Gå til innhold

Slik ser altså en sauep**er ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En annen ting er at Telenor sine ADSL-kunder ikke har fast IP-adresse, den varierer hver gang man logger på. Dette gjør det også umulig å utestenge på IP, i tillegg til det webbis nevner om personvern.

Ja, det gjelder jo mange internett-forbindelser. De fleste (private), til og med.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• favn

18

• Prozak

15

• keinstein

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cezalion
Skrevet

Ja jeg husker innlegget nå når jeg ser linken - jeg syns det var stygt sagt/plumpt sagt - men oppfattet det aldri som noe som var ment MOT favn....mer som en plump morsomhet over hvordan det går med kvinnfolk som ikke er lydige. i en tråd om kvinner og kvinnedag.

Oppfattet det også slik.

Skrevet

Denne skjebnen postes til meg med beskjed om at dette bør jeg regne med (det var hammer, ikke øks som jeg feilaktig husket):

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302722

Man må vel hete Prozak for å synes at sånt er greit.

Den siste kommentaren din var vel litt vel barnslig, vel? Ærlig talt. Påberop deg i det minste ikke noen voksen oppførsel nå :-/

Jeg kan ikke annet enn å si at jeg vet ikke hva som ble skrevet, men det jeg har fått referert (som jeg postet til deg tidligere, og referenten også refererte for deg) var ikke direkte nok til at jeg får det du sier til å stemme. Men iom. at innlegget er slettet, og du ikke har noe ordrett sitat, så påstår jeg heller ingenting. Jeg har spurt, men du har jo ikke svart. Nuvel.

Forøvrig har jeg ikke sagt at dette var greit - hadde du giddet å være litt mindre usaklig, så hadde du fått med deg at jeg har vært enig i kritikken - vennligst ikke kom med piss-anklager om hva jeg mener og ikke mener, er du snill. Barnslige forsøk på nick-mobbing får du selvfølgelig lov til å holde på med så mye du vil.

".........................................."

Skrevet

Ja jeg husker innlegget nå når jeg ser linken - jeg syns det var stygt sagt/plumpt sagt - men oppfattet det aldri som noe som var ment MOT favn....mer som en plump morsomhet over hvordan det går med kvinnfolk som ikke er lydige. i en tråd om kvinner og kvinnedag.

Pass deg nå - nå sier du omtrent det samme som jeg sa, og risikerer dermed at favn anklager deg for å "mene at det er greit å komme med drapstrusler" :-)

"............................................"

Skrevet

Hør her, dette er en person som har sendt et uttall grisete meldinger og nå kommer med drapstrusler. Ikke noe å spøke med.

"Sendt grisemeldinger"? Hvor da? På sms? Her på forumet er jo alt åpent for alle - det er umulig å "sende melding" ti noen.

"............................................."

Skrevet

Ja, det er sant. Men øksing av folk - nei, det er ingen kvinnemetode.

Du som kan sånt... når Webmaster sier at de ikke logger IP, og kun har mulighet for å slette enkeltinnlegg... holder dette vann?

Hvis du leste hva webmaster sa, så så du at h*n skrev at de ikke logget ip p.g.a personvern. Dette holder selvsagt vann - det er også mulig dette er noe de er mer eller mindre "pålagt" å gjøre, som seriøs helsevirksomhet. Jeg har jobbet med forum og chat før (mindre alvorlig - nettspill), og vi fikk ikke engang lov til av datatilsynet å logge chatten. Dette har blitt mindre strengt nå.

"..........................................."

Skrevet

Hvordan greier du å få mitt spørsmål og tråd om en FARGE PÅ KLÆR til å handle om kvinnedag? Jeg begriper ikke hva motivet ditt er for å si noe så dumt.

Webmaster sier i mail til meg at vedkommende som postet innlegg/lenke har laget mye ekkelt bråk i forumet i det siste.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Jeg hadde regnet med at slike ting ble fulgt opp og politianmeldt."

Ærlig talt, nå må du prøve å holde trusene på. Etter hva som har kommet frem om det som ble sagt, så var den evt. antydningen så svak og vag at man må være ekstra nærtagende for å reagere særlig på det. Drøyt, unødvendig, ufint etc. - ja. Noen som helst grunnlag for politianmeldelse (*ler) - nei.

"........................................."

Ta det litt rolig nå da.

