Gå til innhold

Kleskjøp - Hjeeelp!!

Anbefalte innlegg

Gjest Svanhilde
Skrevet

Nå trenger jeg hjelp her..... "Gammal kjærring" i midten av 30-åra, noen kilo for mye rundt mage og rompe... På fredag skal jeg ut på byen, og har _ingenting_ (bokstavlig talt) å ha på meg! Ikke noe som passer til et bybesøk i allefall :) Trenger fullt antrekk inkl. støvler, men aner ikke hva som er aktuelt i motebildet nå. Vil se litt ok ut, og gjerne noe som skjuler litt av vedhenget etter siste fødsel. Er ikke diiiger, men har 10 kg. for mye samlet rundt mage og bak...

Jeg tar veldig gjerne imot råd og tips på hva jeg kan finne på - går meg alltid vill i radene med klær.....

Hva med hår? leste om en ny side i danmark med masse frisyrer, men husker ikke linken.....

Petrine Eiffel
Skrevet

Vil anbefale deg å IKKE kjøpe støvler, i hvert fall. Det er IKKE in:-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Finn i hvert fall noen farger du liker og føler du kler. Farger betyr mye.

Smak og behag er selvsagt forskjellig... Men jeg har i hvert fall gode erfaringer med en butikk som heter PM (Personlig mote). Aner ikke hvor stor kjeden er, eller hvor du bor. Men den finnes i hvert fall i Oslo. Klær for damer 30+. Greie priser, god kvalitet, mye å velge i.

Ellers prøver jeg stort sett å styre unna de største billigkjedene - synes det er mye dårlig i dem, dårlig kvalitet, kjedelige snitt, slaskete stoff.

Men det hender likevel at jeg finner noe sånne steder også. Fx Kapp-Ahl eller Cubus.

Skrevet

Vil anbefale deg å IKKE kjøpe støvler, i hvert fall. Det er IKKE in:-)

Hva skal man ha på beina, hvis man ikke skal ha støvler?

Petrine Eiffel
Skrevet

Hva skal man ha på beina, hvis man ikke skal ha støvler?

Støvletter, kanskje? Støvler er slik man bruker i skogen eller når man klipper plenen det:-)

Gjest klem til deg
Skrevet

Ta deg fri noen timer en formiddag (ikke lørdag) da er sjansene større for at du kan få litt hjelp i butikken. De store rimelige kjedene er det lite hjelp å hente i, men du kan jo prøve, og så bare gå ut med en gang du ikke får den hjelpen du trenger. Kommer jo an på utvalget av butikker der du bor.

Når du har kjøpt et antrekk, ber du om tips til hva slags støvletter de synes ville passe, så går du og kjøper dette etterpå.

Vær tydelig når du ber om hjelp, da får du raskt inntrykk av om butikken er for deg eller ikke.

Velg å vise frem noe av det du er fornøyd med, men veldger du feks et skjørt som går til knærne eller kortere, så veldger du ikke det mest utringete. Velger du langt skjørt eller bukser, kan du være mer utringet. Er støvlettene høye i skaftet, kan de godt ha lavere hæl. Sminker du øynene kraftig, velger du dusere leppefarge..

Velg noe du føler deg vel i, og som du kan bevege deg pent i.

Skal du ikke kjøpe nytt ytterplagg, ha på deg det ytterplagget du kommer til å ha på deg til helgen, når du handler.

Bestill frisørtime!

Skrevet

Støvletter, kanskje? Støvler er slik man bruker i skogen eller når man klipper plenen det:-)

Jeg tenker på støvletter som et type støvler, jeg, så jeg trodde du tenkte at hun skulle gå med småsko i -20*C :o)

Gjest Svanhilde
Skrevet

Ta deg fri noen timer en formiddag (ikke lørdag) da er sjansene større for at du kan få litt hjelp i butikken. De store rimelige kjedene er det lite hjelp å hente i, men du kan jo prøve, og så bare gå ut med en gang du ikke får den hjelpen du trenger. Kommer jo an på utvalget av butikker der du bor.

Når du har kjøpt et antrekk, ber du om tips til hva slags støvletter de synes ville passe, så går du og kjøper dette etterpå.

Vær tydelig når du ber om hjelp, da får du raskt inntrykk av om butikken er for deg eller ikke.

Velg å vise frem noe av det du er fornøyd med, men veldger du feks et skjørt som går til knærne eller kortere, så veldger du ikke det mest utringete. Velger du langt skjørt eller bukser, kan du være mer utringet. Er støvlettene høye i skaftet, kan de godt ha lavere hæl. Sminker du øynene kraftig, velger du dusere leppefarge..

Skal du ikke kjøpe nytt ytterplagg, ha på deg det ytterplagget du kommer til å ha på deg til helgen, når du handler.

Bestill frisørtime!

....og stor klem til deg for fine ord og tips...! :)

Angela1365380318
Skrevet

Bestill frisørtime!

Vivikens har mye fint for din aldersgruppe, er ikke dyrt heller. Be om hjelp, si tydelig fra hva du liker og hva du ikke liker.

Det viktigeste er at du liker plaggene og føler deg vel, etter det kommer moten.

Utringing, men litt løs mage kan skjule en litt rund mage, romper er kjempe inn for tiden så ikke prøv å gjem den med lang genser eller topp! Ikke ta bleket stoff fremme på lårene, det vil få de til å se større ut.

Støveletter høres bra ut det.

Dersom du vil ofre dette litt penger så kan du for 495 kr få en time med sminkekosntulasjon hos make up store der du lærer å legge den den makeupen du vil på deg selv, etterpå for du velge ut produkter for samme beløp.

Gjest pekka
Skrevet

Når du har funnet drakta el tøyet du vil bruke, så pynter du det hele opp med et iøyenfallende, vakkert, langt smykke. Det får blikket til folk til å gå lengre opp, hvis du ikke vil at de skal se mage-rompe mener jeg. Kos deg med tøyvalg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...