Gå til innhold

Hva syns dere om hun som vil få barn med en som ikke vil bli pappa'n

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tror faktisk det ikke er så enkelt at alle får adoptere dersom de har hatt kreft.

Joda, er du erklært frisk og har vært symptomfri i et visst antall år er ikke det til hinder for adopsjon.

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Anaïs

15

• morsan

11

• Gemini

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns retten har tatt rett avgjørelse her. Men jeg fikk likevel veldig liten sympati for eksmannen. Han kan alltids få barn senere om han skulle ombestemme seg, men for hennes del er det ingen fler sjanser. Syns det var en trist historie.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kan ikke adopsjonreglene så innmari godt, men jeg vet at folk som er syke, har vært syke eller er funksjonshemmede sliter i den sammenhengen. De må bevise at de er så mye bedre enn andre for å få lov.

Dette stemmer vel ikke helt. Selv er jeg kronisk syk, og har to adopterte gutter. Den kroniske sykdommen må riktignok være under kontroll, og dette krever ekstra legeerklæring. Ut over det stilles det ikke flere krav til kronisk syke enn til de som er friske. Det er omsorgsevnen som skal vurderes.

Skrevet

Man tvinger da ingen til å bli foreldre, all den tid man allerede er gravid? Han valgte tross alt å ha sex og sex kan det bli barn av.

Jeg sa klart i fra til kjæresten min at om vi har sex, så kan det bli barn. Prevensjon eller ikke. Man skulle tro man ikke trengte å si det til voksne mennesker, men fint å opplyse om noen skulle være i tvil...

Man tvinger en mann à bli forelder om man baerer fram barnet han er far til mot hans vilje. Og hva er vitsen med à fà barn med én som ikke önsker à bli far? Pà trass liksom?

Skrevet

For meg er ikke et befruktet egg et menneske

Nei, men jeg var på ultralyd i uke 12, og ingen skal komme og fortelle meg at det ikke var et lite menneske jeg så som turna rundt der inne.

Skrevet

Nei, men jeg var på ultralyd i uke 12, og ingen skal komme og fortelle meg at det ikke var et lite menneske jeg så som turna rundt der inne.

Ja, da, ja, selvsagt; jeg snakket om et tidligere stadium i svangerskapet.

Skrevet

Skjønner det, men jeg sier det fordi enkelte tar abort så sent...

Skrevet

Dette stemmer vel ikke helt. Selv er jeg kronisk syk, og har to adopterte gutter. Den kroniske sykdommen må riktignok være under kontroll, og dette krever ekstra legeerklæring. Ut over det stilles det ikke flere krav til kronisk syke enn til de som er friske. Det er omsorgsevnen som skal vurderes.

OK, jeg er ikke helt inne i reglene :o)

Men jeg har opplevd å bli nektet prøverørsbehandling uten at legene ville oppgi noen grunn. Hjalp ikke at jeg hadde to fra før gitt som det hadde godt bra med.

Skrevet

Det skal jo være to om å lage et barn og vil ikke den ene parten, så kan han jo ikke tvinges.

Jeg er helt enig med han, men synes selvsagt synd på henne.

..det er vel en del fedre som blir det "mot sin vilje" på den naturlige måten også - dama blir gravid etter tilfeldig sex og velger å beholde barnet..

Skrevet

Bevisst lureri er et svik! Hvis hun f eks sier at hun bruker p-piller, men skyller dem ned i do og satser på å "lure" ham.

Men det er mange tilfeller der barn blir unnfanget ved "risikofylt adferd" som er like mye den enes skyld som den andres, og da får jammen meg mannen være mann nok og ta sitt ansvar for det barnet som måtte komme.

I en del tilfeller kan det være like mye å ta ansvar å velge å ikke bære fram et barn...

Skrevet

Man tvinger en mann à bli forelder om man baerer fram barnet han er far til mot hans vilje. Og hva er vitsen med à fà barn med én som ikke önsker à bli far? Pà trass liksom?

Så jeg skal ta abort fordi den dusten jeg hadde sex med, ikke har fått med seg at man kan bli gravid av slike aktiviteter?

Abort er absolutt siste løsning for de aller fleste. At det "ikke passer" for mannen er ikke god nok grunn.

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke syv og det var også et lite menneske.

Skrevet

..det er vel en del fedre som blir det "mot sin vilje" på den naturlige måten også - dama blir gravid etter tilfeldig sex og velger å beholde barnet..

Ja, hva så? Det skal da ikke gjøre det mulig for henne å bestemme dette alene likevel.

Skrevet

I en del tilfeller kan det være like mye å ta ansvar å velge å ikke bære fram et barn...

Det får bli opp til den enkelte å vurdere, og jeg er for fri abort.

Men dersom en kvinne blir gravid ved en "tilfeldighet" fordi ingen av dem har vært 100% påpasselige med prevensjon, eller at prevensjonen har sviktet el lign, så kan ikke en mann kreve at kvinnen skal ta abort bare fordi han ikke ønsker seg barn.

