Gå til innhold

Slik ser altså en sauep**er ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ignorering er vel en ganske god strategi.

Men det virker som om mange er litt blinde for hva ignorering er.

Jeg har lest innleggene til stonemn et eller annet nå på webmaster, og jeg kan se poenget.

Enkelte innlegg er så pikante og spekulative, at det burde være lett å avsløre det som nettopp, pikant.

I stedet blir veldig mange med. Kaster seg over det pikant og gir disse menneskene utrolig mye feedback til å fortsette idiotien.

Og det tipper helt over.

Da blir forumet tømt for det som er av oppegående personer, og aller tristest, de som virkelig trenger råd og hjelp.

Enig med deg. Samtidig som at jeg forstàr favns reaksjon.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• favn

18

• Prozak

15

• keinstein

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, det vet jeg.

Men jeg er LEI av syke innlegg fra syke mennesker. På et helseforum, hehe...

Ikke sikkert alle innleggene mine er signerbare i morgen. Jeg tar den.

"Ikke sikkert alle innleggene mine er signerbare i morgen. Jeg tar den"

He he, slik har jeg følt det mange ganger:)

*trøste trøste*

Skrevet

Nei, vi logger ikke ip av personvernhensyn.

Kan du så fortelle nøyaktig hva som logges for hvert innlegg?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dere kan ikke blokke på IP altså? Klart at vedkommende kan registrere seg på ny fra en annen maskin/oppkobling, men det er jo noe.. Er det vi gjør med skurkene i mitt firma, i hvertfall.

En annen ting er at Telenor sine ADSL-kunder ikke har fast IP-adresse, den varierer hver gang man logger på. Dette gjør det også umulig å utestenge på IP, i tillegg til det webbis nevner om personvern.

Skrevet

Denne er super-gærn.

*lol*

Heier på deg, favn!

Gjest krydderbøssa
Skrevet

Hvis du er snill, leser du innlegget, merker deg galningen og hjelper meg og 'ta ham'.

Jeg er overbevist om at dette er samme syke stalker jeg har hatt etter meg i lang, lang tid. Webmaster har vært informert i det stille og slettet innlegg underveis.

Nå gidder jeg ikke mer, og ber dere om hjelp til å røyke ham ut og drive ham vekk herfra.

Han poster innlegg til meg under det ene anonyme nicket etter det andre. Du finner ham sikkert som Conns og Duppen på 100 nyeste akkurat nå (jeg orker ikke åpne dem).

Favn, her er nok flere som har lagt merke til at du er en illsint hissigpropp;)

Derfor er det utrolig morsomt å erte deg, det blir nesten alltid valuta for pengene i form av vræling og oppstyr fra deg.

Når det er sagt, så er du også en nyttig og flink debattant, men i kjedelige stunder er du som sagt en artig dynamittgubbe;0)

Skrevet

Nei, vi har ikke mulighet til å finne ut hvem som står bak uønskede innlegg. Hvorvidt det var rimelig å tolke innlegget som en drapstrussel, kan det så avgjort være delte meninger om. Jeg finner denne tolkningen svært lite nærliggende.

Ikke drapstrusler i den forstand at jeg tror at en av brukerne til Doktoronline skal dukke opp bak ryggen min med en øks i neven, det sier seg selv.

Men et innlegg til meg med en eksplisitt 'spådom' om at brutale og groteske øksemord burde tilfalle 'sånne som meg', er jaggu meg drøyere enn drøyest.

For et sted dette er...

Gjest Moderator
Skrevet

Ikke drapstrusler i den forstand at jeg tror at en av brukerne til Doktoronline skal dukke opp bak ryggen min med en øks i neven, det sier seg selv.

Men et innlegg til meg med en eksplisitt 'spådom' om at brutale og groteske øksemord burde tilfalle 'sånne som meg', er jaggu meg drøyere enn drøyest.

For et sted dette er...

Slike innlegg er selvfølgelig uønsket og er derfor også slettet.

Skrevet

*lol*... skal ikke le på grunn av det stakkars dyret, men ler av situasjonen

Skrevet

*lol*... skal ikke le på grunn av det stakkars dyret, men ler av situasjonen

Tror du det var vondt for sauen?

Skrevet

Desverre så rakk jeg ikke å se det før det ble slettet.

Men jeg leste hva det gikk ut på i en annen tråd, og ja jeg tror jeg ville tolket det slik jeg også.

Jeg hadde regnet med at slike ting ble fulgt opp og politianmeldt.

"Jeg hadde regnet med at slike ting ble fulgt opp og politianmeldt."

Ærlig talt, nå må du prøve å holde trusene på. Etter hva som har kommet frem om det som ble sagt, så var den evt. antydningen så svak og vag at man må være ekstra nærtagende for å reagere særlig på det. Drøyt, unødvendig, ufint etc. - ja. Noen som helst grunnlag for politianmeldelse (*ler) - nei.

