Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pripps

Jeg sliter litt med at jenta mi har større sexerfaring enn meg selv. Hun har ligget med 5 gutter (er dette mye når en er 21 år gammel?), mens hun er min første. Hun ble veldig overrasket da jeg fortalte henne dette, og jeg er livredd for at det kan ha skadet forholdet vårt. Jeg ville bare være ærlig mot henne, men nå sliter jeg med sjalusifølelser og føler meg ellers ikke helt topp. Har følt meg veldig dårlig siden vi hadde "samtalen", og jeg angrer litt fordi jeg føler hun har mistet litt interesse i meg. Alt jeg vil er å beholde henne og fortsette å utforske og elske henne...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pus24

Hvis det har skadet forholdet deres så er hun ikke mye å spare på. Kanskje hun føler at hun er billig i forhold til deg, og tror at du misliker at hun har mer erfaring, noe som skaper vonde tanker hos dere begge. Men hva er vitsen?! Det er det dere har sammen som teller, og det kommer til å gå fint med litt trening. Husk at alle har en fortid, så sjalusi pga. det er det liten vits i. Hun har tross alt valgt å være sammen med deg... ikke ta problemene på forskudd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-94832
Del på andre sider

Gjest Pripps

Hvis det har skadet forholdet deres så er hun ikke mye å spare på. Kanskje hun føler at hun er billig i forhold til deg, og tror at du misliker at hun har mer erfaring, noe som skaper vonde tanker hos dere begge. Men hva er vitsen?! Det er det dere har sammen som teller, og det kommer til å gå fint med litt trening. Husk at alle har en fortid, så sjalusi pga. det er det liten vits i. Hun har tross alt valgt å være sammen med deg... ikke ta problemene på forskudd.

Hun kaller tidligere forhold for tabber, og sier hun er klar for et skikkelig forhold nå. Vi har felles venner som mener det samme. Håper ikke hun føler seg billig, for det er hun ikke. Hun er ei flott, kjærlig jente, og jeg har ventet lenge på å få treffe ei som henne. Jeg har ikke vært gjennom de samme "tabbene", det er vel både positivt og negativt antar jeg..

Takk for svaret pus24, godt å høre dette (og det fra ei som er like gammel som meg?). Håper du har funnet kjærligheten, slik som jeg føler jeg har! Det må være det mest verdifulle som finnes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-94839
Del på andre sider

Gjest Gullet

Alle er forskjellige, og ut fra en's egen oppfattning må man ta ett standpunkt til om 5 seksualpartnere er mye.

Personlig synes ikke 5 stykker er spessiellt mye, da man ofte har lyst til å utforske litt. Men om forholdet deres ser ut til å ha tatt skade av denne praten, synes jeg su skal snakke med henne. Ikke angrip henne, men fortell gjerne at du synes dette er litt sårt.

Det kan hende at hun bare ble litt overrasket over at du var jomfru. Jeg hadde en gang en kjærest da jeg var 19 og han var 22, og jeg husker at jeg ble kjmepeglad over at han var jomfru. Selv hadde jeg hatt noen partnere før dette.

Ikke tenk på det. Fortid er fortid, og det må man leve med. Man tar hele "pakken" når man bestemmer seg for å bli kjærester, ikke bare enkelte deler av personen. Ulikheter må man bare leve med. Snakk emd henne, så skal du se det g

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-94841
Del på andre sider

Gjest pus24

Hun kaller tidligere forhold for tabber, og sier hun er klar for et skikkelig forhold nå. Vi har felles venner som mener det samme. Håper ikke hun føler seg billig, for det er hun ikke. Hun er ei flott, kjærlig jente, og jeg har ventet lenge på å få treffe ei som henne. Jeg har ikke vært gjennom de samme "tabbene", det er vel både positivt og negativt antar jeg..

Takk for svaret pus24, godt å høre dette (og det fra ei som er like gammel som meg?). Håper du har funnet kjærligheten, slik som jeg føler jeg har! Det må være det mest verdifulle som finnes!

Vi er mange som har vært igjennom sånne gamle tabber ja, og den erfaringen man får tror jeg gjør at man virkelig satser når man føler at det er rett... jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over! :)

Jeg er sammen med en flott gutt nå, og har også mer erfaring enn ham selv om jeg er et par år yngre (og jeg er 24, ja!). Da jeg fikk vite det følte jeg meg skikkelig billig med en gang, det føltes fælt enda jeg ikke er flau over det til vanlig. Men det er ikke noe vi tenker på lenger... alle har som sagt en fortid, og så lenge vi har det bra sammen nå, tenker vi ikke på den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-94843
Del på andre sider

Gjest Pripps

Alle er forskjellige, og ut fra en's egen oppfattning må man ta ett standpunkt til om 5 seksualpartnere er mye.

Personlig synes ikke 5 stykker er spessiellt mye, da man ofte har lyst til å utforske litt. Men om forholdet deres ser ut til å ha tatt skade av denne praten, synes jeg su skal snakke med henne. Ikke angrip henne, men fortell gjerne at du synes dette er litt sårt.

Det kan hende at hun bare ble litt overrasket over at du var jomfru. Jeg hadde en gang en kjærest da jeg var 19 og han var 22, og jeg husker at jeg ble kjmepeglad over at han var jomfru. Selv hadde jeg hatt noen partnere før dette.

