Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, som til vanlig kan overleve på to glass drikke til dagen, jeg må nå drikke kontinuerlig. Og da tisser jeg sånn omtrent kontinuerlig også selvfølgelig.

Dette er både morsomt og slitsomt på en gang. Jeg leste et sted at gravide bør drikke opptil 4 liter til dagen, det høres gresselig mye ut, men jeg tror søren meg at det nærmer seg det i dag.

Helt vanlig dette sikkert?

Fortsetter under...

Skrevet

Tørster og drikker noe enormt jeg også. Det er, som du sier, ganske normalt, men man skal også passe på tegn som glucose i urin o.l. i tillegg. Ekstrem tørste oppstår også ofte ved svangerskapsdiabetes.

Men slikt blir jo sjekket på hver kontroll :-)

Skrevet

Tørster og drikker noe enormt jeg også. Det er, som du sier, ganske normalt, men man skal også passe på tegn som glucose i urin o.l. i tillegg. Ekstrem tørste oppstår også ofte ved svangerskapsdiabetes.

Men slikt blir jo sjekket på hver kontroll :-)

Det er jo flott at jeg blir tørst, for det har vært et problem inntil nå. Ikke bra å drikke for lite heller, slik jeg har gjort.

Skrevet

Jeg ble også enda mer tørst under siste svangerskap, enda jeg normalt drikker ganske mye.

Det eneste man kan være litt obs på er svangerskapsdiabetes. Men dette blir sjekket ved urinprøve på hver kontroll. Så lenge du ikke hører noe om det, så er det bare fint å drikke.

Og blære den venner seg gradvis til mer drikke, så du ikke må tisse så ofte etter en stund.

Skrevet

Jeg var ekstremt tørst i 1. trimester. Sikkert pga hormonforandringer. Det ga seg litt utover i 2. trimester og nå er det tilbake igjen. Drikker og drikker.....Har aldri vært spesielt glad i vann, men nå kan jeg drikke glass etter glass.

I tillegg til urinprøve har jeg tatt blodprøver for å sjekke diabetes, men prøver har vært fine så da sier jeg bare SKÅL!!

Skrevet

Jeg har også et lite væskebehov til daglig, og merket at jeg trengte mer (dog ikke så mye som du får i deg) under svangerskapene.

Man trenger mer både fordi kroppen arbeider litt mer når den blir tyngre, og fordi det ekstra sirkulasjonssystemet til fosteret gjør at væskemengden i kroppen din øker totalt. Mange svetter fælt de første døgnene etter fødselen, det er fordi noe av denne ekstra væsken nå er overflødig og skal ut (selv om man ikke har vært plaget med hovning og vann i kroppen mot slutten).

Man får ikke svangerskapsdiabetes av å drikke farris, vann o.l., men det er lurt å styre unna overdrevne mengder drikke med sukker, koffein eller kunstig søtstoff.

Annonse

Skrevet

Jeg ble også enda mer tørst under siste svangerskap, enda jeg normalt drikker ganske mye.

Det eneste man kan være litt obs på er svangerskapsdiabetes. Men dette blir sjekket ved urinprøve på hver kontroll. Så lenge du ikke hører noe om det, så er det bare fint å drikke.

Og blære den venner seg gradvis til mer drikke, så du ikke må tisse så ofte etter en stund.

"Og blære den venner seg gradvis til mer drikke, så du ikke må tisse så ofte etter en stund."

Når begynner den å venne seg til det? *håpe*

30 fullgåtte uker nå og tisser bare oftere og oftere... :-p

Skrevet

"Og blære den venner seg gradvis til mer drikke, så du ikke må tisse så ofte etter en stund."

Vel, med en baby som bruker blæra som trampoline er det jo ikke sikkert du vil merke så mye av det enda...

Men for meg så går det gjerne en 1-2 uker før blæra har tilpasset seg.

Skrevet

Jeg tror ikke den regelen kan gjelde for gravide i gitte faser, nei...

Skrevet

Jeg tror ikke den regelen kan gjelde for gravide i gitte faser, nei...

Hehe, nei det kan man trygt si :-p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...