Gå til innhold

Samboeren min skal til rektoskopi i morgen og han gruer seg......

Anbefalte innlegg

Gjest Stakkars samboern min da
Skrevet

Hva foregår under undersøkelsen, er det vondt og tar det lang tid? Får en resultatet der og da eller? Han har vært plaget med smerter i endetarmen. Han må ta klyx før undersøkelsen.

Skrevet

Jeg tok rektoskopi for tja... 20 år siden og for 10 år siden. Første gang fikk jeg uoppfordret smertelindring. Tror faktisk jeg fikk morfin den gangen for jeg var ikke helt meg selv på en god stund.

Andre gangen fikk jeg ingen smertelindring og det var veldig vondt og ubehagelig. Jeg har høy smerteterskel, men da jeg til slutt skrek fikk jeg smertelindring og resten av undersøkelsen gikk fint. Så jeg anbefaler samboern din ber om å få noe lindrende. Evnt ring på forhånd og få det avklart.

Selve undersøkelsen:De "blåser" opp tarmen og fører så en slange med lys på tuppen gjennom tarmen. Det høres guffent ut. Hvis man slipper å bekymre seg for evnt smerte er faktisk dette en ganske fascinerende undersøkelse. Jeg syntes det var veldig fascinerende å følge med på skjermen. dette kan man sikkert velge. Fikk se hvordan tarmen så ut innvendig og det var rene kunstverket!

MEN da undersøkelse var ferdig ble jeg sendt på wc for å slippe ut "luften". Den lille stunden holdt ikke for meg og jeg hadde en noget pinlig busstur hjem hvis du skjønner.

Futt futt.

Det går helt sikkert bra! Mener ikke å skremme, men dersom man gruer seg er det helt ok å ringe og få ting avklart. Jeg har som sagt tatt to undersøkelser 1 med og 1 uten smertelindring og jeg har nok sagt hvilken som funket best.

Lykke til! Det kommer til å gå bra!

Skrevet

Jeg tok rektoskopi for tja... 20 år siden og for 10 år siden. Første gang fikk jeg uoppfordret smertelindring. Tror faktisk jeg fikk morfin den gangen for jeg var ikke helt meg selv på en god stund.

Andre gangen fikk jeg ingen smertelindring og det var veldig vondt og ubehagelig. Jeg har høy smerteterskel, men da jeg til slutt skrek fikk jeg smertelindring og resten av undersøkelsen gikk fint. Så jeg anbefaler samboern din ber om å få noe lindrende. Evnt ring på forhånd og få det avklart.

Selve undersøkelsen:De "blåser" opp tarmen og fører så en slange med lys på tuppen gjennom tarmen. Det høres guffent ut. Hvis man slipper å bekymre seg for evnt smerte er faktisk dette en ganske fascinerende undersøkelse. Jeg syntes det var veldig fascinerende å følge med på skjermen. dette kan man sikkert velge. Fikk se hvordan tarmen så ut innvendig og det var rene kunstverket!

MEN da undersøkelse var ferdig ble jeg sendt på wc for å slippe ut "luften". Den lille stunden holdt ikke for meg og jeg hadde en noget pinlig busstur hjem hvis du skjønner.

Futt futt.

Det går helt sikkert bra! Mener ikke å skremme, men dersom man gruer seg er det helt ok å ringe og få ting avklart. Jeg har som sagt tatt to undersøkelser 1 med og 1 uten smertelindring og jeg har nok sagt hvilken som funket best.

Skulle lese gjennom innlegget mitt, men trykket på send! Ser at svaret kan virke litt skremmende så:

Be om smertelindring, da kommer samboeren din til å faktisk kunne få en fin opplevelse. Det er utrolig fascinerende å følge med på skjermen. Ring gjerne undersøkelsesstedet i morgen tidlig å få det avklart.

Det kommer til å gå kjempe fint! Lykke til!

Skrevet

Futt futt.

Det er vel coloskopi du mener? I såfall fikk du antagelig ikke morfin, kanskje dormikum.

Gjest Coloskopi
Skrevet

Det er vel coloskopi du mener? I såfall fikk du antagelig ikke morfin, kanskje dormikum.

Jeg har vært på coloskopi, og fikk morfin.

Skrevet

Jeg har vært på coloskopi, og fikk morfin.

Ok :-) Ikke så ofte man får det nå nemlig.. Men det forekommer jo..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...