofer hver eneste dag! :)

Jepp. Og så sitter du her på DOL og klager!!!!?????? Du mener altså at det er viktigere å dole enn å redde små negerbarn?!?!?!!? :-)

"............................................"

Skrevet

Du viser vel bare hvor lite du vet om katter. Foretrekker dyr som tenker jeg som en katt, en et flokk dyr som bare sikler etter godbit og ikke tenker i det hele tatt (hund). De har helt tomme øyne også, ser at det ikke er noen hjemme der inne... Og DE er virkelig urenslige...æsj...

Du er faktisk omtrent like urimelig selv. Jeg slutter aldri å riste på hodet av folk som snakker om at "mitt dyr er bedre enn ditt" etc. Du kan ikke sammenlikne hunder og katter, punktum.

"..............................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp. Og så sitter du her på DOL og klager!!!!?????? Du mener altså at det er viktigere å dole enn å redde små negerbarn?!?!?!!? :-)

Det er en skam. Jeg burde gitt de 349 kronene jeg betaler til Telenor til Afrika i stedet!

Gjest katteperson
Skrevet

Du er faktisk omtrent like urimelig selv. Jeg slutter aldri å riste på hodet av folk som snakker om at "mitt dyr er bedre enn ditt" etc. Du kan ikke sammenlikne hunder og katter, punktum.

"..............................................."

Nei, man kan ikke det, for hunder er både mer urenslig, mindre smarte, og fullstendig uselvstendige.

serendipity
Skrevet

Kødde kan man gjøre med det meste - det er måten det gjøres på som er avgjørende. F.eks så er det ganske så unødvendig å hele tiden ha en trang til å proklamere sitt "hat" mot ting en vet andre har den motsatte følelsen for. Og da tenker jeg på litt mer "viktige" ting enn idol, big brother etc. :-)

"viktige" ting som katter ;-)???

mil1365380270
Skrevet

Ja, er bare misunnelig på krekene :-)

Skrevet

Her i kommunen, har de eldreboliger for eldre som klarer seg selv, men med ettersyn.

Ei av beboerene der var musespist på hånden ....

men i svarte!

Skrevet

"viktige" ting som katter ;-)???

Ehh...ja? Viktigere for en som er katteperson, enn big brother er for en som liker tv. Det er vel rimelig åpenbart, vel?

"............................................."

Skrevet

Nei, man kan ikke det, for hunder er både mer urenslig, mindre smarte, og fullstendig uselvstendige.

Der er det du bommer. Du kan ikke sammenlikne intelligens mellom dyr på den måten - ikke engang mellom mennesker og andre dyr.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...