Skrevet

Så jeg skal ta abort fordi den dusten jeg hadde sex med, ikke har fått med seg at man kan bli gravid av slike aktiviteter?

Abort er absolutt siste løsning for de aller fleste. At det "ikke passer" for mannen er ikke god nok grunn.

Jeg synes at det "at det ikke passer for mannen" er absolutt en god nok grunn til à i det minste vurdere abort; faren er da en like viktig forelder som moren, eller???

I tillegg forekommer det meg som en veldig upassende anledning à konsentrere seg om hvem har ansvaret for tabben, man burde heller fokusere pà om man har forutsetninger til à gi barnet en god oppvekst og om alle kan leve harmonisk og lykkelige i denne situasjonen.

Skrevet

Det får bli opp til den enkelte å vurdere, og jeg er for fri abort.

Men dersom en kvinne blir gravid ved en "tilfeldighet" fordi ingen av dem har vært 100% påpasselige med prevensjon, eller at prevensjonen har sviktet el lign, så kan ikke en mann kreve at kvinnen skal ta abort bare fordi han ikke ønsker seg barn.

HVorfor er ikke mannens syn pà saken viktigere enn som sà? Skal han ikke ha 50% av ansvaret?

Skrevet

HVorfor er ikke mannens syn pà saken viktigere enn som sà? Skal han ikke ha 50% av ansvaret?

Kvinnen får vurdere hvilken vekt hun vil tillegge det at mannen ikke er interessert i barn. Det kan hende at dette blir tungen på vektskålen som gjør at hun velger abort, eller det kan hende at hun velger å bære fram barnet til tross for dette.

Enhver annen løsning enn der dette ene og alene er kvinnens valg er jo fullstendig uholdbar!

Hva mener du bør skje dersom de har hver sin oppfatning og ikke blir enige? Skal hun tvangsinnlegges og fosteret tvangsaborteres??

Det er da virkelig uhørt! Det KAN du rett og slett ikke mene, og når man ikke mener det, kan man heller ikke mene annet enn at mannens synspunkter ikke er annet enn ett moment i saken og ikke et avgjørende kriterium.

Og motsatt: Dersom HUN ønsker abort mens han ønsker barn - skal han tvinge henne til å gjennomgå svangerskapet?? Slik som Rovert Hercz gikk til rettsak om for en del år tilbake??

Skrevet

Jeg synes at det "at det ikke passer for mannen" er absolutt en god nok grunn til à i det minste vurdere abort; faren er da en like viktig forelder som moren, eller???

I tillegg forekommer det meg som en veldig upassende anledning à konsentrere seg om hvem har ansvaret for tabben, man burde heller fokusere pà om man har forutsetninger til à gi barnet en god oppvekst og om alle kan leve harmonisk og lykkelige i denne situasjonen.

Det kunne ikke falle meg inn å ta abort, uansett om mannen ikke ønsket seg barn.

Har man hatt sex, så må man ta konsekvensen av at det KAN bli barn av det. Man er aldri 100% beskyttet mot graviditet.

Men bevisst lureri (at man sier at man går på pillen, men i virkeligheten ikke gjør det, er selvsagt forkastelig).

Skrevet

Jeg står selvsagt på hans side.

Han kan ikke tvinges til å bli far mot sin vilje.

Skrevet

Kvinnen får vurdere hvilken vekt hun vil tillegge det at mannen ikke er interessert i barn. Det kan hende at dette blir tungen på vektskålen som gjør at hun velger abort, eller det kan hende at hun velger å bære fram barnet til tross for dette.

Enhver annen løsning enn der dette ene og alene er kvinnens valg er jo fullstendig uholdbar!

Hva mener du bør skje dersom de har hver sin oppfatning og ikke blir enige? Skal hun tvangsinnlegges og fosteret tvangsaborteres??

Det er da virkelig uhørt! Det KAN du rett og slett ikke mene, og når man ikke mener det, kan man heller ikke mene annet enn at mannens synspunkter ikke er annet enn ett moment i saken og ikke et avgjørende kriterium.

Og motsatt: Dersom HUN ønsker abort mens han ønsker barn - skal han tvinge henne til å gjennomgå svangerskapet?? Slik som Rovert Hercz gikk til rettsak om for en del år tilbake??

Hehe, skjönner at du er opprört nà. Nei, jeg har da ALDRI skrevet noe slikt som at kvinnen skal tvinges til à ta abort, og heller ikke selvfölgelig at hun i motsatt tilfelle skal vaere nödt til à baere fram et barn hun ikke önsker; det er jo nettopp det jeg pröver à fà fram her, at ingen skal tvinges à bli forelder.

Jeg mente bare at det burde vaere slik at kvinnen tar hensyn til mannens önsker, og at hans mening bör telle like mye som hennes. Men avgjörelsen kan selvfölgelig til syvende og sist bare tas av henne; SELVSAGT!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...