Gjest litt nervøs Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 I Trondheim , her jeg bor nå, er det mangel på jordmødre. Jeg har undersøkt nøye (ringt rundt)og det viser seg at jeg ikke får jordmor. Fordi mitt distrikt mangler, og fordi jeg må holde meg til mitt distrikt. ...kjekt... Jeg skal til legen om 2 uker, og skal spørre da. Men jeg vil vite hva en jordmor og andre tror om hvordan dette skal gå? Jeg har jo aldri vært gravid før og vet ikke hva jeg vil trenge. Men en jordmor høres så trygt ut. Vil jeg klare meg uten jordmor? Holder det med det legen kan stille opp med? Og finnes det private jordmødre som jeg kan betale for å gå til? Jeg er 5+4 uker på vei. Så det er vel ikke krise enda. Men jeg går ut fra at jeg vil savne en jordmor etterhvert. Jeg trodde egentlig alle gravide (spesielt førstegangsfødende) hadde krav på jordmorhjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22189-jordmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Det är tyvärr ett helt annat upplägg i Norge än i Sverige. I Sverige går alla gravida till en jordmor och träffar bara doktorn vid en evt gynundersökning i uke 10-12 och om den gravida skulle bli sjuk av någon anledning. Detta tycker jag själv är bra. I Norge finns inte denna trdition men den håller på att byggas upp. Jag vet att alla kommuner inte har lyckats att erbjuda sina kvinnor detta , tyvärr. Det finns säkert många bra allmänpraktiserande doktorer och gynekologer som är duktiga och bra att gå till också. Du finner säkert en bra i Trondheim som du tryggt kan lita på. Hör dig runt bland vänner, om de kan anbefalla dig någon bra. Vet inte om det finns privata jordmödrer i Trondheim. Att gå på svangerskapskurs vid den första graviditeten tycker jag är viktigt. Det är ofta en jordmor som håller i detta, så då får du ändå träffa en "sådan". Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22189-jordmor/#findComment-95079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.