Som jeg sa til favn, så så jeg IKKE hva dette handlet om. Jeg så bare at det i følge henne handlet om en drapstrussel.

Jeg fikk svar fra webmaster jeg svarte med et "ok"

"Ærlig talt, nå må du prøve å holde trusene på"

Og du må prøve å skjerpe språket ditt litt unge herremann!

Skrevet

Ta det litt rolig nå da.

Som jeg sa til favn, så så jeg IKKE hva dette handlet om. Jeg så bare at det i følge henne handlet om en drapstrussel.

Jeg fikk svar fra webmaster jeg svarte med et "ok"

"Ærlig talt, nå må du prøve å holde trusene på"

Og du må prøve å skjerpe språket ditt litt unge herremann!

Heh-heh...nei, jeg har såvidt ikke tenkt å "skjerpe" språket. Den som ikke tåler en sånn uttalelse - rimelig åpenbar humoristisk, eh? - får bare ha det så godt :-)

Men ærlig talt - politianmeldelse? Hva i all verden skulle det føre til, om man så hadde ip-logging? Vi snakker om internett her - den siste anarkistiske staten.

Skrevet

Hvordan greier du å få mitt spørsmål og tråd om en FARGE PÅ KLÆR til å handle om kvinnedag? Jeg begriper ikke hva motivet ditt er for å si noe så dumt.

Webmaster sier i mail til meg at vedkommende som postet innlegg/lenke har laget mye ekkelt bråk i forumet i det siste.

Jeg sier jo bare at jeg husker det og oppfattet det anderledes enn deg.

Skrevet

Pass deg nå - nå sier du omtrent det samme som jeg sa, og risikerer dermed at favn anklager deg for å "mene at det er greit å komme med drapstrusler" :-)

*træler*

Skrevet

"Hehe, litt flaut å få bildet sitt på trykk på grunn av noe sånt. :) "

*he he*

dette kan vel tolkes både som:

"flaut...på grunn av noe som er så til de grader pinlig"

eller

"flaut .... på grunn av en sånn liten "filleting""

;-)

Enkelte ting……

En bonde sitter i den lokale baren og griner høylytt! En mann

kommer inn og spør bonden:

- Hei du, hvorfor sitter du her på denne nydelige dagen, og bærer

deg?

Bonden: - Enkelte ting greier du rett og slett ikke å forklare!

Mannen: - Så da, hva er det som har skjedd som er så forferdelig

da?

Bonden: - Vel, i dag satt jeg bak kua mi og melket. Akkurat da

bøtta var omtrent full, sparket kua bøtta overende med sitt venstre

bein!

Mannen: - OK, men det var vel ikke så galt?!

Mannen: - Jaha, hva hendte videre, da?

Bonden: - Jeg bandt venstre foten til kua fast til båsen på venstre

side!

Mannen: - Ja, og så da?

Bonden: - Ja, jeg satte meg ned igjen og fortsatte å melke.

Akkurat da jeg hadde fått bøtta omtrent full igjen, sparket kua

bøtta overende med sitt høyre bein!!

Mannen: - Igjen?!

Mannen: - Okei da, men hva skjedde videre da?

Bonden: - Jeg bandt høyre foten til kua fast til båsen på høyre

side!

Mannen: - Ja vel, og så da...?!

Bonden: - Ja, jeg satte meg ned og begynte å melke igjen. Og

akkurat da jeg hadde fått bøtta omtrent full igjen, klarte kua å

dælje bøtta overende med halen!

Mannen: - Hmmmm....

Mannen: - Så, hva gjorde du da?

Bonden: - Ja, jeg hadde ikke mer tau! Så jeg tok av meg beltet og

bandt halen til kua fast i taket. I samme øyeblikk ramler buksene

mine ned langs anklene mine, og akkurat da kommer kjerringa mi

inn i fjøset!

Enkelte ting greier du rett og slett ikke å forklare!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Heh-heh...nei, jeg har såvidt ikke tenkt å "skjerpe" språket. Den som ikke tåler en sånn uttalelse - rimelig åpenbar humoristisk, eh? - får bare ha det så godt :-)

Men ærlig talt - politianmeldelse? Hva i all verden skulle det føre til, om man så hadde ip-logging? Vi snakker om internett her - den siste anarkistiske staten.

