Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...sier en forståsegpåer - det er det dummeste jeg har hørt.

Han sammenligner med Gro Harlem B.

Så om en kvinne er tydelig, bestemt og kunnskapsrik - så spiller hun mann????

HVA I HULESTE!!!

*GRRRR*

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

27

• flisa

13

• Goliath

3

• mil1365380270

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Selvfølgelig mener en mann dette. En kvinne kan jo ikke være like tøff og bestemt som ham må vite. Ergo spiller hun på det å være mann. Ifølge ham, ikke ifølge meg.

Skrevet

Hvem er 'forståsegpåeren'?

Ikke noe nytt at enkelte menn er redd sterke og tydelige kvinner.

Skrevet

Hvem er 'forståsegpåeren'?

Ikke noe nytt at enkelte menn er redd sterke og tydelige kvinner.

Det var en mann på tv - markedsfører av noe kaliber.

Skrevet

Selvfølgelig mener en mann dette. En kvinne kan jo ikke være like tøff og bestemt som ham må vite. Ergo spiller hun på det å være mann. Ifølge ham, ikke ifølge meg.

Det er jo flaut!

Gjest vioola
Skrevet

ja , folk skal forklare frps framgang med alt mulig. For det kan jo aldri i verden være at endel mennesker synes frp har en bra politikk og faktisk har tenkt igjenom det og ikke stemmer på såkalte populistiske enkeltforslag...

grrrr.

forøvrig er frp som opposisjonsparti noen av de som er kjent å komme med de mest helhetlige budsjettene i komunene . Frp er flinke til å skolere medldemmene sine og jeg lover at det kommer til å bare bli flere flinke frp politikere i media fremover

Gjest printa
Skrevet

Det er vel kvinnedagen i dag. Og en slik uttalelse er bare en kvittering på hvor seriøst kvinner i dette landet blir oppfattet, om de oppfører seg litt utenfor "normalen" av hva en enkel mann forventer. Hah!

Og vi er fornøyd med likestillingen her til lands?

Dagens kvinner lurer seg sjøl hvis de tror at et samfunn med like muligheter for kvinner og menn automatisk har ført til (eller vil føre til) likestilling mellom kjønnene. Det er fortsatt både mange, og til dels store, forskjeller mellom kjønnene.

Fortsatt er abortnemda i overvekt av menn. Mannlige biskoper uttrykker at de ikke vil ha kvinnelige. Menn tjener bedre enn kvinner i arbeidslivet. Kvinner jobber mer i deltidsstillinger enn menn.

Er vi stolt?

Det positive er at kvinner topper statistikken når det gjelder høyere utdanning. Men, hvorfor studerer så mange kvinner? Er det fordi de har mistet en tidligere jobb, eller fordi de er arbeidsledige, og heller tar utdanning for å ha noe meningsfyllt å gjøre?

Vi kan håpe at disse kvinnene i fremtiden vil fylle lederstillinger, men jeg tror det er og forblir en drøm, om vi ser oss fornøyd med dagens situasjon.

Mye viktig arbeid er gjort for kvinnen siden 70 tallet, men JENTER, vi har enda en lang vei å gå.

Jeg stemmer ikke FRP, men jeg stemmer gjerne på jenter som snakker og ter seg som menn i Regjeringslokalene.

Gratulerer med dagen!

Skrevet

Det er vel kvinnedagen i dag. Og en slik uttalelse er bare en kvittering på hvor seriøst kvinner i dette landet blir oppfattet, om de oppfører seg litt utenfor "normalen" av hva en enkel mann forventer. Hah!

Og vi er fornøyd med likestillingen her til lands?

Dagens kvinner lurer seg sjøl hvis de tror at et samfunn med like muligheter for kvinner og menn automatisk har ført til (eller vil føre til) likestilling mellom kjønnene. Det er fortsatt både mange, og til dels store, forskjeller mellom kjønnene.

Fortsatt er abortnemda i overvekt av menn. Mannlige biskoper uttrykker at de ikke vil ha kvinnelige. Menn tjener bedre enn kvinner i arbeidslivet. Kvinner jobber mer i deltidsstillinger enn menn.

Er vi stolt?

Det positive er at kvinner topper statistikken når det gjelder høyere utdanning. Men, hvorfor studerer så mange kvinner? Er det fordi de har mistet en tidligere jobb, eller fordi de er arbeidsledige, og heller tar utdanning for å ha noe meningsfyllt å gjøre?

Vi kan håpe at disse kvinnene i fremtiden vil fylle lederstillinger, men jeg tror det er og forblir en drøm, om vi ser oss fornøyd med dagens situasjon.

Mye viktig arbeid er gjort for kvinnen siden 70 tallet, men JENTER, vi har enda en lang vei å gå.