Ikke tenk på det. Fortid er fortid, og det må man leve med. Man tar hele "pakken" når man bestemmer seg for å bli kjærester, ikke bare enkelte deler av personen. Ulikheter må man bare leve med. Snakk emd henne, så skal du se det g

Jeg fortalte det først til henne i et langt brev (det lengste jeg har skrevet) og det rørte henne til tårene.. Hun sa hun var veldig glad for åpenhjertigheten og at jeg var så ærlig. Hun trodde jeg hadde flere forhold og sexpartnere bak meg, og jeg forsto det slik at hun syntes det var positivt. Greit så langt. Det var et par uker seinere, da jeg spurte hvor mange hun hadde "bak seg", at det begynte å bli vanskelig. Virket som hun syntes det var litt pinlig, og kviet for å fortelle meg det, og hun ga og uttrykk for at hun syntes jeg var litt treig. "Men du er jo 24 år jo!", og mente hun visste hvordan gutter er, og hva slags drifter vi har. Følte meg litt teit, og det virket ikke som hun ble helt overbevist over at jeg kunne ha "gjort det" mye tidligere om jeg hadde ønsket. Uten større problemer.

Vel, jeg tror det går seg til. Får snakke med henne om at jeg synes dette er litt vanskelig, og at jeg føler det er en ting jeg bare må hanskes med. Når jeg tenker på hennes tidligere "bedrifter", blir jeg nesten dårlig, har gått med vond mage i snart ei uke, sover lite og spiser nesten ikke lenger. Håper dette er noe vi to kan komme forbi, for jeg vil så gjerne beholde henne.

Takk for tips, Gullet. Som du skjønner er dette noe som plager meg litt for tiden, men med den rette innstillingen vil det vel helst gå bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-94846
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pripps

Vi er mange som har vært igjennom sånne gamle tabber ja, og den erfaringen man får tror jeg gjør at man virkelig satser når man føler at det er rett... jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over! :)

Jeg er sammen med en flott gutt nå, og har også mer erfaring enn ham selv om jeg er et par år yngre (og jeg er 24, ja!). Da jeg fikk vite det følte jeg meg skikkelig billig med en gang, det føltes fælt enda jeg ikke er flau over det til vanlig. Men det er ikke noe vi tenker på lenger... alle har som sagt en fortid, og så lenge vi har det bra sammen nå, tenker vi ikke på den.

Hei igjen!

Rart å tenke på, den tanken slo meg faktisk ikke. Kanskje hun følte seg billig? Eller kanskje hun trodde at jeg fikk inntrykk av at hun har vanskeligheter med å være i et skikkelig forhold? Vel, jeg synes ikke hun er billig, hadde sikkert gjort det samme, og det føltes sikkert riktig der og da.

Håper hun er innstilt på noe langvarig nå ihvertfall, for det er jeg.. Skjønner vi må ha en liten prat, jeg og henne..

Takk for innspill folkens, dere har reddet dagen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-94847
Del på andre sider

Gjest Gullet

Jeg fortalte det først til henne i et langt brev (det lengste jeg har skrevet) og det rørte henne til tårene.. Hun sa hun var veldig glad for åpenhjertigheten og at jeg var så ærlig. Hun trodde jeg hadde flere forhold og sexpartnere bak meg, og jeg forsto det slik at hun syntes det var positivt. Greit så langt. Det var et par uker seinere, da jeg spurte hvor mange hun hadde "bak seg", at det begynte å bli vanskelig. Virket som hun syntes det var litt pinlig, og kviet for å fortelle meg det, og hun ga og uttrykk for at hun syntes jeg var litt treig. "Men du er jo 24 år jo!", og mente hun visste hvordan gutter er, og hva slags drifter vi har. Følte meg litt teit, og det virket ikke som hun ble helt overbevist over at jeg kunne ha "gjort det" mye tidligere om jeg hadde ønsket. Uten større problemer.

Vel, jeg tror det går seg til. Får snakke med henne om at jeg synes dette er litt vanskelig, og at jeg føler det er en ting jeg bare må hanskes med. Når jeg tenker på hennes tidligere "bedrifter", blir jeg nesten dårlig, har gått med vond mage i snart ei uke, sover lite og spiser nesten ikke lenger. Håper dette er noe vi to kan komme forbi, for jeg vil så gjerne beholde henne.

Takk for tips, Gullet. Som du skjønner er dette noe som plager meg litt for tiden, men med den rette innstillingen vil det vel helst gå bra?

Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Får klump i magen selv hvis kjæresten min forteller om noe som har skjedd før min tid... og spesiellt i begynnelsen kan dette være sårt når man ikke er helt sikre på hverandre.

Jeg og kjæresten min forteller ikke hverandre hvor mange vi har ligget med, hvor mange kjærester vi har hatt etc, fordi dette ofte blir grunnlaget for sjalusi på ett senere tidspunkt (egen erfaring). Jeg kan også kjenne denne klumpen i magen nå, hvis jeg tenker på spesielle setninger som han har sagt.

Greia er å tenke på hva dere to har sammen!! At det er hverandre dere er glad i, og bygge videre på det. Det som har skjedd har skjedd, både på godt og vondt, og det gjør henne til den personenen som du er så glad i i dag....

Lev livet, planlegg fremover, og se deg minst mulig tilbake. sjalusi er bare ødeleggnede for deg, for henne og for forholdet deres.

Fint at du tok det opp med henne!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-94848
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du føler deg sjalu og kanskje noe mindreverdig mht sex i forhold til din kjæreste. Dessverre er hele samfunnet vårt preget av fordommer mht sex og samliv. En av dem er at jo mer erfaring en person har, dvs. ligget med flest mulig, jo bedre sexpartner blir en. Jeg synes det er noe sprøyt. Sex er først og mest knyttet til følelser og intimitet mellom partene, og er ikke avhengig av erfaring og mange historier bakover.

Hvis du klarer å tro på deg selv

som en fin kjæreste

både med kroppen og sinnet ditt, da vil det også virke ekte på din kjæreste. Men begynner du å samle på usikkerheten, kommer du galt ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22180-hun-er-mer-erfaren/#findComment-95327
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...