Gå til innhold

Kvinner blir mer og mer lik menn

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Er det ikke positivt at kvinner kjemper for miljøet i samme grad som menn?

"Flere andre steder i Brasil ble kvinnedagen også utnyttet til å protestere mot de sosiale og miljømessige konsekvensene av utbyggingen av «en grønn ørken». Den ensidige satsingen på eucalyptus-trær for papirproduksjon endrer hele økosystemet i deler av Brasil og er til stor bekymring for miljøorganisasjoner."

petter smart
Skrevet

Likestilling i praksis er at kvinner krever de samme rettigheter som menn, men ikke de samme pliktene, og at de tar etter våre unoter, men ikke vår gode sider.

Skrevet

Er det ikke positivt at kvinner kjemper for miljøet i samme grad som menn?

"Flere andre steder i Brasil ble kvinnedagen også utnyttet til å protestere mot de sosiale og miljømessige konsekvensene av utbyggingen av «en grønn ørken». Den ensidige satsingen på eucalyptus-trær for papirproduksjon endrer hele økosystemet i deler av Brasil og er til stor bekymring for miljøorganisasjoner."

Ved å raserer og ødelegge....?

Skrevet

Syns det er helt greit jeg;-)

At kvinner også raserer og ødelegger når de er missfornøyd med noe...?

Gjest printa
Skrevet

At kvinner også raserer og ødelegger når de er missfornøyd med noe...?

Ja, hvorfor ikke?

Det er ingen selvfølge at det er bare forbeholdt menn å gå bananas, når de er missfornøyd med noe.

Gjest Tragisk utvikling
Skrevet

Jeg synes mange gutter/ menn i tjueåra blir mere og mere feminine. Glad jeg var ung da gutter var ordentlige gutter.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Likestilling i praksis er at kvinner krever de samme rettigheter som menn, men ikke de samme pliktene, og at de tar etter våre unoter, men ikke vår gode sider.

Å, hold an...

Det der var vel måte på å generalisere, vel?

Alle mennesker har sin unike kombinasjon av kvinnelige og mannlige sider - og naturlig nok har flertallet av menn en overvekt av maskuline sider, og kvinner en overvekt av feminine.

Den tiden vi lever i åpner for større muligheter i det å utforske alle sine sider, både de maskuline og de feminine.

Min erfaring er at menn og kvinner kan lære av hverandre, og det har faktisk begge parter godt av.

Men ikke vent at alle skal være perfekte for det.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke?

Det er ingen selvfølge at det er bare forbeholdt menn å gå bananas, når de er missfornøyd med noe.

Jeg kan ikke akkurat se at det er noen fordel at kvinnene tar etter mennene på de områder der mennene burde være de som forandret seg......

Gjest printa
Skrevet

Jeg synes mange gutter/ menn i tjueåra blir mere og mere feminine. Glad jeg var ung da gutter var ordentlige gutter.

Og jeg, syns mange unge jenter i dag er flinke til å stå på barrikadene, og hevde sin rett - litt mer "maskulint" enn det jeg vokste opp med.

Jeg er glad jeg er kvinne i dag, og ikke den gang kvinner skulle være kvinner for enhver pris.;-)

Gjest printa
Skrevet

Jeg kan ikke akkurat se at det er noen fordel at kvinnene tar etter mennene på de områder der mennene burde være de som forandret seg......

Nei, ikke jeg heller.

Men jeg ser heller ingen forskjell i at jenter skal te seg på en annen og mer forsiktig måte enn menn, når de er missfornøyd med noe, kun fordi de er kvinner.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Og jeg, syns mange unge jenter i dag er flinke til å stå på barrikadene, og hevde sin rett - litt mer "maskulint" enn det jeg vokste opp med.

Jeg er glad jeg er kvinne i dag, og ikke den gang kvinner skulle være kvinner for enhver pris.;-)

Enig med deg - vi har mer frihet.

