Gå til innhold

Gave til navnedag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig hadde jeg tenkt å ignorerte slikt TULL, men så greide jeg det ikke. Jeg er så lei av folk som hever seg over andre. Denne gamle ingrodde holdningen om folk som ikke ønsker dåp men likevel ønsker å feire barnet, gjør det for gavenes skyld. Skal vi snakke dobbeltmoral må det jo være alle de som går i kirka kun ved sin egen dåp, bryllup og gravferd og rakker ned på andre. det er dobbeltmoral. Ikke at folk ønsker å feire barnet sitt. Det blir i hvertfall mer og mer populært.

Men all respekt for dere som døper barna og prøver å følge opp.

Ja, det er mye dobbelmoral i dagens samfunn. Det jeg mente, var at hvis man ikke er kristen og ikke vil døpe barna og ikke har noen planer om å følge de opp kristelig, burde man heller la hele greia være.

Det er altså _min mening_.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Her stod det ingenting mellom linjene. Du leser tydeligvis det du selv vil det skal stå.

Jeg leste rett og slett dette:

"Jeg synes det er tullete å "kreve" gaver ved en slik navnefest, når man ikke døper barna."

Og dette:

"Jeg snakker om gaver, ikke selve festen."

Mulig du mener noe helt annet enn det du skriver. Jeg pleier ikke lese så veldig mye mellom linjene.

Skrevet

Jeg snakker om gaver, ikke selve festen. Folk må få feire hva de vil, men jeg synes ikke man skal gjøre det til en nymotens versjon av selve dåpen.

Hvorfor tar du den diskusjonen med en som bare er bedt i en slik fest? Mener du hun skal boikotte hele greia? Dette er jo foreldrenes avgjørelse.

Greit at du har din oppfatning om navnefest/dåp, og det er helt klart en grei diskusjon, men jeg synes du tar det opp på feil måte akkurat her, altså.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Hvorfor skal de få gaver ved en såkalt navnefest, når de ikke ønsker å døpe barna? Toskete og dobbeltbetydende.

Navnefesten er en måte å feire det nye barnet på, og en fin anledning til å introdusere barnet for slekt og venner i en litt høytidelig setting. Gavene er selvsagt av underordnet betydning, men det er alltid trivelig med en liten oppmerksomhet.

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Hvorfor skal de få gaver ved en såkalt navnefest, når de ikke ønsker å døpe barna? Toskete og dobbeltbetydende.

hva mener du med toskete og dobbeltbetydende.

Skrevet

Vi kjøpte gravert sølvkopp til vesla. Den synes ho er kjempeflott. (Bruker den ofte.)

Skrevet

Ja, det er dobbeltmoral.

Skriver under på denne!!! Vi hadde navnfest for vesla vår, og det var en flott sermoni. Jeg er veldig glad for at vi gjorde det.

Ikke noe hykleri med å bruke kirken kun ved fødsel, dåp, konfirmasjo, bryllup og død.

(Med full respekt for de som tror, og går i kirken med jevne mellomrom)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...