Gå til innhold

Anne Cath den eldre.

Anbefalte innlegg

Gjest dessverre slik i dag også
Skrevet

Jeg husker jeg syntes det var rart at Erle jobbet som vaktmester:-)

Men hun klarte jo jobben bra da. I dag er det ingen som orker tenke over det engang om en kvinne har en slik jobb.

Å jasså? Det er da flust av mennesker som ville stusse fortsatt om en kvinne hadde en slik jobb. Mange (kanskje især menn) ville tenke at en kvinne ikke kunne gjøre det like bra som en mann, i en vaktmesterjobb. I dag.

Skrevet

Jeg husker jeg syntes det var rart at Erle jobbet som vaktmester:-)

Men hun klarte jo jobben bra da. I dag er det ingen som orker tenke over det engang om en kvinne har en slik jobb.

Mulig vi ikke ville stusset noe særlig, men jeg har aldri til dags dato møtt eller hørt om noen kvinner som jobber som vaktmestre (annet enn Erle).

Skrevet

Mulig vi ikke ville stusset noe særlig, men jeg har aldri til dags dato møtt eller hørt om noen kvinner som jobber som vaktmestre (annet enn Erle).

Vi har en kvinnelig vaktmester i borettslaget ved siden av og hun er over 50 år :o)

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

oioioioi...

For ikke å snakke om dette:

"Vi klarer oss ikke på min manns inntekt, så jeg arbeider i butikk. Sønnen min på fire er med meg hver dag og leker utenfor til broren hans henter ham etter skoletid. Idag er han syk, og kan ikke være ute. Var det riktig av meg å gå fra ham hjemme? Jeg har satt igjen et smørbrød og et glass melk til ham."

Hvor gammel er forresten Aurora i den første boken, tro? Maks fire. Hun blir sendt ned ti etasjer for leke alene ute, mens faren leser historie.

At 4-åringer lekte alene ute var da slett ikke uvanlig også på 70-tallet. Jeg var mindre enn det da jeg var ute nesten alene, hadde med meg et søskenbarn som var 5 da jeg var 2 tror jeg. Rart at det gikk bra, bilvei rett utenfor porten og greier.

Skrevet

At 4-åringer lekte alene ute var da slett ikke uvanlig også på 70-tallet. Jeg var mindre enn det da jeg var ute nesten alene, hadde med meg et søskenbarn som var 5 da jeg var 2 tror jeg. Rart at det gikk bra, bilvei rett utenfor porten og greier.

Men skriv et innlegg på Foreldreforumet om at du lar fireåringen din leke ute alene - så kan du lene deg tilbake og vente på fordømmelsen som hagler.

Skrevet

Helt enig. Den gangen var unga ute alene.

Jeg lurer på hvordan foreldreforumet ville taklet at en unge gikk i løpestreng :-) Faktisk så jeg det ganske ofte. 1965: Midt på plenen foran blokka sto en toåring i et 10 meter langt tau. Hver dag hele sommern. Ingen sa noe til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...