Gå til innhold

Hva syns dere om hun som vil få barn med en som ikke vil bli pappa'n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryktelig vanskelig sak. Burde kanskje ha frosset ned ubefruktede egg?

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Anaïs

15

• morsan

11

• Gemini

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er enig med deg selv om han vel egentlig sa ja til å bli far da de eggene ble befruktet.

Det er lov til å ombestemme seg hvis livssituasjonen endrer seg. Tror man kan ta for gitt at et eventuelt samtykke ble gitt under forutsetning av at de fortsatt var sammen når det ble aktuelt å få barn. :-)

Skrevet

Hadde vært rart det også når man var i et forhold.....)

men noen av hver kanskje....

Skrevet

Trro ikke det går an - det gikk ihvertfall ikke an for bare noen få år siden.

Skrevet

Dumt av ho å ikke fryse ned sine ubefruktede egg!!!

Syns synd på ho. men er enig med han.

(vet ikke om jeg hadde vært enig, dersom det hadde vært meg da...)

Tror ikke nedfrysing av ubefruktede egg går an, eller gir dårlig odds eller noe slikt. mener å ha lest det et sted.

Skrevet

Helt enig med deg, har null respekt for kvinner som velger à baere frem et barn uten mannens samtykke (altsà han som befruktet!); hadde blitt SAA forbannet hvis jeg var han!

Gjelder det kvinner som velger å bære fram barn som allerede er blitt til og befinner seg i mors liv også? I så fall synes jeg du er hard. Jeg for min del har mye mindre respekt for de som synes at et ufødt liv er noe man bare kan kvitte seg med sånn uten videre. Men nå er jeg en av de du forakter da, så det forklarer jo litt:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

det blir noe annet når man har "smelt noen på tjukka" - syns jeg.....

Hva med de som uten å si noe til partneren slutter med prevensjon, da, på tross av at partneren har gitt uttrykk for at han ikke ønsker barn? Var mer sånne tilfeller jeg tenkte på da jeg kommenterte SDD sitt innlegg.

Skrevet

Dumt av ho å ikke fryse ned sine ubefruktede egg!!!

Syns synd på ho. men er enig med han.

(vet ikke om jeg hadde vært enig, dersom det hadde vært meg da...)

Det er ikke alle land det er lov å fryse ned ubefruktede egg. I Norge er det f.eks. ikke lov.

Skrevet

Helt enig med deg, har null respekt for kvinner som velger à baere frem et barn uten mannens samtykke (altsà han som befruktet!); hadde blitt SAA forbannet hvis jeg var han!

Oi! Mener du det også i de tilfellene der befruktningen har skjedd INNI en kvinne??

Skrevet

Det skal jo være to om å lage et barn og vil ikke den ene parten, så kan han jo ikke tvinges.

Jeg er helt enig med han, men synes selvsagt synd på henne.

Skrevet

Gjelder det kvinner som velger å bære fram barn som allerede er blitt til og befinner seg i mors liv også? I så fall synes jeg du er hard. Jeg for min del har mye mindre respekt for de som synes at et ufødt liv er noe man bare kan kvitte seg med sånn uten videre. Men nå er jeg en av de du forakter da, så det forklarer jo litt:-)

JEg tenker pà tilfeller der en kvinne blir gravid og mannen ikke vil ha barn ja; dvs om hun visste pà forhànd at han ikke ville bli far.

Skrevet

JEg tenker pà tilfeller der en kvinne blir gravid og mannen ikke vil ha barn ja; dvs om hun visste pà forhànd at han ikke ville bli far.

Det blir en annen sak. Ingen blir "Lurt" til å bli far - det finnes fremdeles kondomer i de tilfeller man ikke utstår tanken på at det skal bli barn av det man gjør.

Skrevet

Bevisst lureri er et svik! Hvis hun f eks sier at hun bruker p-piller, men skyller dem ned i do og satser på å "lure" ham.

Men det er mange tilfeller der barn blir unnfanget ved "risikofylt adferd" som er like mye den enes skyld som den andres, og da får jammen meg mannen være mann nok og ta sitt ansvar for det barnet som måtte komme.