Jeg stemmer ikke FRP, men jeg stemmer gjerne på jenter som snakker og ter seg som menn i Regjeringslokalene.

Gratulerer med dagen!

Jeg syns vi skal hoppe og drite i hva menn syns om kvinners "stilling" i samfunnet - hvem sier at DE bestemmer standarden? Det er bedre å være 100% kvinne og gjøre ting på kvinners vis (om DET er en måte) enn å prøve å etterligne menn.

Menn skal være 100% menn og kvinner 100% kvinner -vi behøver ikke ligne hverandre i det hele tatt - bare være frie nok til å være oss selv fullt ut!

Gjest printa
Skrevet

Jeg syns vi skal hoppe og drite i hva menn syns om kvinners "stilling" i samfunnet - hvem sier at DE bestemmer standarden? Det er bedre å være 100% kvinne og gjøre ting på kvinners vis (om DET er en måte) enn å prøve å etterligne menn.

Menn skal være 100% menn og kvinner 100% kvinner -vi behøver ikke ligne hverandre i det hele tatt - bare være frie nok til å være oss selv fullt ut!

Godt sagt!;-)

Skrevet

Slutt å syte, nå - idioter vil det alltid være rundt omkring. Hvis man ser bare noen tiår tilbake i tiden, så har vi beveget oss langt mot en realistisk likestilling. I stedet for å syte å klage om at vi ikke er i mål, så bør vi heller fortsette å gå mot mål. Det kommer ikke til å snu.

"............................................."

Skrevet

Slutt å syte, nå - idioter vil det alltid være rundt omkring. Hvis man ser bare noen tiår tilbake i tiden, så har vi beveget oss langt mot en realistisk likestilling. I stedet for å syte å klage om at vi ikke er i mål, så bør vi heller fortsette å gå mot mål. Det kommer ikke til å snu.

Det kommer helt an på hva man mener ER målet - jeg mener at målet er nådd -vi HAR likestilling - bare vi tør å ta den! :)

Gjest printa
Skrevet

Det kommer helt an på hva man mener ER målet - jeg mener at målet er nådd -vi HAR likestilling - bare vi tør å ta den! :)

Det handler ikke bare om å tørre, det handler også om å få tilgang.

Syting er det iallfall ikke. Det er realiteten. Og vår verste fiende mot full likestilling mellom kjønnene, er i mange tilfeller kvinnen selv.

Skrevet

100% likestilling er en meningsløs drøm - med mindre man ønsker å slå sammen kvinne og mann til ett kjønn :-)

Skrevet

Syting er det iallfall ikke. Det er realiteten. Og vår verste fiende mot full likestilling mellom kjønnene, er i mange tilfeller kvinnen selv.

Jo, det er mye feilslått syting om manglende likestilling. Og det ødelegger mer enn det gagner, tror jeg.

Jeg sier ikke at vi har nådd målet - det har jeg ikke noen sterk formening om.

".............................................."

Skrevet

100% likestilling er en meningsløs drøm - med mindre man ønsker å slå sammen kvinne og mann til ett kjønn :-)

Nei -. det er om du tolker likestilling som at vi skal bli like - jeg mener det betyr likeverd og det har vi....

Skrevet

Nei -. det er om du tolker likestilling som at vi skal bli like - jeg mener det betyr likeverd og det har vi....

Jeg er ikke uenig med deg der, nei.

"..........................................."

Skrevet

Helt enig - og vi kvinner må bli mer real mot hverandre -og lære oss til å unne hverandre success -det er menn ofte flinkere til.

Skrevet

Jeg er ikke uenig med deg der, nei.

"..........................................."

mail til deg....

Gjest printa
Skrevet

Helt enig - og vi kvinner må bli mer real mot hverandre -og lære oss til å unne hverandre success -det er menn ofte flinkere til.

Vi er helt på kanal. Skulle til å si det samme selv. ;-)

Gjest printa
Skrevet

Jo, det er mye feilslått syting om manglende likestilling. Og det ødelegger mer enn det gagner, tror jeg.

Jeg sier ikke at vi har nådd målet - det har jeg ikke noen sterk formening om.

".............................................."

Ja, enig. Syting hjelper ikke om ikke det gjøres noe aktivt.

Det er alt for mye snakk, og lite handling. Karita (gift og skilt) Bekkemellem Ohrheim, snakker mye om likestilling, og har gjort det til sin markedsføringssak. Uten at (iallfall) jeg har sett for mye til resultatene.

Likestillingskonferanser med 90% oppmøtte kvinner og 10% menn, holder liksom ikke.

Full likestilling har vi ikke, og er nok ikke oppnålig, mm vi definerer klart og tydlig, hva vi mener, og vil med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...