De gamle kjønnsrollemønstrene var mer tvangspreget. Ikke alle passer inn i sånne "kakeformer". Vi er tross alt mennesker, ikke maskiner.

Det viktigste er muligheten til å velge selv - for eksempel om det kjennes mest riktig å jobbe ute eller være hjemme med unger. Og at menn også får den type frihet. Men akkurat det sistnevnet ligger vel fortsatt litt i startgropa for mannfolka.

petter smart
Skrevet

Enig med deg - vi har mer frihet.

De gamle kjønnsrollemønstrene var mer tvangspreget. Ikke alle passer inn i sånne "kakeformer". Vi er tross alt mennesker, ikke maskiner.

Det viktigste er muligheten til å velge selv - for eksempel om det kjennes mest riktig å jobbe ute eller være hjemme med unger. Og at menn også får den type frihet. Men akkurat det sistnevnet ligger vel fortsatt litt i startgropa for mannfolka.

Et godt poeng.

"Likestillingskampen" har jo kun gått ut på å gi kvinner flere rettigheter. Menn må klare seg selv.

De fleste kvinner ønsker ikke en mann som går hjemme, mens de selv må jobbe og fø familien.

Et annet poeng er at samtidig som kvinner er blitt friere så øker kravene til menn. Er det likestilling?

Skrevet

Nei, ikke jeg heller.

Men jeg ser heller ingen forskjell i at jenter skal te seg på en annen og mer forsiktig måte enn menn, når de er missfornøyd med noe, kun fordi de er kvinner.

Jeg har aldri sett at det finnes noen god grunn til å ramponere og drive hærverk for å si i fra om noe som helst.

Og jeg har heller aldri sett at det har vært måten å gå frem på, om man ønsker å få positiv oppmerksomhet om sin sak.

Selv synes jeg det var meget positivt å se at så mange kvinner har turt å stå frem for sin rett i land der de er sterkt undertrykte.

Men leit å se at en del av dem samtidig oppfører seg som noen useriøse bøller......

Gjest printa
Skrevet

Jeg har aldri sett at det finnes noen god grunn til å ramponere og drive hærverk for å si i fra om noe som helst.

Og jeg har heller aldri sett at det har vært måten å gå frem på, om man ønsker å få positiv oppmerksomhet om sin sak.

Selv synes jeg det var meget positivt å se at så mange kvinner har turt å stå frem for sin rett i land der de er sterkt undertrykte.

Men leit å se at en del av dem samtidig oppfører seg som noen useriøse bøller......

Nei, ramponering og herjing er ingen god konfliktløsning, det er vi enig om - enten det gjelder kvinne eller mann.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Et godt poeng.

"Likestillingskampen" har jo kun gått ut på å gi kvinner flere rettigheter. Menn må klare seg selv.

De fleste kvinner ønsker ikke en mann som går hjemme, mens de selv må jobbe og fø familien.

Et annet poeng er at samtidig som kvinner er blitt friere så øker kravene til menn. Er det likestilling?

Slik jeg oppfatter dette med likestilling, så handler det for eksempel om å dele på ansvaret i hjemmet i større grad enn man gjorde før.

Det sier seg vel selv at mange kvinner ikke har lyst til å binde hele sitt liv til vasking og bleieskift. Du ville sikkert ikke like å bli tvunget til å bære hele det ansvaret alene, du heller.

Er det ikke da rimelig at man finner en fordelingsnøkkel seg imellom?

Hvis en mann ikke er vant til å ta ansvar i hjemmet, er det jo naturlig at det blir stilt nye krav til ham når kona hans faktisk ikke føler en sterk trang til å gjøre alt selv?

Skrevet

Nei, ramponering og herjing er ingen god konfliktløsning, det er vi enig om - enten det gjelder kvinne eller mann.

:-)

Skrevet

For å sitere Nattogdag:

Gutter er de nye kjærringene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...