Skrevet

Uffda. Jeg føler jo veldig med henne, men forstår godt han også.

De bør nok være enige begge to.

Skrevet

Hva med de som uten å si noe til partneren slutter med prevensjon, da, på tross av at partneren har gitt uttrykk for at han ikke ønsker barn? Var mer sånne tilfeller jeg tenkte på da jeg kommenterte SDD sitt innlegg.

Når en mann har samleie må han nesten regne med at han kan bli far av det. enten ved et uhell, ved svik, løgn eller i fylla - det er sånn det er. Han kan ikke da forlange at dama skal ta et abortinngrep mot hennes vilje heller - det er to ulike saker dette.'

Det beste hadde jo vært om ALLE kunne fått valgt fritt, men noen kjerringer (må jo kalle dem det) lurer altså en mann til å bli far. Man kan ikke alltid sikre seg mot drittsekker - annet enn ved hjelp av kondom da - eller sølibat -hehe

Skrevet

Det blir en annen sak. Ingen blir "Lurt" til å bli far - det finnes fremdeles kondomer i de tilfeller man ikke utstår tanken på at det skal bli barn av det man gjør.

Ja, det finnes kondomer.

Men hvis det er et fast forhold - samboere eller ektefeller - så må man jo forvente at man kan stole på partneren hvis hun sier at hun tar pillen.

Personlig hadde ikke jeg orket å ha ansvaret for prevensjonen hvis jeg ønsket barn og han ikke. Men da ville jeg ha sagt rett ut at han fikk ta ansvaret selv, enten ved å bruke kondom eller ved å sterilisere seg.

Skrevet

Bevisst lureri er et svik! Hvis hun f eks sier at hun bruker p-piller, men skyller dem ned i do og satser på å "lure" ham.

Men det er mange tilfeller der barn blir unnfanget ved "risikofylt adferd" som er like mye den enes skyld som den andres, og da får jammen meg mannen være mann nok og ta sitt ansvar for det barnet som måtte komme.

Vel, hadde jeg vaert i en slik situasjon sà ville jeg tatt abort, aldri tvunget en annen person til à bli forelder mot hans vilje.

Skrevet

Når en mann har samleie må han nesten regne med at han kan bli far av det. enten ved et uhell, ved svik, løgn eller i fylla - det er sånn det er. Han kan ikke da forlange at dama skal ta et abortinngrep mot hennes vilje heller - det er to ulike saker dette.'

Det beste hadde jo vært om ALLE kunne fått valgt fritt, men noen kjerringer (må jo kalle dem det) lurer altså en mann til å bli far. Man kan ikke alltid sikre seg mot drittsekker - annet enn ved hjelp av kondom da - eller sølibat -hehe

Nei, riktig, man kan ikke sikre seg mot all slags drittsekker. Men det er MEGET dàrlig gjort og forferdelig egoistisk, bàde mot mannen og det kommende barn, à insistere pà à bli mor en i slik situasjon.

Skrevet

Ja, det er utrolig stygt gjort. Jeg kjenner til en som ble far på den måten. Til slutt (flere år etter at barnet kom til verden) var det dessuten han som måtte ta over omsorgen for barnet 100% av tiden, fordi barnets mor var uskikket til å ta seg av barnet.

Skrevet

Joda, jeg kjenner en som ble lurt. Var i et svært så etablert forhold, og de var enige om å vente med å få barn. De trengte å rydde opp i en del ting i livene sine før de var klar for å ta seg av andre enn seg selv. Men hun løy, sa hun gikk på pilla, noe hun da ikke gjorde, om hun skyldte de ned i do eller hvordan hun nå gjorde det.

Når man tilsynelatende er enige om å vente med å få barn, og tilsynelatende er sikret med en av de sikreste typer prevensjon, så mener jeg at han har blitt lurt. Man kan da ikke forvente at alle menn skal bruke kondom når samtidig samboer/kone (sier at hun) bruker p-piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...