"........................................."

Skrevet

En annen ting er at Telenor sine ADSL-kunder ikke har fast IP-adresse, den varierer hver gang man logger på. Dette gjør det også umulig å utestenge på IP, i tillegg til det webbis nevner om personvern.

Både og. De fleste bredbåndsleverandører har dynamisk ip. Men der er veldig vanlig å ha en bredbåndsruter, noe som gjør at man er pålogget isp-ens nett hele tiden, med det resultat at ip-en blir rimelig "permanent". Veggavisen blokkerer ip-adresser, og minst én av administratorene der har påstått til meg at det fungerer bra.

"..........................................."

Skrevet

En ting til ad 'All erfaring tyder på at ignorering er det eneste som fungerer i forhold til uønsket oppmerksomhet.'

Som de fleste med litt fartstid har fått med seg, har mange trukket seg (åpent eller skjult) fra dol som følge av denne 'geniale' metoden deres.

Og hvorfor det? Fordi ikke en jævla kjeft klarer å ta imot rådet om ignorering. Det er hevet over enhver tvil at hvis alle ignorerte disse idiotene, så ville problemet bli minimalt. Om bare halvparten ignorerte dem, så ville det blitt merkbart mindre. Det er ikke metoden det er noe galt med - det er brukerne. Og ja, det kan selvfølgelig være et argument for at det trengs en ny metode. Men det har blitt presisert hvorfor DOL ikke logger IP-adresser - det er snakk om lov om personvern, og det bør jo ikke være så vanskelig å forstå/akseptere.

"..........................................."

Skrevet

"Jeg hadde regnet med at slike ting ble fulgt opp og politianmeldt."

Ærlig talt, nå må du prøve å holde trusene på. Etter hva som har kommet frem om det som ble sagt, så var den evt. antydningen så svak og vag at man må være ekstra nærtagende for å reagere særlig på det. Drøyt, unødvendig, ufint etc. - ja. Noen som helst grunnlag for politianmeldelse (*ler) - nei.

"........................................."

Denne skjebnen postes til meg med beskjed om at dette bør jeg regne med (det var hammer, ikke øks som jeg feilaktig husket):

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302722

Man må vel hete Prozak for å synes at sånt er greit.

Gjest krydderbøssa
Skrevet

Denne skjebnen postes til meg med beskjed om at dette bør jeg regne med (det var hammer, ikke øks som jeg feilaktig husket):

Det var en fleip for å hisse deg opp i din tråd ang. kvinnedagen:)

Den var nok _ikke_ ment å true din person.

Du hadde nok blitt en ordentlig fin rødstrømpe:)

Skrevet

ÅÅÅÅ var det det innlegget??? det handlet jo om kvinnedagen/muslimer/kvinneundertrykkelse.

En som skrev "å sånn går det med de som ikke er lydige"

el.

Jeg leste det på en helt annen måte enn deg - den var jo ikke ment til deg - som jeg kunne se - mer i en diskusjon om kvinner som er prisgitt menn.

Skrevet

Det var en fleip for å hisse deg opp i din tråd ang. kvinnedagen:)

Den var nok _ikke_ ment å true din person.

Du hadde nok blitt en ordentlig fin rødstrømpe:)

Ja jeg husker innlegget nå når jeg ser linken - jeg syns det var stygt sagt/plumpt sagt - men oppfattet det aldri som noe som var ment MOT favn....mer som en plump morsomhet over hvordan det går med kvinnfolk som ikke er lydige. i en tråd om kvinner og kvinnedag.

Gjest krydderbøssa
Skrevet

Ja jeg husker innlegget nå når jeg ser linken - jeg syns det var stygt sagt/plumpt sagt - men oppfattet det aldri som noe som var ment MOT favn....mer som en plump morsomhet over hvordan det går med kvinnfolk som ikke er lydige. i en tråd om kvinner og kvinnedag.

En "morsomhet" i disse muslimske tider:)

Skrevet

En "morsomhet" i disse muslimske tider:)

Ja - det var i alle fall sånn jeg oppfattet det - men det er klart - har man en som er etter en hele tiden -leser man mange ganger ting mellom linjene.

Skrevet

ÅÅÅÅ var det det innlegget??? det handlet jo om kvinnedagen/muslimer/kvinneundertrykkelse.

En som skrev "å sånn går det med de som ikke er lydige"

el.

Jeg leste det på en helt annen måte enn deg - den var jo ikke ment til deg - som jeg kunne se - mer i en diskusjon om kvinner som er prisgitt menn.

Nei, nå blander du med noe annet antagelig.

Dette fikk jeg i en tråd der jeg spurte folk om en farge jeg lurte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...