Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser til innlegg under: "kan dette være lus?"

Ser at du har påvist lus, og da må jo kuren taes. Tror likevel ikke de svarte prikkene har noe med lusen å gjøre. Mine barn har vært sjekket i tide og utide opp igjennom årene. Ved et par anleninger har de hatt lus. Sorte prikker har de hatt i hodebunnen uavhengig av om det har vært lus der eller ikke. Det er nok ganske vanlig, men ikke noe vi ser med mindre vi fingransker hodebunnen til barna :-) Andre ,ed lignende erfaringer?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hadde det ikke vært snø nå og hun hadde lekt i sandkassa hadde ikke jeg heller gått ut i fra det.

Det hender rett som det er at hun har sandkorn i håret.

Men det var ikke tvil i dag at det var lus. Jeg så beina på den ene lusa jeg fant som kravlet rundt i håret.

Nå sitter vi med lusekur 3 stykker av oss.

Det er vanskelig å sjekke på seg selv, men jeg klør som besatt. I sønnen min sitt hår fant jeg 3 sorte prikker, så han tar også kur nå.

Bare i håret til minstemor jeg fant en levende lus.

Det står på pakningsvedlegget at eggene kan være fra gulhvit, hvit til nesten sort.

De sorte eggene er uklekkede døde egg.

Jeg vet ikke jeg, men jeg tar nå ingen sjangser.

Skrevet

Hadde det ikke vært snø nå og hun hadde lekt i sandkassa hadde ikke jeg heller gått ut i fra det.

Det hender rett som det er at hun har sandkorn i håret.

Men det var ikke tvil i dag at det var lus. Jeg så beina på den ene lusa jeg fant som kravlet rundt i håret.

Nå sitter vi med lusekur 3 stykker av oss.

Det er vanskelig å sjekke på seg selv, men jeg klør som besatt. I sønnen min sitt hår fant jeg 3 sorte prikker, så han tar også kur nå.

Bare i håret til minstemor jeg fant en levende lus.

Det står på pakningsvedlegget at eggene kan være fra gulhvit, hvit til nesten sort.

De sorte eggene er uklekkede døde egg.

Jeg vet ikke jeg, men jeg tar nå ingen sjangser.

Betviler ikke at du har funnet lus på jenta.

Men eggene er jo festet i hårstråene, ligger ikke i hodebunnen.Tror ikke de svarte prikkene trenger være egg hvis de ikke sitter fast i håret. Men skjønner at du ikke tar sjanser :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Betviler ikke at du har funnet lus på jenta.

Men eggene er jo festet i hårstråene, ligger ikke i hodebunnen.Tror ikke de svarte prikkene trenger være egg hvis de ikke sitter fast i håret. Men skjønner at du ikke tar sjanser :-)

Ja, jeg også stusset over det.

På apoteket ble jeg fortalt at jeg MÅTTE FOR ALL DEL IKKE ta kur hvis jeg ikke var sikker.

Men jeg vil bli kvitt det en gang for alle. Vi er 5 i familien og orker ikke ha dette styret over flere dager, så jeg gjør kort prosess og behandler alle.

Har vasket sengetøy i hele dag:)

Skrevet

Ja, jeg også stusset over det.

På apoteket ble jeg fortalt at jeg MÅTTE FOR ALL DEL IKKE ta kur hvis jeg ikke var sikker.

Men jeg vil bli kvitt det en gang for alle. Vi er 5 i familien og orker ikke ha dette styret over flere dager, så jeg gjør kort prosess og behandler alle.

Har vasket sengetøy i hele dag:)

Skjønner deg godt! Hadde nok gjort det samme :-) Men mener likevel at sorte prikker finner veien opp i hodebunnen gjennom lek, ligge på gulvet, sitte i bilen og lene hodet inn til setet. Utallige grunner, og har ingenting med lus å gjøre. Dr utklekkede eggene kan nok være mørke, men sitter langt ut på hårstrået. Uansett: Lykke til! Har vært i din situasjon et par-tre ganger og VET at det er slitsomt ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Skjønner deg godt! Hadde nok gjort det samme :-) Men mener likevel at sorte prikker finner veien opp i hodebunnen gjennom lek, ligge på gulvet, sitte i bilen og lene hodet inn til setet. Utallige grunner, og har ingenting med lus å gjøre. Dr utklekkede eggene kan nok være mørke, men sitter langt ut på hårstrået. Uansett: Lykke til! Har vært i din situasjon et par-tre ganger og VET at det er slitsomt ;-)

Du har nok rett.

Første gangen vi var gjennom dette er for litt over ett år siden.

Begge gangene ble det oppdaget tidlig og da har ikke lusene rukket å herjet vilt og er nok lettere å bli kvitt.

Tantebarnet mitt var hardt angrepet og broren min fant 14 lus en dag og 26 lus neste dag.

Hun må ha gått med det uhorvelig lenge.Stakkars jente som det må ha klødd! Da jeg sjekket henne satt luseeggene langt ute i hårstrået.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...