Gå til innhold

Hva syns dere om hun som vil få barn med en som ikke vil bli pappa'n

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Når en mann har samleie må han nesten regne med at han kan bli far av det. enten ved et uhell, ved svik, løgn eller i fylla - det er sånn det er. Han kan ikke da forlange at dama skal ta et abortinngrep mot hennes vilje heller - det er to ulike saker dette.'

Det beste hadde jo vært om ALLE kunne fått valgt fritt, men noen kjerringer (må jo kalle dem det) lurer altså en mann til å bli far. Man kan ikke alltid sikre seg mot drittsekker - annet enn ved hjelp av kondom da - eller sølibat -hehe

Men tenk så kjedelig med avholdenhet hvis man er i et etablert forhold, da. :-D

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Anaïs

15

• morsan

11

• Gemini

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Joda, jeg kjenner en som ble lurt. Var i et svært så etablert forhold, og de var enige om å vente med å få barn. De trengte å rydde opp i en del ting i livene sine før de var klar for å ta seg av andre enn seg selv. Men hun løy, sa hun gikk på pilla, noe hun da ikke gjorde, om hun skyldte de ned i do eller hvordan hun nå gjorde det.

Når man tilsynelatende er enige om å vente med å få barn, og tilsynelatende er sikret med en av de sikreste typer prevensjon, så mener jeg at han har blitt lurt. Man kan da ikke forvente at alle menn skal bruke kondom når samtidig samboer/kone (sier at hun) bruker p-piller.

Jeg er helt enig med deg.

Skrevet

Jeg står fullt og helt på hans side her - hevet over en hver tvil.

Mrs. Wallace
Skrevet

Kjip situasjon for dama - men jeg synes ikke det er noen tvil om at mannen har retten på sin side her.

Skrevet

Nei, riktig, man kan ikke sikre seg mot all slags drittsekker. Men det er MEGET dàrlig gjort og forferdelig egoistisk, bàde mot mannen og det kommende barn, à insistere pà à bli mor en i slik situasjon.

Selvsagt er det det :)

Gjest humrevoll
Skrevet

Det skal jo være to om å lage et barn og vil ikke den ene parten, så kan han jo ikke tvinges.

Jeg er helt enig med han, men synes selvsagt synd på henne.

Burde han ikke tenkt på det FØR han ga sin sæd og befruktet disse eggene? Han visste jo da at det kom til å bli fram i tid at disse barna avt skulle bli skikkelig til...

Skrevet

Ja, det er utrolig stygt gjort. Jeg kjenner til en som ble far på den måten. Til slutt (flere år etter at barnet kom til verden) var det dessuten han som måtte ta over omsorgen for barnet 100% av tiden, fordi barnets mor var uskikket til å ta seg av barnet.

Men jeg regner med at han elsker barnet sitt?

Skrevet

Joda, jeg kjenner en som ble lurt. Var i et svært så etablert forhold, og de var enige om å vente med å få barn. De trengte å rydde opp i en del ting i livene sine før de var klar for å ta seg av andre enn seg selv. Men hun løy, sa hun gikk på pilla, noe hun da ikke gjorde, om hun skyldte de ned i do eller hvordan hun nå gjorde det.

Når man tilsynelatende er enige om å vente med å få barn, og tilsynelatende er sikret med en av de sikreste typer prevensjon, så mener jeg at han har blitt lurt. Man kan da ikke forvente at alle menn skal bruke kondom når samtidig samboer/kone (sier at hun) bruker p-piller.

Han må jo ha kjent dama for dårlig - eller ikke ville ha noe med henne å gjøre etterpå da.....?

Skrevet

Burde han ikke tenkt på det FØR han ga sin sæd og befruktet disse eggene? Han visste jo da at det kom til å bli fram i tid at disse barna avt skulle bli skikkelig til...

Når man står i et forhold (som de gjorde på det aktuelle tidspunktet), så så han vel ikke akkurat for seg at det skulle bli slutt litt fram i tid.

