Gå til innhold

Katt spiste på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er jo bakterier av ymse slag over alt. Men jeg har lest at hunder kan ha en bakterie i munnen som kan føre til alvorlig tannkjøttbetennelse hos mennesker. Hvor mange ganger det har skjedd i verden vet jeg dog ikke.

Tror man ser mellom fingrene med ekle egenskaper dyr man liker har, det er nok å ta av hos alle :-) Når man da ikke liker dyr, skjønner jeg de oppfattes som plagsomme, grisete vesener.

Det blir som snørra på annen manns unger :)

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

17

• Prozak

17

• flisa

16

• Goliath

13

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

Ehh...ja? Viktigere for en som er katteperson, enn big brother er for en som liker tv. Det er vel rimelig åpenbart, vel?

"............................................."

Det virket som du prøvde å si at katter generelt er viktigere enn Big Brother.. Mulig jeg misfortod.

For meg er begge deler TOTALT uinteressant.

Gjest katteperson
Skrevet

Der er det du bommer. Du kan ikke sammenlikne intelligens mellom dyr på den måten - ikke engang mellom mennesker og andre dyr.

Joda, klart man kan. Man ser da hvilket dyr som virker dummest og hvilke virker smartest. Ikke vanskelig å se heller at det ene dyret gjør som det vil, tenker selv, mens det andre bare gjør som det får beskjed om uten å tenke selv.

På samme måten kan man fint si at et menneske er smartere osv enn en spurv.

Skrevet

Det virket som du prøvde å si at katter generelt er viktigere enn Big Brother.. Mulig jeg misfortod.

For meg er begge deler TOTALT uinteressant.

Selvfølgelig. Ethvert levende vesen er viktigere enn big brother eller akutten. Det som blir så feil, er når folk definérer "viktighet" og verdi ut i fra hva de selv interesserer seg for - det er på et helt annet plan. Jeg interesserer meg ikke for ungene dine, f.eks - nabokatten er sannsynligvis viktigere for meg - men jeg går jo ikke rundt og hverken rakker ned på småbarnsforeldre eller snakker om hvor mye jeg "hater" unger.

".............................................."

mil1365380270
Skrevet

Du viser vel bare hvor lite du vet om katter. Foretrekker dyr som tenker jeg som en katt, en et flokk dyr som bare sikler etter godbit og ikke tenker i det hele tatt (hund). De har helt tomme øyne også, ser at det ikke er noen hjemme der inne... Og DE er virkelig urenslige...æsj...

He-he! Har hatt katt også, har du hatt hund?

Var både *erte* og ;-) der, pluss at jeg sa det var bikkja som sa det. Skulle ikke være så vanskelig å se det var spøkefullt sagt.

Har ikke sagt hunder er mer renslige enn katter, bare at man ikke blir ren av å slikke seg i rompa først og på kroppen etterpå. Ikke vær så surpomp, nå ;-)

Skrevet

Joda, klart man kan. Man ser da hvilket dyr som virker dummest og hvilke virker smartest. Ikke vanskelig å se heller at det ene dyret gjør som det vil, tenker selv, mens det andre bare gjør som det får beskjed om uten å tenke selv.

Beklager, men jeg orker ikke diskutere dette med deg når du ikke er interessert i å forstå.

Det siste hintet jeg kommer med er: En sjimpanse har en intelligens som er mer likt et menneske enn en hund. Du kan likevel ikke sammenlikne en hund og en sjimpanse; Hjernene til disse to dyrene har helt forskjellig oppbygging, og "intelligensen" er tilpasset helt forskjellige ting (bruk av sanser etc.). Så også med mennesker i forhold til de fleste andre dyr. Dette er vitenskap, enkelt og greit.

Skrevet

Var både *erte* og ;-) der, pluss at jeg sa det var bikkja som sa det. Skulle ikke være så vanskelig å se det var spøkefullt sagt.

Har ikke sagt hunder er mer renslige enn katter, bare at man ikke blir ren av å slikke seg i rompa først og på kroppen etterpå. Ikke vær så surpomp, nå ;-)

"pluss at jeg sa det var bikkja som sa det. "

Og DET var jo nettopp det morsomste! :-)

Rart at folk er så opptatt av å forsvare katter at de ikke ser humoren i akkurat det innlegget der! :-)

mil1365380270
Skrevet

Det blir som snørra på annen manns unger :)

Ja, det er akkurat sånn det er. Andre hunder er skitne, men møkkhaugen jeg bor med, er bare så nuudelig atte. Dyreeiere er psyke!

mil1365380270
Skrevet

"pluss at jeg sa det var bikkja som sa det. "

Og DET var jo nettopp det morsomste! :-)

Rart at folk er så opptatt av å forsvare katter at de ikke ser humoren i akkurat det innlegget der! :-)

Kanskje så vant til å få kjeft p.g.a. migerne sine at de de har utviklet forfølgelsesvanvidd? ;-)

Gjest katteperson
Skrevet

Har hatt begge deler ja. Det ene slaget skal jeg aldri mer ha for å si det sånn...

