Gå til innhold

Katt spiste på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Selvstendighet fremfor flokkavhengighet har overhodet ingenting med intelligens å gjøre - ei har total underkastelse eller strihet det heller."

Joda...

"Skulle man følge "logikken" din, så må man konkludere med at kinesere er mindre intelligent enn nordmenn, fordi de i større grad adlyder lederen/diktatoren."

Ja? Jeg tror ikke at alle menneskeraser er like intelligente, selv om det ikke er lov å si det. Men de fleste rasene har nok evnen til å lære seg mer enn de kan om de bare gadd/hadde hatt mulighet til det.

"Dette er helt elementært, både på filosofisk og vitenskapelig plan"

Ja, sikkert, for deg. Du tenker bare annerledes enn meg.

"P.S: Det blir akkurat like tøvete å snu på det, og si at hunder er mer intelligent enn katter, fordi de i motsetning til katter er lette å lære triks"

Her kommer jo igjen intelligensen inn i bildet da. Katter vet at de ikke behøver drive med slikt tull, ingen kan tvinge dem, og mat får de uansett. Holder man tilbake mat og frihet, så lærer katter triks også, for å overleve.

Hunder skjønner ikke at de ikke behøver, og logrer ivrig mens de ser dumme ut, alt for en godbit. Ikke noe annet enn gobiten betyr noe for dem da. Det virker en smule dumt på meg kan du si...

"Ja, sikkert, for deg. Du tenker bare annerledes enn meg."

*Ler meg fillete*

Forskjellen er nok heller at jeg _tenker_, og ikke innbiller meg ting det ikke finnes belegg for. Det er direkte fascinerende hvordan du åpenbart ikke har det minimum av innsikt til å se hvor langt ut på jordet du er :-)

Nuvel, nok om det.

".........................................."

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

17

• Prozak

17

• flisa

16

• Goliath

13

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hihi - syyykt sagt :)

Whatever. Det er imidlertid sånn det er.

"............................................"

Gjest togli
Skrevet

Nupp her i gården går hunkatten over stokk og stein for å få vår oppmerksomhet. Det skal koses til hun omtrent dauer av kos.. :)

Hankatten vår vil helst ha hodet sitt inni munnen vår... det er gniing og gnaing og murring som om det sto om livet.

Man kan ikke bevege seg ut av et rom, så må kattene følge etter, samme om de sov. De _skal_ se hva jeg gjør for noe...

Til tider nesten _litt_ slitsomt! *ler*

Huff da...Den forrige katta vår ble antagelig tatt fra moren litt for tidlig. Hun var fæl til å sutte på oss. Det var ganske slitsomt!

Men søte er de jo da :-)

Skrevet

Men så var ikke dette i Norge heller.....;-)

I know.......så kan ikke si akkrat dette bekymrer! MEG hvertfall :).

Men det kan skje at katter kveler unger, spedbarn da, sånn av uhell! Sjeldent da! :-D

Gjest Hanneline
Skrevet

Huff da...Den forrige katta vår ble antagelig tatt fra moren litt for tidlig. Hun var fæl til å sutte på oss. Det var ganske slitsomt!

Men søte er de jo da :-)

Hehe kan jeg godt tenke meg!

Søte er de såvisst.

(med få unntak såklart når de riv er ned ymse knuselig ting i sin jakt på et støvkorn her og der)

Men ingenting som slår det å knuse ansiktet ned i deilig myk pels som lukter godt.

Skrevet

Hei, jeg vil gjerne at så mange som mulig leser dette innlegget som ble postet til meg i dag:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3019852

Tråden heter 'Litt kvinnfolkpjatt på kvinnedagen' (8/3)

Fikk desverre ikke lest det før det ble slettet favn, men av det som ellers er skrevet om det - så forstår jeg godt at du reagerer kraftig.

Skrevet

Ja, der ser du! Til og med gullfisk klarer det katter ikke får til ;-)

hah....kattene mine bor under tak og får mat hver dag.

:-)

Skrevet

Dere er blitt blaute ;-)

he-he....blir jo eldre vi også:-)

Skrevet

I know.......så kan ikke si akkrat dette bekymrer! MEG hvertfall :).

Men det kan skje at katter kveler unger, spedbarn da, sånn av uhell! Sjeldent da! :-D

Det bekymrer ikke meg heller forsåvidt - ikke har jeg baby og ikke har jeg katt.

Men hovedinnlegget uttrykte mer sjokk for det som HAR skjedd enn det som eventuelt KAN komme til å skje i hans/hennes husholdning.

Gjest katteperson
Skrevet

En grunn til at hunder koster penger og katter stort sett er gratis.... Du får de kastet etter deg, det kryr av katter som ikke klarer å skaffe seg husrom og mat ;-)

hehe.. og du har skjønt mye ja... er jo frodi katter er graits her i landet og ikke hunder det kryr av dem da. I utlandet kryr det på liknende måte av hunder også. Eller mener du at utenlandkse hunder er dumme da? *LOL*

mil1365380270
Skrevet

hehe.. og du har skjønt mye ja... er jo frodi katter er graits her i landet og ikke hunder det kryr av dem da. I utlandet kryr det på liknende måte av hunder også. Eller mener du at utenlandkse hunder er dumme da? *LOL*

Re gratis eller ikke: Hva kom først, høna eller egget? ;-)

Men jeg gir meg her. Katten er så klart smartest, du har helt rett :-)

Skrevet

Det bekymrer ikke meg heller forsåvidt - ikke har jeg baby og ikke har jeg katt.

Men hovedinnlegget uttrykte mer sjokk for det som HAR skjedd enn det som eventuelt KAN komme til å skje i hans/hennes husholdning.

Heheh. jaa.......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...