" Den som ikke tåler en sånn uttalelse - rimelig åpenbar humoristisk, eh? - får bare ha det så godt :-)"

Jeg prøver så godt jeg kan å venne meg til din måte å diskutere på, men ja jeg har litt problemer noen ganger og det har jeg sagt deg før.

Det begynner riktignok å hjelpe:)

Jeg har så lite peiling på data at jeg aner ikke hva Ip-adresse er for noe. Jeg har bare i min naivitet trodd at det å komme med drapstrusler var en meget alvorlig sak, selv på internett.

Og jeg har ærlig talt trodd at det er mulig å spore opp personer her om det skjer noe alvorlig.

Et eksempel:

Om jeg hadde sagt her at jeg har noe med drapet på Olof Palme å gjøre, så vil jeg tro at dette ville ha blitt gjort noe med.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Enkelte ting……

En bonde sitter i den lokale baren og griner høylytt! En mann

kommer inn og spør bonden:

- Hei du, hvorfor sitter du her på denne nydelige dagen, og bærer

deg?

Mannen: - Så da, hva er det som har skjedd som er så forferdelig

da?

Bonden: - Vel, i dag satt jeg bak kua mi og melket. Akkurat da

bøtta var omtrent full, sparket kua bøtta overende med sitt venstre

bein!

Mannen: - OK, men det var vel ikke så galt?!

Mannen: - Jaha, hva hendte videre, da?

Bonden: - Jeg bandt venstre foten til kua fast til båsen på venstre

side!

Mannen: - Ja, og så da?

Bonden: - Ja, jeg satte meg ned igjen og fortsatte å melke.

Akkurat da jeg hadde fått bøtta omtrent full igjen, sparket kua

bøtta overende med sitt høyre bein!!

Mannen: - Igjen?!

Mannen: - Okei da, men hva skjedde videre da?

Bonden: - Jeg bandt høyre foten til kua fast til båsen på høyre

side!

Mannen: - Ja vel, og så da...?!

Bonden: - Ja, jeg satte meg ned og begynte å melke igjen. Og

akkurat da jeg hadde fått bøtta omtrent full igjen, klarte kua å

dælje bøtta overende med halen!

Mannen: - Hmmmm....

Mannen: - Så, hva gjorde du da?

Bonden: - Ja, jeg hadde ikke mer tau! Så jeg tok av meg beltet og

bandt halen til kua fast i taket. I samme øyeblikk ramler buksene

mine ned langs anklene mine, og akkurat da kommer kjerringa mi

inn i fjøset!

Enkelte ting greier du rett og slett ikke å forklare!

*lol*

Artig historie

Skrevet

" Den som ikke tåler en sånn uttalelse - rimelig åpenbar humoristisk, eh? - får bare ha det så godt :-)"

Jeg prøver så godt jeg kan å venne meg til din måte å diskutere på, men ja jeg har litt problemer noen ganger og det har jeg sagt deg før.

Jeg har så lite peiling på data at jeg aner ikke hva Ip-adresse er for noe. Jeg har bare i min naivitet trodd at det å komme med drapstrusler var en meget alvorlig sak, selv på internett.

Og jeg har ærlig talt trodd at det er mulig å spore opp personer her om det skjer noe alvorlig.

Et eksempel:

Om jeg hadde sagt her at jeg har noe med drapet på Olof Palme å gjøre, så vil jeg tro at dette ville ha blitt gjort noe med.

Jeg tolket ikke det som en drapstrussel -og regner ikke med at politiet hadde gjort det heller.

Det stod . husker ikke ordrett:

"Sånn går det med kvinner som ikke er lydige;" og så en link til hjun som ble drept med hammer.

Det kan jo tolkes som at vedkommende slang seg med i samtalen om kvinnfolk også - det var i alle fall slik jeg, -og fler med meg oppfattet det.

men om du føler at noen er "etter deg" så tolker du det sikkert anderledes,

Skrevet

Et eksempel:

"Jeg prøver så godt jeg kan å venne meg til din måte å diskutere på, men ja jeg har litt problemer noen ganger og det har jeg sagt deg før."

Dette er ikke en "måte å diskutere på" - det er uttrykk. Det blir som om du sier "skjerp deg". Jeg har full respekt for at enkelte ikke tåler å høre "slemme" ord og uttrykk, men i en sammenheng som dette så tar jeg lite hensyn til akkurat den sartheten.