Joda, de blir rene skjønner du, det er jo ikke akkurat sånn at de ALLTID vasker seg bak først og at det ligger masse møkk der de gnur utover.

Du har aldri hatt katt? Hunder vasker seg jo som kjent ikke i det hele tatt i særlig grad, og de gnur altså da bare av møkka på eieren sin eller på møbler eller tepper inne. Nice...

Og som sagt, så er det antibakterielle stoffer i kattespytt så de er ikke farlige bakteriebomber for om de slikker seg. Katter lukter jo helt fantastisk rene da noe en jo heller ikke kan si om hunder...

Foretrekker nok noen som vasker seg dog med tunga, enn noen som driter i hele vasken.

Kattevask er forresten et helt feil uttrykk, for katter er jo kjempenøye!

Gjest Hanneline
Skrevet

Åh, neida, sånn er ikke mine to gullpuser. Nå ligger de bak ryggen min og maler og varmer rompa mi. De er sååå skjønne!

Svigermor er redd katter og liker dem følgelig ikke. Hun er likevel litt på gli når hun ser hvor snille og kosete kattene våre er. Våre katter _er_ spesielle ;-)

Like spesielle som mine da antagelig ;)

Skrevet

Kanskje så vant til å få kjeft p.g.a. migerne sine at de de har utviklet forfølgelsesvanvidd? ;-)

Kanskje det;-) Jeg småhumrer fortsatt av innlegget ditt, jeg, og beklager at jeg ikke la inn en liten "lol" umiddelbart! ;-)

Gjest katteperson
Skrevet

Beklager, men jeg orker ikke diskutere dette med deg når du ikke er interessert i å forstå.

Det siste hintet jeg kommer med er: En sjimpanse har en intelligens som er mer likt et menneske enn en hund. Du kan likevel ikke sammenlikne en hund og en sjimpanse; Hjernene til disse to dyrene har helt forskjellig oppbygging, og "intelligensen" er tilpasset helt forskjellige ting (bruk av sanser etc.). Så også med mennesker i forhold til de fleste andre dyr. Dette er vitenskap, enkelt og greit.

hehe.. jo! For her snakker vi jo om en intelligens som likner på den vi har. Og da er en sjimpanse nærmere oss en hunder. Det er også katter da de tenker selv, osv...

Skrevet

Ja, det er akkurat sånn det er. Andre hunder er skitne, men møkkhaugen jeg bor med, er bare så nuudelig atte. Dyreeiere er psyke!

Min hund - naboens bikkje! ;-)

Sånn er det bare!

Skrevet

men i svarte!

Der ser du - mus er farlig!

Selv liker jeg bare våte mus.....

Blæhhh...den var egentlig litt vel tørr....:-)

Gjest Hanneline
Skrevet

Katteeiere er rare, da. De sier katter er så renslige dyr. Blir man ren av å stikke tunga i rumpa og gni det utover hele kroppen etterpå da? *erte* (ikke skyld på meg, var bikkja som nevnte det) ;-)

Ja for bikkjer slikker seg jo ikke? Med den svære siklete tunga si så slikker de seg like mye i ræven som kattene gjør.

Skrevet

Der ser du - mus er farlig!

Selv liker jeg bare våte mus.....

Blæhhh...den var egentlig litt vel tørr....:-)

...eller litt våt?

*nok en blæh*

mil1365380270
Skrevet

Hunden er så smart at nesten alle bor under tak og får mat hver dag. Det kan man ikke si om katter, kan man vel?

Tuddelu! ;-)

Skrevet

...eller litt våt?

*nok en blæh*

he-he...morroklumpen:-)

mil1365380270
Skrevet

Ja for bikkjer slikker seg jo ikke? Med den svære siklete tunga si så slikker de seg like mye i ræven som kattene gjør.

Seff slikker de seg i rumpa, de formelig elsker rumper. Alle rumper faktisk! Men de drar det ikke utover hele kroppen sin med tunga etterpå ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...