Gå til innhold

Katt spiste på baby

Anbefalte innlegg

Gjest Hanneline
Skrevet

Jøss, jeg som trodde mine var helt unormale ;-)

Nupp her i gården går hunkatten over stokk og stein for å få vår oppmerksomhet. Det skal koses til hun omtrent dauer av kos.. :)

Hankatten vår vil helst ha hodet sitt inni munnen vår... det er gniing og gnaing og murring som om det sto om livet.

Man kan ikke bevege seg ut av et rom, så må kattene følge etter, samme om de sov. De _skal_ se hva jeg gjør for noe...

Til tider nesten _litt_ slitsomt! *ler*

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

17

• Prozak

17

• flisa

16

• Goliath

13

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mulig hysterisk ja.. men jeg har selv blitt bitt og kloret helt uprovosert av katter. Så stoler ikke det grann på dem! De er noen uforutsigbare krek.

Stort sett så får man det man ber om, både med katter og hunder. Tenker nå jeg.

Dyr som uprovosert går til angrep, når det ikke er snakk om rovdyr og bytte, er enten a) Vanskjøttede, mishandlede etc. (altså, menneskers feil) eller B) Syke på et eller annet vis.

"............................................"

Skrevet

Men så har vi ikke rabies i norge da...

Men så var ikke dette i Norge heller.....;-)

Gjest katteperson
Skrevet

Hunden er så smart at nesten alle bor under tak og får mat hver dag. Det kan man ikke si om katter, kan man vel?

Tuddelu! ;-)

"Hunden er så smart at nesten alle bor under tak og får mat hver dag. Det kan man ikke si om katter, kan man vel?"

Skulle det være et argument? Jeg tror du vet like godt som alle andre at det ikke er kattene og hundene som bestemmer hvor de bor. Hadde ikke hunder kostet penger og de også hadde fått gått fritt ville de formert seg og vært overalt, slik de er i mange fattige land.

Du må nok prøve litt hardere enn det der...

Gjest katteperson
Skrevet

Å si at katter tenker selv, men at hunder ikke tenker selv, viser jo at du ikke har skjønt noenting :-) Selvstendighet fremfor flokkavhengighet har overhodet ingenting med intelligens å gjøre - ei har total underkastelse eller strihet det heller. Skulle man følge "logikken" din, så må man konkludere med at kinesere er mindre intelligent enn nordmenn, fordi de i større grad adlyder lederen/diktatoren. Dette er helt elementært, både på filosofisk og vitenskapelig plan

P.S: Det blir akkurat like tøvete å snu på det, og si at hunder er mer intelligent enn katter, fordi de i motsetning til katter er lette å lære triks.

"Selvstendighet fremfor flokkavhengighet har overhodet ingenting med intelligens å gjøre - ei har total underkastelse eller strihet det heller."

Joda...

"Skulle man følge "logikken" din, så må man konkludere med at kinesere er mindre intelligent enn nordmenn, fordi de i større grad adlyder lederen/diktatoren."

Ja? Jeg tror ikke at alle menneskeraser er like intelligente, selv om det ikke er lov å si det. Men de fleste rasene har nok evnen til å lære seg mer enn de kan om de bare gadd/hadde hatt mulighet til det.

"Dette er helt elementært, både på filosofisk og vitenskapelig plan"

Ja, sikkert, for deg. Du tenker bare annerledes enn meg.

"P.S: Det blir akkurat like tøvete å snu på det, og si at hunder er mer intelligent enn katter, fordi de i motsetning til katter er lette å lære triks"

Her kommer jo igjen intelligensen inn i bildet da. Katter vet at de ikke behøver drive med slikt tull, ingen kan tvinge dem, og mat får de uansett. Holder man tilbake mat og frihet, så lærer katter triks også, for å overleve.

Hunder skjønner ikke at de ikke behøver, og logrer ivrig mens de ser dumme ut, alt for en godbit. Ikke noe annet enn gobiten betyr noe for dem da. Det virker en smule dumt på meg kan du si...

Skrevet

Hunden er så smart at nesten alle bor under tak og får mat hver dag. Det kan man ikke si om katter, kan man vel?

Tuddelu! ;-)

Jølle er et godt eksempel på en middels smart hund.

Også han bor under tak og får mat når han er sulten:-)

Gjest katteperson
Skrevet

"Og som sagt, så er det antibakterielle stoffer i kattespytt så de er ikke farlige bakteriebomber for om de slikker seg"

Hunder har enda sterkere "antibakterier" i munnen enn katter.

".........................................."

Jeg har hørt at katter har mest av det, men ikke vet jeg hva som er riktig. Med all bæsjen hunder spiser rundt omkring burde de jo ha masser av det ja...

Gjest trultemor25
Skrevet

Stort sett så får man det man ber om, både med katter og hunder. Tenker nå jeg.

Dyr som uprovosert går til angrep, når det ikke er snakk om rovdyr og bytte, er enten a) Vanskjøttede, mishandlede etc. (altså, menneskers feil) eller B) Syke på et eller annet vis.

eller c) katter

mil1365380270
Skrevet

Jølle er et godt eksempel på en middels smart hund.

Også han bor under tak og får mat når han er sulten:-)

Jølle er smart nok til å få menneskene til å like ham, vet du. Til og med en middels smart hund klarer det ;-)

mil1365380270
Skrevet

"Hunden er så smart at nesten alle bor under tak og får mat hver dag. Det kan man ikke si om katter, kan man vel?"

Skulle det være et argument? Jeg tror du vet like godt som alle andre at det ikke er kattene og hundene som bestemmer hvor de bor. Hadde ikke hunder kostet penger og de også hadde fått gått fritt ville de formert seg og vært overalt, slik de er i mange fattige land.

Du må nok prøve litt hardere enn det der...

En grunn til at hunder koster penger og katter stort sett er gratis.... Du får de kastet etter deg, det kryr av katter som ikke klarer å skaffe seg husrom og mat ;-)

Skrevet

Jølle er smart nok til å få menneskene til å like ham, vet du. Til og med en middels smart hund klarer det ;-)

Det klarer jo til og med en gullfisk....:-)

Skrevet

Selvfølgelig. Ethvert levende vesen er viktigere enn big brother eller akutten. Det som blir så feil, er når folk definérer "viktighet" og verdi ut i fra hva de selv interesserer seg for - det er på et helt annet plan. Jeg interesserer meg ikke for ungene dine, f.eks - nabokatten er sannsynligvis viktigere for meg - men jeg går jo ikke rundt og hverken rakker ned på småbarnsforeldre eller snakker om hvor mye jeg "hater" unger.

".............................................."

hihi - syyykt sagt :)

mil1365380270
Skrevet

Det klarer jo til og med en gullfisk....:-)

Ja, der ser du! Til og med gullfisk klarer det katter ikke får til ;-)

Skrevet

Det har sikkert en forklaring:-)

Dere er blitt blaute ;-)

Skrevet

Nå spammer du, og det er ikke pent gjort.

Nei, det er irriterende, jeg vet det. Men jeg vil at så mange som mulig skal få vite om den syke tufsen. Les annet svar til deg.

Gjest Conns
Skrevet

Nei, det er irriterende, jeg vet det. Men jeg vil at så mange som mulig skal få vite om den syke tufsen. Les annet svar til deg.

Da kunne du startet EN ny tråd med det, fremfor å legge det ut i forskjellige tråder mange ganger.

Gjest begynner å lure, har nettopp logget på
Skrevet

hva handler det om...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...