Og som det står i avisartikkelen, så må begge foreldrene godkjenne hvert neste steg i prosessen...

Skrevet

Men jeg regner med at han elsker barnet sitt?

Selvsagt gjør han det. Og heldigvis at han har klart å få orden på sitt liv (da i motsetning til moren), slik at han i det hele tatt er egnet til å ta seg av barnet og gi det en god oppvekst.

Men det er jo ikke akkurat noen drømmesituasjon da, det må du vel være enig i...? :-)

Gjest Settlers
Skrevet

Jeg føler med henne jeg da :), det er hennes ENESTE sjanse her i livet til å bli mamma.

Feil, det er ikke hennes eneste sjanse til å bli mamma. Hvis hun etablerer seg på nytt, kan hun adoptere.

Kan da vel ikke tvinge en mann til å bli pappa, om han ikke vil.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er ingen tvil om at mannen har rettet på sin side.

men jeg fortår at det må være en fortvilet situasjon for henne.

Gjest Settlers
Skrevet

"Burde han ikke tenkt på det FØR han ga sin sæd og befruktet disse eggene?"

Men da var han jo sammen med dama. Livssituasjoner kan forandre seg, noe det har gjort for dem.

Skrevet

Han må jo ha kjent dama for dårlig - eller ikke ville ha noe med henne å gjøre etterpå da.....?

Nei, det var rus med i bildet. Og moren slet mer enn faren med å rydde opp i den delen av livet sitt, for å si det sånn. Så moren velger rus fremfor barnet (og eksen). Det finnes noen slike også... :-(

Skrevet

Selvsagt gjør han det. Og heldigvis at han har klart å få orden på sitt liv (da i motsetning til moren), slik at han i det hele tatt er egnet til å ta seg av barnet og gi det en god oppvekst.

Men det er jo ikke akkurat noen drømmesituasjon da, det må du vel være enig i...? :-)

det ahdde ikke spilt noen rolle for meg - jeg er helelr ikke overbeistret for faren til de to eldste - men ville aldri hatt det noe andreledes :)

Skrevet

JEg tenker pà tilfeller der en kvinne blir gravid og mannen ikke vil ha barn ja; dvs om hun visste pà forhànd at han ikke ville bli far.

Ok, jeg er deg når det er snakk om reinspikka lureri. Men nå er det jo sånn av prevensjon kan svikte, og uhell kan skje. Jeg synes også at mange menn er uansvarlige når de ikke beskytter seg men stoler blindt på at dama bruker prevensjon. Hvis man ikke under noen omstendigheter vil ha barn med den man går til sengs med må man selvsagt bruke prevensjon.

Skrevet

Tja, kanskje det, men den gangen var de jo sammen og nå har tingene endret seg. Derfor er vel ikke dette så veldig rart? Det tror jeg de fleste forstår.

Skrevet

Ok, jeg er deg når det er snakk om reinspikka lureri. Men nå er det jo sånn av prevensjon kan svikte, og uhell kan skje. Jeg synes også at mange menn er uansvarlige når de ikke beskytter seg men stoler blindt på at dama bruker prevensjon. Hvis man ikke under noen omstendigheter vil ha barn med den man går til sengs med må man selvsagt bruke prevensjon.

Underskriver på den.

Skrevet

hihi - jeg skriver som gamle stoltenberg snakker jeg....

Skrevet

Vel, hadde jeg vaert i en slik situasjon sà ville jeg tatt abort, aldri tvunget en annen person til à bli forelder mot hans vilje.

Det er ikke det at jeg ikke kan forstå at folk i enkelte tilfeller ikke ser noen annen utvei enn å ta abort, og jeg _er_ for fri abort. Men jeg synes det er helt for jævlig hvor enkelt det å ta abort later til å være for enkelte. Det er et lite menneske det er snakk om. Jeg virker på meg som om mange synes det er like enkelt som å kvitte seg med en irriterende vorte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...