Gå til innhold

Gave til navnedag.

Anbefalte innlegg

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Jeg har en nevø som snart har navnedag. Har dere et forslag til hva jeg som tante kan gi han. Jeg vil gi noe spesielt.

Mary Poppins
Skrevet

Gir man gaver til navnedag?

Jeg vet ikke en gang hvilken månede jeg har navnedag jeg.

Men skal jeg komme med et forslag vil jeg si en fin lommekniv, med hans navn gravert på den.

Mary Poppins
Skrevet

Nå kom jeg på at du mente kanskje dåp. Forslaget mitt står fortsatt, men ellers er det masse fine rammer, sølvkopper og fotoalbum (de på mestergull synes jeg er kjempe fine) som du kan kjøpe.

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Nå kom jeg på at du mente kanskje dåp. Forslaget mitt står fortsatt, men ellers er det masse fine rammer, sølvkopper og fotoalbum (de på mestergull synes jeg er kjempe fine) som du kan kjøpe.

ja, jeg har skrivd feil jeg mener selvfølgelig navnefest, et alternativ til dåp, som human etisk forbund arrangerer.

Gjest Cezalion
Skrevet

Tror hun mener navnefest. :)

Gjest pepsi maxx
Skrevet

navnefest er et alternativ for foreldre som ikke ønsker å døpe barna, men likevel ønsker en festdag til ære for barnet.

Mary Poppins
Skrevet

ja, jeg har skrivd feil jeg mener selvfølgelig navnefest, et alternativ til dåp, som human etisk forbund arrangerer.

aha :)

Mary Poppins
Skrevet

Tror hun mener navnefest. :)

hehe skjønte det ettet nærmere ettertanke. Jeg begynte å lure på om vi jammen hadde begynt med gaver på navnedag også, bruker nok penger på gaver som det er :)

Skrevet

Hvorfor skal de få gaver ved en såkalt navnefest, når de ikke ønsker å døpe barna? Toskete og dobbeltbetydende.

Gjest Cezalion
Skrevet

Hvorfor skal de få gaver ved en såkalt navnefest, når de ikke ønsker å døpe barna? Toskete og dobbeltbetydende.

Hæ? Du spøker nå?

Skrevet

Jeg tuller absolutt ikke. Det er min mening, du kan godt mene noe annet. Jeg synes det er tullete å "kreve" gaver ved en slik navnefest, når man ikke døper barna.

Navnedag er selvsagt noe helt annet.

Gjest Cezalion
Skrevet

Jeg tuller absolutt ikke. Det er min mening, du kan godt mene noe annet. Jeg synes det er tullete å "kreve" gaver ved en slik navnefest, når man ikke døper barna.

Navnedag er selvsagt noe helt annet.

Så vi som ikke ønsker at barna skal være medlem av statskirken, men likevel feire det at et barn har kommet til verden, bør holde oss for god til å ha en fest?

Skrevet

Så vi som ikke ønsker at barna skal være medlem av statskirken, men likevel feire det at et barn har kommet til verden, bør holde oss for god til å ha en fest?

Jeg snakker om gaver, ikke selve festen. Folk må få feire hva de vil, men jeg synes ikke man skal gjøre det til en nymotens versjon av selve dåpen.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Jeg snakker om gaver, ikke selve festen. Folk må få feire hva de vil, men jeg synes ikke man skal gjøre det til en nymotens versjon av selve dåpen.

Så gaver skal liksom være forbeholdt en kirkelig handling? Monopolisert, hva?

Gjest Cezalion
Skrevet

Tydeligvis..

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Egentlig hadde jeg tenkt å ignorerte slikt TULL, men så greide jeg det ikke. Jeg er så lei av folk som hever seg over andre. Denne gamle ingrodde holdningen om folk som ikke ønsker dåp men likevel ønsker å feire barnet, gjør det for gavenes skyld. Skal vi snakke dobbeltmoral må det jo være alle de som går i kirka kun ved sin egen dåp, bryllup og gravferd og rakker ned på andre. det er dobbeltmoral. Ikke at folk ønsker å feire barnet sitt. Det blir i hvertfall mer og mer populært.

Men all respekt for dere som døper barna og prøver å følge opp.

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Nå fikk jeg inntrykk av innlegget ditt at folk døper barna sine p.g.a gavene. Og forresten, så er det ingen som krever gave fra meg, men jeg har såpass skam i kroppen at jeg ikke kunne ha funnet på noe annet enn å gi en gave til barnet. Jeg er helt sikker på at det blir en hyggelig dag og jeg for min del er veldig glad at de har valg noe annet enn dåp. Ikke alle prester er like opdaterte i dagens samfunn.....

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Hæ? Du spøker nå?

Jeg ler og ler. Snakker vi dobbeltmoral på det jo være alle de som døper barna sine og ikke viser seg i kirka sammen med barnet, før det skal komfirmeres.

Skrevet

Her stod det ingenting mellom linjene. Du leser tydeligvis det du selv vil det skal stå.

Skrevet

Jeg ler og ler. Snakker vi dobbeltmoral på det jo være alle de som døper barna sine og ikke viser seg i kirka sammen med barnet, før det skal komfirmeres.

Ja, det er dobbeltmoral.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...