Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mette Lill

Dersom man ber partneren sin om noe, men h*n vil ikke gjøre. Er sterkt uenig osv.

Så diskuterer man og krangler.

Og sier at man blir lei seg/såret/dagen blir ødelagt hvis h*n ikke gjør den og den saken.

Og personen fortsatt ikke gjør den saken fordi den personeon er uenig i det, selv om det gjør den andre lei seg.

Er den personen da egoistisk? Eller må man godta at man er uenig til tross for at man selv blir så lei seg pga det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221779-n%C3%A5r-man-blir-s%C3%A5ret-og-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må godta at man er uenig, og en person kan ikke få viljen sin "fordi h*n blir sår og lei". Da kan den som lettest viser at h*n er lei seg alltid få viljen sin ved å ty til tårer osv.

Men man bør diskutere saken og hvis det er veldig viktig for den ene, og ikke fullt så viktig for den andre, bør kanskje den det er viktigst for "vinne".

Jeg forsto ikke hvilken person som du spurte om var egoistisk, den som vil gjøre noe eller den som ikke vil. Det blir uansett umulig for oss å si noe om.

petter smart

Med forbehold om hva dette gjelder så svarer jeg på generelt grunnlag.

Det er personen som bruker følelsemessig utpressing for å viljen sin som er egoistisk.

En kan selvfølgelig ikke kreve at den andre gjør alt en vil, ellers blir en lei seg.

En må nok godta at en er uenig.

Selv om mange kvinner faktisk gjør slikt. De bruker tårene for å få viljen sin. Kjenner til et par som er sånn.

Annonse

skorpionfisken

Det kommer vel ann på hva det er det da?

Om min samboer blir såret og lei seg fordi jeg nekter å være med på noe jeg synes er ekkelt, for eksempel trekant med en kompis/venninne så får han bare sutre. Om han blir lei seg fordi jeg nekter å være med på noe kriminelt så får han bare sutre. Om han blir såret fordi jeg nekter å være med på noe som vil såre andre eller sette økonomien vår helt over styr så får han bare sutre.

Om han blir såret og lei seg fordi jeg nekter å snakke med ett av barna hans så skjønner jeg reaksjonen hans, da er det jeg som er vanskelig. Om han blir såret og lei seg om jeg nekter å være med på noe som er en bagatell for meg men som betyr mye for ham, så skjønner jeg at han reagerer negativt men skjønner ikke hvorfor han skal sutre som et barn.

Uansett er det idiotisk av voksne mennesker å sutre seg til viljen sin. Det er 5-åringer som gjør sånt.

Gjest staedtler

Herregud.

Hvor gammel er du?

Basert på det innlegget her er jeg enig med typen din selv om jeg ikke vet hva krangelen handler om. Du virker jo ikke helt god.

Jeg vil hevde at du er for kjapp på avtrekkeren her.

"Mette Lill" skriver i tredje person. Ja, ofte skinner det igjennom at "man" egentlig betyr "jeg", men reint generelt bør man ha i bakhodet at det ikke nødvendigvis er tilfellet.

ShitDiddelyDo

Jeg vil hevde at du er for kjapp på avtrekkeren her.

"Mette Lill" skriver i tredje person. Ja, ofte skinner det igjennom at "man" egentlig betyr "jeg", men reint generelt bør man ha i bakhodet at det ikke nødvendigvis er tilfellet.

Det er nå uansett et ustabilt spørsmål. Ingen voksne mennesker går rundt og forventer at partene i et samliv skal være enige i absolutt alt, og at den ene parten skal tøye sine meninger bare fordi den andre blir lei seg.

Herreminhatt.

Gjest staedtler

Det er nå uansett et ustabilt spørsmål. Ingen voksne mennesker går rundt og forventer at partene i et samliv skal være enige i absolutt alt, og at den ene parten skal tøye sine meninger bare fordi den andre blir lei seg.

Herreminhatt.

Er enig i dette, og da spesielt "Herreminhatt", men det er likevel på sida av mitt poeng.

Men ok.. Mitt budskap er levert. Forhåpentligvis absorberes også ditt poeng.

Gjest Turbo Tuppa

Jeg synes man selv er egoistisk dersom man legger det presset på partneren sin, "Hele dagen min blir ødelagt hvis du ikke..." Det er dårlig gjort!

Man er i sin fulle rett til å si nei. Nå går jeg ut fra at dette ikke dreier seg om en filleting som man like gjerne kunne gjort selv da.

Annonse

Mrs. Wallace

Det kommer vel ann på hva det er det da?

Om min samboer blir såret og lei seg fordi jeg nekter å være med på noe jeg synes er ekkelt, for eksempel trekant med en kompis/venninne så får han bare sutre. Om han blir lei seg fordi jeg nekter å være med på noe kriminelt så får han bare sutre. Om han blir såret fordi jeg nekter å være med på noe som vil såre andre eller sette økonomien vår helt over styr så får han bare sutre.

Om han blir såret og lei seg fordi jeg nekter å snakke med ett av barna hans så skjønner jeg reaksjonen hans, da er det jeg som er vanskelig. Om han blir såret og lei seg om jeg nekter å være med på noe som er en bagatell for meg men som betyr mye for ham, så skjønner jeg at han reagerer negativt men skjønner ikke hvorfor han skal sutre som et barn.

Uansett er det idiotisk av voksne mennesker å sutre seg til viljen sin. Det er 5-åringer som gjør sånt.

Amen. Til alt du skrev. ;o)

Det er vanskelig å svare på, i og med at vi ikke vet hva du vil at han skal gjøre for deg.

Hvis du vil han skal legge sokkene sine i skittenkurven, burde det være et greit krav. Hvis du vil at han skal drepe noen for deg, er det ikke et greit krav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...