"Jeg har så lite peiling på data at jeg aner ikke hva Ip-adresse er for noe. Jeg har bare i min naivitet trodd at det å komme med drapstrusler var en meget alvorlig sak, selv på internett."

(IP-adressen er adressen maskinen din har ut til internett. Har du flere maskiner, eller du bruker en maskin i et nettverk - på en skole, en jobb, en internettkafé e.l, så har alle som regel den samme adressen.)

Det er det, og kan det bevises (noe veldig lite fra internett kan) så er det straffbart. Det hjelper imidlertid ikke om man har ip-adr. til maskinen innlegget har kommet fra - det skal mye mer til å bevise at en bestemt person faktisk har skrevet det. Forøvrig er det meget tvilsomt om den uttalelsen i dette tilfellet kan kalles en drapstrussel.

Forøvrig: Jeg kunne ramset opp en håndfull med direkte trusler jeg har fått selv, og et par stalkere som har hengt etter meg i mange år - men jeg gidder ikke å syte om slikt til webmaster.

"Og jeg har ærlig talt trodd at det er mulig å spore opp personer her om det skjer noe alvorlig."

Hvordan skal det være det? Hvis f.eks jeg lager meg en anonym e-post adr., og sitter og skriver på en skole, en internettkafé e.l.? Hvis det kommer fra en privat maskin, og det foreligger klare juridiske begrunnelser (politianmeldelse, ordre fra rettsinstans etc.), så kan internettleverandøren opplyse om hvilken abonent som hadde den ip-adr. på det aktuelle tidspunktet . Men det skal (heldigvis) mye til før det skjer.

"Et eksempel: Om jeg hadde sagt her at jeg har noe med drapet på Olof Palme å gjøre, så vil jeg tro at dette ville ha blitt gjort noe med. "

Det hadde det ikke. Jeg har forøvrig noe med drapet på kona til O.J Simpson å gjøre - tror du noen kan "gjøre noe med" det?

Skrevet

Jeg tolket ikke det som en drapstrussel -og regner ikke med at politiet hadde gjort det heller.

Det stod . husker ikke ordrett:

"Sånn går det med kvinner som ikke er lydige;" og så en link til hjun som ble drept med hammer.

Det kan jo tolkes som at vedkommende slang seg med i samtalen om kvinnfolk også - det var i alle fall slik jeg, -og fler med meg oppfattet det.

men om du føler at noen er "etter deg" så tolker du det sikkert anderledes,

I all verden! (det var det jeg hadde fått med meg det sto også, men trodde kanskje det hadde stått noe værre). Det der kan jo like gjerne tolkes som omtrent det motsatte av en trussel, og kanskje mer sannsynlig hverken en trussel eller "det motsatte". Nei, nå får jeg nesten assoasjoner til hysteri-paranoia-tråden om webmaster.

Skrevet

I all verden! (det var det jeg hadde fått med meg det sto også, men trodde kanskje det hadde stått noe værre). Det der kan jo like gjerne tolkes som omtrent det motsatte av en trussel, og kanskje mer sannsynlig hverken en trussel eller "det motsatte". Nei, nå får jeg nesten assoasjoner til hysteri-paranoia-tråden om webmaster.

Ja, det kan også tolkes slik;

"SE hva gærne mannfolk er i stand til!"

ikke sant?

Skrevet

Ja, det kan også tolkes slik;

"SE hva gærne mannfolk er i stand til!"

ikke sant?

Helt enig. Jeg tror vi snakker hysteri her - og jeg dr**er i om det er "PK" å si det :-)

".............................................."

Mary Poppins
Skrevet

Desverre så rakk jeg ikke å se det før det ble slettet.

Men jeg leste hva det gikk ut på i en annen tråd, og ja jeg tror jeg ville tolket det slik jeg også.

Jeg hadde regnet med at slike ting ble fulgt opp og politianmeldt.

"Jeg hadde regnet med at slike ting ble fulgt opp og politianmeldt. "

Politianmeldt? Nå må man ikke la paranoian ta overhånd her. Det er tydelig (etter å ha lest denne tråden) at dette innlegget kan tolkes på mange måter og jeg synes det hadde vært ganske drøyt om man kunne politianmeldes for noe man skrev på doktoronline.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...