Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Denne skal jeg vise til mannen min! Så kanskje han da skjønner at han virkelig er syk av og til han også. Han er nemlig "mot normalen" og går på jobb selv når han har feber og er ganske så dårlig. 0 Siter
petter smart Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Min mor fikk kusma samtidig med noen av oss barna, og hun var veldig mye sykere enn oss, så jeg skjønner at det er ille. Men det som var gjenkjennelig i denne historien er at denne damen heller godtok de problemene hun fikk på jobben (ekstremt karriere-sted med masse press etc etc) fremfor å måtte forholde seg til en syk mann! *knegg* En annen sak er jo at mannen kunne ha blitt smittet forlengst, ettersom barna jo er smittebærere også FØR utslettene dukket opp! ;-) Uansett ble det nokså komisk med en mann som holdt seg utendørs hele dagen og først våget seg inn etter at alle barna var i seng... *he he* I praksis er det nok vanskelig å unngå barna helt, men jeg ville nok begrenset kontakten mest mulig. Og alle kvinner vet at man ikke tuller med en syk mann. Vi er skikkelig syke vi, det er synd på oss. Det er bare dere som ikke forstår. 0 Siter
laban Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Min mor fikk kusma samtidig med noen av oss barna, og hun var veldig mye sykere enn oss, så jeg skjønner at det er ille. Men det som var gjenkjennelig i denne historien er at denne damen heller godtok de problemene hun fikk på jobben (ekstremt karriere-sted med masse press etc etc) fremfor å måtte forholde seg til en syk mann! *knegg* En annen sak er jo at mannen kunne ha blitt smittet forlengst, ettersom barna jo er smittebærere også FØR utslettene dukket opp! ;-) Uansett ble det nokså komisk med en mann som holdt seg utendørs hele dagen og først våget seg inn etter at alle barna var i seng... *he he* Man er omtrent sjanseløs hvis det er vannkopper, det smitter lenge før sykdommen bryter ut. Men jeg forstår poenget :-) 0 Siter
morsan Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 I praksis er det nok vanskelig å unngå barna helt, men jeg ville nok begrenset kontakten mest mulig. Og alle kvinner vet at man ikke tuller med en syk mann. Vi er skikkelig syke vi, det er synd på oss. Det er bare dere som ikke forstår. Ja, imotsetning til oss kvinner som helst burde ha støvsuget når vi likevel bare går der hjemme og slenger som "syke"! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Man er omtrent sjanseløs hvis det er vannkopper, det smitter lenge før sykdommen bryter ut. Men jeg forstår poenget :-) Ja, når man ser på et slikt humoristisk innslag må man bare putte sine egne kunnskaper om sykdommen i en skuff og nyte showet! ;-) 0 Siter
petter smart Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Ja, imotsetning til oss kvinner som helst burde ha støvsuget når vi likevel bare går der hjemme og slenger som "syke"! ;-) Dere blir jo ikke like syke, så litt husarbeid tåler dere :-p 0 Siter
petter smart Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Man er omtrent sjanseløs hvis det er vannkopper, det smitter lenge før sykdommen bryter ut. Men jeg forstår poenget :-) Tja, er man virkelig sjanseløs? Min søster hadde vannkopper da hun var liten og hun klarte ikke å smitte meg. Vi tok ingen forholdsregler. 0 Siter
laban Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Tja, er man virkelig sjanseløs? Min søster hadde vannkopper da hun var liten og hun klarte ikke å smitte meg. Vi tok ingen forholdsregler. Jeg skrev _omtrent_ sjanseløs. Det er derfor sykdommen "går" som en epidemi. Hvis du var veldig liten, hadde du nok bedre sjanser enn en voksen ville hatt. Men det hender jo at man plasserer unger sammen med syke for at de skal bli smittet også, uten at det lykkes. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Jeg skrev _omtrent_ sjanseløs. Det er derfor sykdommen "går" som en epidemi. Hvis du var veldig liten, hadde du nok bedre sjanser enn en voksen ville hatt. Men det hender jo at man plasserer unger sammen med syke for at de skal bli smittet også, uten at det lykkes. Ja, jeg husker en slik jente i nabolaget - et par år yngre enn meg. Moren hennes sendte ungen rundt til alle i nabolaget som fikk vannkopper - men det hjalp ikke det minste! ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Tja, er man virkelig sjanseløs? Min søster hadde vannkopper da hun var liten og hun klarte ikke å smitte meg. Vi tok ingen forholdsregler. Er du sikker på at du ikke hadde vannkopper? Da søsknene mine var fulle av vannkopper over hele kroppen, så fant moren min bare to på meg. Hun hadde aldri gjettet at det var vannkopper om ikke søsknene mine hadde hatt det samtidig. Siden jeg fikk det så svakt, så fryktet jeg at jeg kunne få det på nytt da barna mine hadde sykdommen. Men jeg slapp unna, så jeg hadde åpenbart hatt vannkopper kraftig nok som barn. 0 Siter
Piraye Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Nåja.......... Her i huset er det andre beviser. Som at hodepine er så ille at han ikke greier gjøre noe fornuftig hele dagen, bortsett fra å spille data........ Vet ikke med dere men jeg får hvertfall -mer- hodepine av data! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 dette her skal jeg ALDRI vise til samboeren min Hehe, det samme tenkte jeg ;-) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Dere blir jo ikke like syke, så litt husarbeid tåler dere :-p haha! 0 Siter
petter smart Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Er du sikker på at du ikke hadde vannkopper? Da søsknene mine var fulle av vannkopper over hele kroppen, så fant moren min bare to på meg. Hun hadde aldri gjettet at det var vannkopper om ikke søsknene mine hadde hatt det samtidig. Siden jeg fikk det så svakt, så fryktet jeg at jeg kunne få det på nytt da barna mine hadde sykdommen. Men jeg slapp unna, så jeg hadde åpenbart hatt vannkopper kraftig nok som barn. Jeg var 10 år så jeg burde ha oppdaget det. Og jeg fikk vannkopper som voksen (og da merket jeg det meget godt). Jeg hadde faktisk ingen barnesykdommer som barn (som jeg vet om i alle fall). 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Jeg var 10 år så jeg burde ha oppdaget det. Og jeg fikk vannkopper som voksen (og da merket jeg det meget godt). Jeg hadde faktisk ingen barnesykdommer som barn (som jeg vet om i alle fall). Siden du fikk vannkopper som voksen, så faller teorien min bort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.